Avtomobilnost

Poudarki

  • Študijska avtomobilska prihodnost je predvsem električna, a tudi avtonomna
  • Frankfurt je ponudil več teoretičnih, manj pa praktičnih študij, ki bi neposredno vodile v serijske avtomobile
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.2 od 6 glasov Ocenite to novico!
BMW concept X7 iPerformance in mini john cooper works GP concept
BMW concept X7 iPerformance in mini john cooper works GP concept Foto: Boštjan Podlogar
Volkswagen I.D. crozz
Volkswagen I.D. crozz Foto: Boštjan Podlogar
Renault symbioz
Renault symbioz Foto: Boštjan Podlogar
Škoda vision E
Škoda vision E Foto: Boštjan Podlogar
Honda urban EV concept
Honda urban EV concept Foto: Boštjan Podlogar
Mercedes-benz concept EQA
Audi elaine
Audi elaine Foto: Boštjan Podlogar
Audi aicon
Audi aicon Foto: Boštjan Podlogar

Dodaj v

Frankfurt: avtomobilska prihodnost je predvsem električna, a tudi avtonomna

IAA Frankfurt tudi v znamenju študij
13. september 2017 ob 11:40
Frankfurt - MMC RTV SLO

Na avtomobilskem salonu v Frankfurtu smo si lahko ogledali veliko novih avtomobilov, ki so že ali pa bodo kmalu zapeljali na ceste, poleg njih pa je bilo tudi precej napovedi avtomobilske prihodnosti v obliki študij.

Audi je predstavil dve viziji avtomobilske prihodnosti. Študija aicon, ki se po merah uvršča v visoki avtomobilski razred, vozniku in njegovim sopotnikom omogoča, da med potjo ne razmišljajo o vožnji oziroma jim nadzor nad vožnjo vzame povsem iz rok. Kabina po njihovih besedah omogoča prvorazredno razkošje, k ugodnemu počutju pa pripomore tudi s povezljivimi info-zabavnimi sistemi in vrsto pripomočkov za personalizacijo. Pogon je seveda električni, z dosegom med 700 in 800 kilometri. Pri Audiju napovedujejo tudi, da bi študija s pomočjo tipal in mrežne komunikacije z drugimi avtomobili in infrastrukturo lahko povsem odpravila možnost prometnih nezgod. Po drugi strani je študija elaine nadaljevanje koncepta e-tron sportback, ki jo poganjajo trije elektromotorji, en na prednji in dva na zadnji premi. Tudi ta študija omogoča precej avtonomne vožnje, za voznika in potnike pa poskrbi tudi z nadzorom nad njihovim zdravjem.

Vstop v novi razred

BMW s študijo concept X7 iPerformance napoveduje serijski BMW X7, s katerim bo nastopil v razkošnem razredu športnih terencev. Kot se za te vrste avtomobil spodobi, so študiji namenili spektakularno zunanjost s premišljenimi merami, v kabini pa se lahko udobno namesti do šest ljudi. Pogon študije je hibridni, a lahko zatrdimo, da bo serijski avtomobil opremljen tudi z motorji na notranje izgorevanje. BMW s svojo drugo frankfurtsko študijo i vision dynamics napoveduje pohod v digitalno prihodnost in vstop v novi avtomobilski razred. Štirivratni gran coupé ima električni doseg do 600 kilometrov in doseže največjo hitrost 200 kilometrov na uro, čemur je prilagojen tudi z aerodinamično in minimalistično karoserijo. Omenimo še študijo concept Z4, ki napoveduje naslednika roadsterja BMW Z4 in so jo predstavili že na Pebble Beach.

Kitajski Chery napoveduje močnejši naskok na evropski avtomobilski trg, kar je napovedal s študijo križanca exeed TX, ki bo imela možnost hibridnega, priključno hibridnega ali električnega pogona. Prva serijska izvedba bo opremljena s priključno hibridnim pogonskim sklopom, kombinacijo 110-kilovatnega bencinskega motorja in 85-kilovatnega elektromotorja.

