Avtomobilnost

Poudarki

  • Močno evropeiziran globalni mali ford
  • V ponudbi tudi štirikolesni pogon
  • Dvobarvno lakiranje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 11 glasov Ocenite to novico!
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
S prenovo je ecosport prevzel povsem drugačno vlogo. Pri njej so imeli glavno besedo evropski fordovci. Naloga je bila evropeizirati ta globalni avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska

Dodaj v

Ford ecosport vrhunsko evropeiziran napada ves svet

Prenova, prva vožnja
11. januar 2018 ob 06:08
Estoril; Portugalska - MMC RTV SLO

Ford je ena tistih svetovnih znamk, ki menijo, da lahko eni in isti modeli zadovoljujejo želje in potrebe na vseh celinah našega planeta. Tako so se torej fordovci pred leti lotili izbiranja najboljših modelov iz svojih podružnic na posameznih celinah, da bi to globalno najboljšo modelsko paleto ponudili vsemu svetu. Tako je Amerika dala mustanga, Nemčija focusa, fiesto in mondea, Brazilija pa ecosporta.

A začelo se je počasi, neambiciozno, prvi ecosport je bil zasnovan z mislijo na nizko kupno moč in tako predvsem južnoameriška uspešnica. Saj se je res prodajal tudi pri nas, a brez kakega posebnega pompa, temu primeren je bil tudi prodajni izkupiček.

A s to prenovo je ecosport prevzel popolnoma drugačno vlogo. Že ko smo ga konec 2016 premierno zagledali na salonu v Los Angelesu, so ameriški mediji pisali, da je to eden najpomembnejših novincev. Zakaj? Zato ker Amerika malih SUV-jev še ni poznala, kot kažejo odzivi, je potencial velik. A popolnoma drugačno stanje pa je v Evropi, kjer tovrstni avtomobili predstavljajo najhitreje rastoči avtomobilski segment. Prav zaradi tega dejstva ni presenetljivo, da so imeli pri tej ecosportovi prenovi glavno besedo evropski fordovci, tisti iz Kölna in Londona. In kako dobro so evropeizirali ta brazilski izdelek, to je res nadvse hvalevredno.

Kaj so najprej naredili: no, najprej so odmaknili tisto, s čimer je ecosport že na prvi pogled kazal svojo neevropsko poreklo, rezervno kolo na zadku. To je sicer še na voljo kot možnost, navdušeni bodo predvsem avanturisti, a naj povemo, da njegovo poreklo izvira iz Brazilije, kjer so rezervna kolesa pravih dimenzij še danes, ko gume ne pokajo kar tako, obvezna. V Evropi set za popravilo pnevmatik zadostuje, morda tudi zato, ker se le redkokdo spusti v težje cestne razmere.

Je pa dejstvo, da so štirikolesni pogon in sploh terenske kompetence v razredu malih SUV-jev redkost, zato bo lahko Ford z ecosportovo ponudbo navdušil še kakšno manjšinsko ciljno skupino. AWD pogon se sicer še bolj kot na terenu izkaže na cesti zaradi izredno hitrega vektoriranja navora po vseh štirih kolesih in ne samo med osema, kar ga dela izredno suverenega tudi v dinamično odpeljanih ovinkih.

Pri tem v oči zbode tricentimetrska razlika v oddaljenosti od tal med različno motorizacijo - 16 namesto 19 centimetrov. Razlog je v dodatni zvočnoizolacijski oblogi na dnu dizelskih različic, ki pa je mehka in penasta, kar pomeni, da ne bo posebne škode, če bodo lastniki dizelskih ecosportov nasedli na takšnem previsu, ki bi ga bencinski ecosport zmogel brez drsanja po tleh.

Ker gre za po prodaji najhitreje rastoči segment avtomobilov, je seveda ecosport za Ford ključnega pomena. In v Kölnu dokaj dobro vedo, da množične prodaje ne bodo mogli doseči samo z zadovoljevanjem vozniško zahtevnejših kupcev. Zato so močno zaposlili svojo ekipo dizajnerjev. Ti so ecosporta oblikovali nastopaško, zelo športno, dvobarvno lakiranje pa zagotavlja nujno šminko, ki si jo danes tako želijo kupci.

