Pnevmatike, ki proizvaja električno energijo, ne nameravajo lansirati na trg, ampak jo bodo uporabili kot osnovo za nadaljnji razvoj. Foto: Goodyear
Pnevmatike, ki proizvaja električno energijo, ne nameravajo lansirati na trg, ampak jo bodo uporabili kot osnovo za nadaljnji razvoj. Foto: Goodyear
Goodyearova pnevmatika
Zmes konceptualne pnevmatike tripletube je izdelana iz silike, pridobljene iz pepela riževih plev, ki jo je Goodyear predstavil lani. Foto: Goodyear

Na avtomobilskem salonu v Ženevi je gumarski velikan Goodyear razkril dve konceptni novosti: pnevmatiko, ki sama proizvaja električno energijo, in pnevmatiko, ki spreminja obliko.
Pri Goodyearu pravijo, da bi lahko futuristična konceptualna pnevmatika, ki proizvaja električno energijo, sprožila revolucijo. Spremembe oblike in vibracije lahko namreč pretvori v električno energijo, ki v vozilu napaja baterije hibridnega sistema prenosa moči in druge elemente na armaturi.
Pnevmatika je v notranjosti opremljena z dvema novima materialoma, ki omogočata ustvarjanje električne energije. Prvi je termoelektrični material, ki v električno energijo pretvarja toploto, ki jo v statičnem stanju z absorpcijo svetlobe in toplote ustvarja ultračrna struktura, v dinamičnem stanju pa kotaljenje. Drugi je piezoelektrični material, ki vibracije in spremembe v tlaku pretvarja v električno energijo.
Druge prednosti pnevmatike so še, da notranja struktura ob morebitnem predrtju omogoča podporo celotni teži avtomobila in s tem predstavlja alternativni pristop k tehnologiji runonflat. Širok kanal na obodu plašča pa povečuje odpornost proti akvaplaningu in absorbira hrup.
Prilagajanje trem različnim položajem
Gumar je v Švici predstavil tudi pnevmatiko tripletube, ki spreminja obliko in se tako prilagaja različnim pogojem na cesti. Pnevmatika na podlagi razmer na cesti dodaja in spušča zrak iz zračnih komor. S tem vozniku omogoča večjo prilagodljivost, boljše vozne lastnosti in boljše zmogljivosti.
Pnevmatika se lahko samodejno prilagodi v tri različne položaje. Položaj okolje/varnost z optimalno razporeditvijo togosti omogoča manjši kotalni upor in zaradi velike naležne površine, ki je v stiku s cesto, povečuje učinkovitost pri zaviranju na suhi podlagi. Položaj športen z aktivno stožčasto naležno površino voznikom omogoča boljšo vodljivost na suhi podlagi. Položaj varnost v mokrem pnevmatiki zagotavlja odpornost proti akvaplaningu, saj je v osrednjem delu tekalna plast nekoliko dvignjena, kar vodi k večjemu premeru ter ozki in dolgi naležni površini.
Delovanje pnevmatike temelji na notranji črpalki, ki zrak usmerja iz glavne zračne komore do treh posameznih. Več zračnih komor omogoča tudi podaljšano mobilnost, saj ob morebitnem predrtju ene izmed njih voznik še vedno lahko nadaljuje vožnjo.