Mestno v slogu šestdesetih let

Honda je v slogu avtomobilov iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja oblikovala študijo majhnega mestnega avtomobila prihodnosti urban EV concept. Za osnovo je uporabljena nova električna platforma, ki je opremljena z lahkimi baterijami z možnostjo dvosmernega polnjenja. Pri študiji so poudarili predvsem širino, manj pa dolžino. Spredaj izstopata osvetljeni Hondin znak in zaslon za predvajanje sporočil, voznik pa je dobil osebnega pomočnika v obliki vmesnika "Automated Network Assistant", ki se odziva na njegove navade.

Jaguar s študijo future-type predvideva delitvene sheme prihodnosti, v okviru katerih bo voznik imel v lasti le digitalizirani volanski obroč, v katerem bodo shranjene vse njegove nastavitve in ga bo prenašal s seboj. Na delovni mizi lahko služil celo kot opozorilnik na dnevne naloge. Jaguar Land Rover sicer napoveduje, da bodo do leta 2020 elektrificirani vsi njihovi modeli.

Mercedes-Benz s študijo EQA napoveduje električno različico prihodnjega razreda A. Za pogon bosta poskrbela dva elektromotorja s skupno močjo 200 kilovatov, s polnimi baterijami pa bo lahko prevozil približno 400 kilometrov.

Mini je v Frankfurtu nastopil kar z dvema študijama. Mini electric concept napoveduje električnega minija, ki ga bodo predvidoma predstavili čez dve leti in izdelovali v Oxfordu. Študija se na prvi pogled ne razlikuje preveč od serijskega minija one, a so Britanci električni pogon poudarili s sivo barvo karoserije z rumenimi dodatki. Študija mini john cooper works GP concept gre v drugo smer, saj poudarja dirkalno preteklost originalnega minija. Zunanjost so izdatno opremili z dirkaškimi elementi, dirkaški pa je tudi vstop v kabino, ki je med drugim opremljena s popolno varnostno kletko. Omeniti še velja, da so tehniki precej delov za obe študiji izdelali s pomočjo tridimenzionalnega tiskalnika, ki jim je prihranil precej zahtevnih postopkov.

Intima doma v avtomobilu

Renault s študijo symbioz naslavlja pričakovanja voznikov na področju mobilnosti in življenjskega sloga, prav tako pa tudi izzive mest in varovanja okolja. Ime študije izhaja iz starogrške besede 'simbiosis', ki pomeni skupno življenje v strpnosti. Pri Renaultu pravijo, da bo njihov avtomobil na podoben način harmonično in vzdržno komuniciral s svojim okoljem, cestno infrastrukturo in digitalnim življenjskim slogom potnikov, vanj pa bodo prenesli tudi prijetno okolje doma. V imenu študije je pomembna tudi črka 'Z', ki opozarja na električni pogon avtomobila.

Smartova frankfurtska študija vision EQ fortwo je dvosedežni električni avtomobil za uporabo v velemestih, ki so ga opremili z naprednim sistemom za avtonomno vožnjo. V nasprotju s sedanjimi smarti, ki so na voljo kot popolnoma lastniško osebno prevozno sredstvo, so si ga zamislili kot avtomobil za delitvene sheme prihodnosti in ga opremili s pripomočki za personalizacijo v obliki folij na tekoče kristale. Pogon je seveda električni. Ko avtomobil ni v uporabi, se samodejno priključi na brezžično induktivno polnilno postajo, v primeru preobremenitve električnega omrežja pa lahko elektriko tudi oddaja v omrežje.

Škoda se je v Frankfurt odpravila z izboljšano študijo vision E, ki smo jo prvič lahko videli aprila v Šanghaju. Očitne so predvsem oblikovne spremembe z drugačnim položajem led dnevnih luči, drugačnimi kolesnimi platišči in preurejeno notranjostjo. Pogonski sklop ostaja enak, z dvema elektromotorjema, ki omogočata največjo hitrost 180 kilometrov na uro, v baterijah pa je dovolj energije za 500 kilometrov vožnje.

Volkswagen je predstavil novo epizodo v razvoju študije I.D. crozz, ki so jo zasnovali na novi električni arhitekturi. Predvsem prednji in zadnji del navajata na serijski avtomobil, ki bo nastal na podlagi študije, ki jo oblikovno definirajo širok pokrov motorja, zaobljeni blatniki, pod katerimi so velika kolesa, in črna streha. Terenski videz se nadaljuje tudi v notranjost, kjer je po zaslugi kompaktnega električnega pogona in litij-ionskih baterij v dvojnem dnu veliko prostora. Serijski avtomobil na osnovi študije bo na ceste predvidoma zapeljal leta 2020.