Kot eno močnih prednosti lahko poudarimo še multimedijski sistem sync 3, ki je po našem mnenju eden boljših, sploh če je v kombinaciji z zelo uravnoteženim opcijskim zvočnim sistemom znamke Bang & Olufsen.

Kar se prostornosti kabine tiče, se ecosport nikakor ne more kosati s svojim predhodnikom, z nekdanjim malim enoprostorcem B-maxom z drsnimi vrati, ki ga je Ford predčasno umaknil iz prodaje. Ta umik se številnim še danes zdi nerazumski, saj prodaja sploh ni bila kritično majhna. B-max je namreč prodajno pot sklenil zaradi Fordovih globalnih idej, v katerih imajo zaradi aktualnih razmer na trgu mali SUV-ji prednost med manjšinskimi malimi enoprostorci. Dejstvo, ki ga ne gre prezreti, pa je, da ecosport, čeprav prihaja na trg praktično hkrati z novo fiesto, še spada v B-maxovo generacijo fordov. Fiesta je pač naredila izredno močan kakovostni skok.

Ključni tehnični podatki:

  • dolžina: 4,1 m, medosna razdalja: 2,5 m
  • vstopni kot: 21 stopinj
  • izstopni kot: 33,3 stopinje
  • prehodni kot: 23,3 stopinje
  • oddaljenost od tal: 19 cm (16 cm dizelske različice)
  • prtljažnik: 356 l

Bencinske različice:

  • 1,0 ecoboost (74 kW, prednji pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)
  • 1,0 ecoboost (92 kW, prednji pogon, 6-stopenjski samodejni menjalnik)
  • 1,0 ecoboost (103 kW, prednji pogon, ročni menjalnik)

Dizelske različice

  • 1,5 ecoblue (74 kW, prednji pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)
  • 1,5 ecoblue (92 kW, 4-kolesni pogon, ročni menjalnik)

Miha Merljak
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
2017 12 - Ford ecosport - prenova, prva vožnja - Estoril / Portugalska
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 11.01.2018 ob 06:40
o joj kakšna beda od avta...kratek prtljažnik, visok in ozek deluje povsem nestabilen in velik pivec goriva pri visokih hitrostih.....
za na teren pa čist preveč pošminkan...

pa od kdaj je trend teh "ne tič ne miš" avtomobilov tako narasel...katastrofa. ma ne morš bit in cestni in terenski..ker pol nisi nič....folk pa kupuje to bedo k nor
5tane
# 11.01.2018 ob 10:09
Me ne prepriča.
josh k.
# 11.01.2018 ob 08:48
lo_pa_ta
Ozek, kratek pritljažnik...verjetno je uporaben v mestih, za razvoz otrok, torbe že daš v pritljažnik, pet vrat ima...
625e
# 11.01.2018 ob 19:20
Kvazi poznavalci pa kar po slikah razglabljajo o nestabilnosti avta....Se vidi, da še nikoli niso vozili forda, ker če bi ga, nebi tukaj prodajali buč...
Luka Novak
# 11.01.2018 ob 09:48
Ford gospoščino v ZDA bi človek najprej vprašal : kako kaj z zdravjem ? Bi koristil en Schnelkurs oz. pogledat v živo kaj ljudje kupujejo, vozijo itd. ?

Predhodnik B-max-a je bil Fusion, v Braziliji so ga prodajali tudi v 4x4 različici.

In namesto odlični osnovi/obstoječi ponudi dodati 4x4 opcijo za EU (ter jo času primerno razvijat), naredijo naslednika, ki ima malo skupnega s predhodnikom, v EU pa pripeljejo brazilski SUV brez 4x4. Sedaj smo vsaj 4X4 dobili.

Fusion je bil (podobno kot Mazda 2 1.gen) prostorsko odlično izkoriščen avto, dobro motoriziran (1,6 l agregat npr.), solidno opremljen, z nekoliko dvignjenim podvozjem (odlično za sneg ali kakšen slabši makadam/kolovoz) - skratka ena boljših Fordovih pogruntavščin. Z njo so za desetletje prehiteli trenutno najbolje prodajano Renault pogruntavščino tega razreda (Captur = SUV Clio, kot je bil Fusion SUV Fiesta že leta 2002), potrebno bi jo bilo zgolj razvijat (v slogu Capturja, Mokke, P2008 ipd.).

