Konceptualna pnevmatika goodyear eagle-360 omogoča obrate za 360 stopinj in se tako enostavno spopada s prostorskimi omejitvami pri parkiranju. Foto: Goodyear
Konceptualna pnevmatika goodyear eagle-360 omogoča obrate za 360 stopinj in se tako enostavno spopada s prostorskimi omejitvami pri parkiranju. Foto: Goodyear

Goodyear je v Ženevi predstavil vizionaren koncept pnevmatike eagle-360, ki že na prvi pogled izstopa z edinstveno obliko. Pnevmatika v obliki krogle ponuja možnost 360-stopinjskega obrata in je namenjena avtonomnim avtomobilom prihodnosti.
"Navdih za dizajn smo iskali v naravi, natančneje v možganski korali, ki se premika v vse smeri in prav to je bistvo naše pnevmatike - premikanje v vse mogoče smeri," pojasnjuje Fontaine, ki pnevmatiko povezuje z avtonomno vožnjo v prihodnosti, ko ne bo več pomembno, ali bo volan odziven in podvozje dovolj športno, ampak bo v ospredju udobje: "Ljudje bodo v avtomobilih kakovostno preživljali prosti čas, ali bodo jedli, brali knjige, tudi spali."
Nič vibracij in hrupa
V prid udobja je konceptualna pnevmatika s karoserijo vozila povezane prek magnetnih polj, podobno kot pri vlakih na magnetni blazini. To zagotavlja udobnejšo vožnjo in zmanjšano raven hrupa ter vibracij. Obenem je posebna oblika krogle ključna pri zagotavljanju večje okretnosti vozila. Francozi so navedli primer ozkega parkirišča, kjer ni treba manevrirati z vozilom, da bi ga zapeljali na parkirno mesto, saj se lahko vozilo praktično obrne na mestu.
Pnevmatika se namreč giblje v vseh smereh, kar prispeva k večji varnosti potnikov. Aktivna tehnologija pnevmatiki omogoča, da tudi v tveganih razmerah, kot so poledica ali nepričakovane ovire na vozni površini, zmanjšuje možnost zdrsa in tako pomaga pri ohranjanju varne smeri vožnje. Hkrati sferična oblika zagotavlja bočno gibljivost, kar pomeni, da lahko vozilo obide oviro, ne da bi spremenilo smer vožnje.
Dizajn povzet po možganski korali
V konceptualno pnevmatiko so vgrajeni senzorji, ki zaznavajo stanje na cesti, vključno z vremenskimi razmerami in vozno površino, zbrane podatke pa posredujejo do samega avtomobila in tudi do drugih vozil. Senzorji ob pomoči Goodyearjeve tehnologije za spremljanje obrabe tekalne plasti in tlaka zaznavajo ter uravnavajo tudi obrabo pnevmatik, s tem pa omogočajo večje število prevoženih kilometrov.
Dizajnersko so navdih iskali v posnemanju narave. Tekalna plast pnevmatike oponaša vzorec možganske korale, njeni večsmerni bloki in kanali pa pripomorejo k varnemu stiku s podlago. Pri oblikovanju dna kanalov so se pri gumarju zgledovali po spužvi, ki je v suhem stanju čvrstejša, mokra pa mehkejša. Inovativna tekstura absorbira vodo na cesti in jo s pomočjo centrifugalne sile odvaja izpod tekalne površine, s tem pa zmanjšuje nevarnost akvaplaninga in zagotavlja optimalne vozne lastnosti.

Pogovor s Sebastienom Fontainom, industrijskim oblikovalcem pri Goodyearju (v angleškem jeziku)