Z uporabo biometričnih naprav bi lahko Ford voznika prepoznal na različne načine, saj vključuje senzor za prepoznavanje očesne zenice, senzor za prstni odtis in enoto za prepoznavanje glasu. Foto: <a href=freedigitalphotos.net">
Z uporabo biometričnih naprav bi lahko Ford voznika prepoznal na različne načine, saj vključuje senzor za prepoznavanje očesne zenice, senzor za prstni odtis in enoto za prepoznavanje glasu. Foto: freedigitalphotos.net

Ford Motor Company je pred kratkim odobril patent za biometrično napravo, ki za branje uporablja prstne odtise, očesno zenico in prepoznavanje glasu. To pomeni, da bi lahko v vozilo namesto s ključem vstopali kar z identifikacijo očesne zenice.
Biometrična identifikacija in nadzor dostopa prinašata številne prednosti, saj se lahko izognemo težavam ob izgubi avtomobilskega ključa oziroma vklopa alarmnih naprav, saj te naprave kot tudi zagon motorja vozila nadomestijo prst, glas uporabnika vozila ali očesna zenica. V zadnjem primeru sistem odčitava barvne kroge očesne zenice in jih shrani kot matematični zapis. Tudi iskanje avtomobilskih ključev po žepih oblačil ali torbicah ne bi bilo več potrebno.
Administrator bi določal, kdo lahko dostopa do vozila
Pri Fordu so vlogo za patent podali že oktobra leta 2012, a so jim jo odobrili šele januarja letos. Sistem bi za delovanje uporabljal povezavo pametnega telefona ali neke druge osebne komunikacijske naprave, ki bi se povezala z računalnikom v vozilu. Tako bi lahko uporabnik vozila na daljavo upravljal različne funkcije vozila. Za začetek na primer odklepanje in zaklepanje vozila.
V bazo podatkov se lahko dodaja poljubno število uporabnikov, na primer družinske člane, ki se jim lahko licenca za vstopanje v vozilo in zagon pogonskega agregata vozila dodeli za omejen čas. Administrator vozila lahko določi, kdo in koliko časa lahko vozi avtomobil, v katerem času dneva, koliko je lahko najvišja hitrost ...