Japonci ne bodo mogli več kupovati fordov. Foto: Ford
Japonci ne bodo mogli več kupovati fordov. Foto: Ford

Pri Fordu so oznanili, da bodo še letos ukinili prodajo svojih vozil na Japonskem in v Indoneziji. Vzrok za to je pomanjkanje zanimanja kupcev za njihovo znamko.
Zaposleni so neljubo novico prejeli kar po elektronski pošti, ki jo je na njih naslovil Dave Scoch, vodja Forda za azijsko-pacifiško regijo, piše Reuters. V elektronskem sporočilu je zapisal, da ne vidijo nobene realne možnosti, da bi poslovali pozitivno, z dobičkom.
"Na žalost to pomeni, da z ukinitvijo prodaje vozil na Japonskem in Indoneziji zaposleni v teh državah ne bodo več del podjetja Ford," je v sporočilu še zapisal Scoch. Ford je zadnji avtomobilski proizvajalec, ki se je umaknil z japonskega trga.
Japonci zvesti domačim znamkam
Japonci so zelo tradicionalni kupci avtomobilov in zelo zvesti domači avtomobilski industriji, s čimer pomagajo zagotavljati ekonomski obstoj domačim proizvodom in podjetjem. Tudi to je bil eden izmed vzrokov pri odločitvi vodilnih pri Fordu. Lani so na Japonskem, kjer imajo po državi 52 uradnih prodajalcev in avtomobilskih salonov, prodali samo 5.000 fordov in ustvarili le 1,5-odstotni tržni delež. Ford ima trenutno na Japonskem zaposlenih 292 ljudi.
Ford je bil sicer eden izmed prvih avtomobilskih proizvajalcev, ki je vstopil na japonski trg. Leta 1925 so na Japonskem postavili tudi tovarno, ki pa so jo potem leta 1940 zaprli zaradi političnih napetosti med državama. Ford se je na japonski trg ponovno vrnil leta 1974, ko je ustvaril partnerstvo z Mazdo.
Na indonezijski trg je Ford vstopil šele leta 2002. Trenutno imajo 44 prodajnih salonov. Lani so prodali 6.000 vozil, kar je pomenilo 0,6-odstotni tržni delež. Indonezijci v večini kupujejo japonske in domače avtomobile, pri Fordu pa so ocenili, da bi lahko prodajo povečali le tako, da bi tam odprli tovarno.