Napredek pri novi generaciji koncepta FCV je bil narejen na bolj aerodinamični karoseriji, tudi linije so čistejše. Foto: Honda
Napredek pri novi generaciji koncepta FCV je bil narejen na bolj aerodinamični karoseriji, tudi linije so čistejše. Foto: Honda

Honda na avtosalonu v Detroitu razstavlja drugo generacijo FCV-koncepta s pogonom na gorivne celice, ki bo v serijski različici na prodaj leta 2016. Najprej na Japonskem, zatem pa še v ZDA in v Evropi.

Hondin najnovejši FCV-koncept prikazuje evolucijo zunanjega in notranjega dizajna. Potovalni prostor je v primerjavi s prejšnjim konceptom FCV prostornejši in narejen za prevoz petih oseb. Sistem gorivnih celic bo omogočil domet od 500 do 700 kilometrov z enim polnjenjem, polnjenje gorivnih celic na vodikovi postaji bo trajalo tri minute pod pritiskom 70 MPa.

Doseg vozila z močjo nad 100 kilovatov je odvisen od zunanjih pogojev in voznikovega sloga vožnje. V primerjavi s prejšnjim konceptom so tehnološko izboljšali učinkovitost gorivnih celic, in sicer kar za 60 odstotkov, za nameček so dimenzije posode za vodik zmanjšali za tretjino.

Lahko je mobilna elektrarna
Honda je eden izmed pionirjev na področju razvoja avtomobilov na vodik. Raziskave na področju uporabe vodika so začeli že v 80. letih prejšnjega stoletja. FCV-koncept je naslednik vozila, ki so ga predstavili leta 2002. To je bil FCX, ki so ga v poslovni najem ponujali podjetjem in partnerjem na Japonskem in v ZDA, tri leta pozneje pa še individualnim kupcem v ZDA. Leta 2008 so predstavili naslednika, model FCX clarity.

Poleg najnovejšega koncepta pa so pri Hondi predstavili še zanimiv koncept napajalne postaje z močjo devet kilovatov, s pomočjo katere lahko koncept FCV postane mobilna elektrarna. Naprava bi lahko služila kot generator električne energije za hišne potrebe, ko zmanjka elektrike iz klasičnih virov napajanja.