Sicer pa se pustimo presenetit do testne vožnje.
jankoP
# 11.01.2018 ob 16:43
Na kratko, fox je bil razočaranje za vse, ki so mislili, da so kupili VW-ja. Pa vsi vemo, da imam že tako bolj nizko mnenje o njih, ampak fox bi bil še za kak fiat kakovostna sramota. Na njem je bilo verjetno več reklamacij kot na vseh sedmih generacijah golfa.
DrKult
# 11.01.2018 ob 11:27
Naceloma so mi zadnje case Fordi po dizajnu precej lepi avti, ampak tole? A face only a mother could love, visok in kratek, zgleda nestabilen. Ne bi, hvala.
oziris.va
# 11.01.2018 ob 10:58
To naj bi bila konkurenca kakšnemu Renault Capturu?
Luka Novak
# 11.01.2018 ob 12:52
@DrKult

Naceloma so mi zadnje case Fordi po dizajnu precej lepi avti, ampak tole? A face only a mother could love, visok in kratek, zgleda nestabilen. Ne bi, hvala.

Podoben prvi vtis je ponujal pred več kot desetletjem brazilski (Curitiba) VW Fox (višja oddaljenost od tal, visoki boki, manjše steklene površine, na videz majhna 14 '' kolesa,), vendar je imel elektrohidravlični servovolan, kompaktno zasnovo, spodobno podvozje .. posledično boljšo vodljivost in lego na cesti , kot večina konkurentov ter je tudi za hec požiral slabe vozne podlage.

Dodatno je imel pomično zadnjo klop + prednji sedež se je konkretno pomaknil naprej ob vstopu zadaj (1,8 m visok potnik je brez težav sedel zadaj ali si imel kubik prostora v prtljažniku), pa tudi z opremo je bil dobro založen (ABS, cent.zakl, po višini in globini nastavljiv volan, el. pomik stekel, po višini nastavljiv voznikov sedež, el električno nastavljivi vzvratni ogledali, CD radio, klimatska naprava ..).

Ena večjih napak je bila teža (čez palec kot Golf 4.gen 1,4 benc.), mestoma so z varčevanjem pretiravali (4 sedeži - med zadnjima sedežema predalnik in dve držali za pijače, lahko bi mu namenili prevleko na spodnjem delu zadnje klopi itd.).

Na kratko : ob konkurenčni ceni je ponudil več kot je nakazoval prvi vtis.
Luka Novak
# 11.01.2018 ob 11:24
@odlekiran

.. Sem ga imel (2WD), a pozimi je bil katastrofalen.

Zanimivo - bencin ali dizel ?

Sicer več izkušenj z Japonskim derivatom (dizel), vedno sem se čudil kam vse je zadeva prilezla.
odlekiran
# 11.01.2018 ob 11:07
Kot en predhodnik zgoraj - Fusion bi bil odličen avto za vsak dan po naših gričih, če bi mu dodali 4x4. Dovolj dvignjen od tal, majhen radij obračanja, skratka super. Sem ga imel (2WD), a pozimi je bil katastrofalen.
pozitivc
# 11.01.2018 ob 17:52
edino kar mi je všeč, so vrata prtljažnika, drugače pa ni gršega v tem razredu. Dacia duster je svetlobno leto lepši in gotovo tudi bolj kvaliteten
compadre
# 15.01.2018 ob 13:29
Pa kaj jim je s tem motorčki za mlet kavo. Tisoč kubikov ima lahko 200 KM, pa ni za nič na mal bolj strmem terenu. Pod dva tisoč ccm se sploh ni vredno zgovarjat!!!
ATP
# 11.01.2018 ob 07:38
Zelo precenjen turski avto :-(
izo
# 12.01.2018 ob 18:27
625e, evo enga, ki je imel forda, pa še kakšnega prej v družini. za vzit fajn (malo širši kolotek ipd), kvaliteta buh pomagi, si dobesedno beta tester za probleme, ki jih skupajo rešite v naslednjem nasledniku modela (in spet miljon novih težav).
izo
# 12.01.2018 ob 18:24
odkar je ford odločil, da ga bo iz dreka vlekla evropska podružnica oz so zardi kavzi stroškov "poenotili" modele za vse trge, niso za nikamor (kar se tiče oblike ipd, po kvaliteti pa so itak že zdavnaj mimo),
Kazalo