Ameriški sorodnik italijanskega Fiata je zanimiva novost v ponudbi, čeprav množičnega povpraševanja po njem verjetno ni mogoče pričakovati. Foto: M. Kr.
Ameriški sorodnik italijanskega Fiata je zanimiva novost v ponudbi, čeprav množičnega povpraševanja po njem verjetno ni mogoče pričakovati. Foto: M. Kr.

Pri italijanskem izdelovalcu ne skrivajo genetskega porekla novinca v ponudbi, ki pa je resnici na ljubo prijetno presenečenje, saj je dokaj "evropeiziran". V bolj ali manj nespremenjeno embalažo journeyja s Fiatovimi oznakami so vgradili precej pomembnejše vsebinske drugačnosti, med katerimi seveda najbolj izstopajo pogonski agregati. Freemont bo kupcem v Evropi ponujal izbiro dveh preverjenih dizelskih motorjev multijet, oba sta 2,0-litrska, razlikujeta pa se po moči 103 kW (140 KM) oziroma 125 kW (170 KM), in bolj ameriško zvenečega 3,6-litrskega bencinskega motorja V6 z močjo 206 kW (280 KM).

Prostornost in prilagodljivost kabine
Bolj po okusu in zahtevah evropskih kupcev je ukrojena tudi potniška kabina, v kateri je serijsko nameščenih sedem sedežev v treh vrstah. Glede na zunanje mere 4,89 metra dolgega, 1,88 metra širokega in 1,68 metra visokega avtomobila je bolj ali manj jasno že na prvi pogled, da se lahko v potniški kabini dejansko pelje sedem potnikov, ob tem pa jim ostane na razpolago še 167 litrov prostora za prtljago. Odštevanje sedežnih mest prostor v prtljažniku seveda močno poveča, saj ima petčlanska posadka na razpolago že 472 litrov, dvočlanska pa lahko s podrtimi sedeži, ki ustvarijo ravno dno "tovornega dela", prepelje že za 1.461 litrov prtljage.

Štirikolesni pogon le s samodejnim menjalnikom
Ponudba opreme je izdatna, trije serijski paketi so namenjeni tudi zahtevnejšim in izbirčnejšim uporabnikom, dokaj majhne cenovne razlike med njimi pa mikajo k izbiri najboljše. Seveda le za tiste, ki jih ne motijo cene nad mejo 26.000 evrov. Za najcenejšega freemonta z motorjem 2,0 multijet 16V 140 je treba namreč na slovenskem trgu odšteti 26.130 evrov. To je znesek z upoštevanim akcijskim popustom, brez katerih slovenskih kupcev očitno ni več mogoče privabiti. Vendar pa omenjeni znesek še ne zagotavlja štirikolesnega pogona. Za najcenejšo različico s štirikolesnim pogonom je treba seči precej višje, tja do 31.200 evrov za motor 3,6 V6 24V AWD v kar pa je vračunan že tudi samodejni menjalnik.