Nova generacija pametnega tempomata bo na voljo že letos, in sicer v prenovljenem športnem terencu CR-V. Foto: Honda
Nova generacija pametnega tempomata bo na voljo že letos, in sicer v prenovljenem športnem terencu CR-V. Foto: Honda

Hondin pametni tempomat (intelligent adaptive cruise control - i-ACC), bo lahko spremljal vožnjo več vozil pred seboj ter na ta način prilagajal hitrost in varnostno razdaljo.
Honda ima, tako kot že veliko drugih proizvajalcev vozil, razvit radarski tempomat, ki s pomočjo radarja in kamere spremlja oddaljenost med spredaj vozečim vozilom in senzorji, ter s pomočjo pridobljenih podatkov prilagaja hitrost tisti, ki jo ima vozilo spredaj in s tem vzdržuje varno razdaljo.
Težava nastane, ko se med vozilo z radarskim tempomatom in vozilom, ki vozi spredaj, vrine še eno vozilo. V tem trenutku začne avtomobil ostro zavirati, nato, pa zopet pospešuje.
Sistem ve, kaj bo storil voznik
Honda je zdaj sistem nadgradila s posebno kamero, ki spremlja tudi ostala vozila pred vozilom, dodali pa so tudi algoritem, ki neprestano izračunava, kakšna je možnost, da vozila na sosednjem pasu zapeljejo pred avtomobil.
Hondini inženirji so pri razvoju tehnologije in algoritma več let preučevali in analizirali navade voznikov v po vsej Evropi. Hondini strokovnjaki trdijo, da je sistem tako zanesljiv, da lahko predvidi gibanje vozil na sosednjem pasu do pet sekund, preden zavijejo in na nek način predvideva prihodnost. Če bo algoritem izračunal, da bo vozilo na sosednjem pasu zavilo pred avtomobil, bo na to voznika opozoril in začel nežno zavirati.
"Sistem i-ACC ponuja povsem nove razsežnosti in omogoča, kar mi pravimo "predvideno varnost," pravi vodja inženirjev zadolžen za razvoj tempomata Dr. Kleinehagenbrock iz Hondinega raziskovalnega centra v Nemčiji in dodaja: "To je korak do nove generacije asistenčnih varnostnih sistemov, ki predvideva obnašanje preostalih udeležencev v prometu."