Matija Janežič
Audi aicon
Audi elaine
BMW concept Z4
Mercedes-benz concept EQA
Renault R.S. 2027 vision
Škoda vision
Volkswagen I.D. crozz
Prijavi napako
Komentarji
kolešček
# 13.09.2017 ob 12:19
Honda urban EV concept - podobnost z Golf 1 je zgolj naključje, Škoda naj že enkrat zamenja svojega "češkega" orla, Audi.. je zmanjkalo idej za naziv vozil v številkah, do sedaj veččrkovna beseda samo quattro,.. ena sama kič šara, kot bi gledal malo povečane igrače s štantov. :)
mbvana
# 13.09.2017 ob 12:17
Avtomobilska industrija je zelo očitno dobro pripravljena na električno prihodnost. Kdo bo pa za vtičnice poskrbel?
hitrostrelka
# 13.09.2017 ob 12:49
Honda urban spominja na bmw letnik 80
kotzi
# 15.09.2017 ob 16:25
haha....seveda so arogantnezi..nemci se posebej..prou da jih hje tesla prehitel...zdej pa kr naenkrat vsi za elektriko
djadja
# 13.09.2017 ob 21:52
bad brains - dodaj trošarine na elektriko enake kot so na 1 l goriva odvzemi subvencije za nakup e avta pa te e."smrdljivci" izginejo s cest kot sneg spomladi....
Če ti zmanka e.goriva kako ga doliješ?
dante123
# 13.09.2017 ob 16:01
Meni pa Honda vleče na Yugo 65.
izo
# 13.09.2017 ob 15:12
honda več kot očitno draži z ev koncpetom, ki takoj potegne na golfa enko. nenazadnje je recimo toyota izgubila primat največ prodanih avtomobilov na trgu, lol..
bad brains
# 13.09.2017 ob 18:17
Ne vem od kje proizvajalcem ta bolna ideja, da mora elektro avto biti nekako drugačen, bolj " vesoljski ". Kakorkoli, vse te predstavljene arogantneže ( firme ), ki desetletje niso hoteli slišati o elektrifikaciji, je Tesla prehitela po dolgem in počez. Recimo, da imajo američani od 5 do 10 let prednosti. Evropske firme pa sedaj capljajo za njimi s predstavitvenimi študijami, medtem, ko ameri že serijsko in kmalu masovno proizvajajo. Leta opevani evropski dizli pa neslavno na smetišče zgodovine. Slovenec pa še kar hvali in opeva VW......
Luka Novak
# 13.09.2017 ob 17:10
Honda urban EV concept je sodobna evolucija kei car Hond (N360/400/600), oblikovno spominja tudi na Civic 1. gen.

Ker pa so bile takrat v naših logih redka zadeva (za razliko od Toyot, Datsunov itd.), večina pomisli na takrat bistveno bolj razširjenega Golfa 1.gen.

Na splošno pa študije kot študije : v preteklosti so mnoge brez bistvenih sprememb postale serijski avtomobili, v drugih primerih se je na serijskih pojavil zgolj kakšen del, nekatere pa so ostale študije - če so imele srečo oz jih niso poškodovali, uničili itd.

Kako bo z aktualnimi, bo pokazal čas.
ps11
# 13.09.2017 ob 15:11
Jaz tudi golf 1 vidim, vw se bo hitro zbunil.
johndeer
# 13.09.2017 ob 13:23
Honda pa z električnim golf 1
izo
# 14.09.2017 ob 00:34
Kakorkoli, vse te predstavljene arogantneže ( firme ), ki desetletje niso hoteli slišati o elektrifikaciji, je Tesla prehitela po dolgem in počez.

o mater, že dolgo (mogoče cca 12 ur) ni bilo kakšne tesla mantre tukaj, lol. dejte se že nehat smešit, no..
HOR
# 13.09.2017 ob 21:55
Elektro vozila bodo se vsaj do 2030 le dobro rastoca majhna nisa. Do 2040 pa pridejo dovolj poceni baterije, potem pa se bo delez elektro vozil lahko precej povecal, pa vec zanesljive elektrike bo potrebno zagotoviti...
Kazalo