V Zagrebu je približno 40 odstotkov gospodinjstev brez avtomobilov, vendar občasno potrebujejo vozila. Na teh podatkih temelji tudi poslovna poteza Spin Citiyja, ki je v tehnološke rešitve projekta vložilo 2,2 milijona kun (290.000 evrov). Foto: BoBo
V Zagrebu je približno 40 odstotkov gospodinjstev brez avtomobilov, vendar občasno potrebujejo vozila. Na teh podatkih temelji tudi poslovna poteza Spin Citiyja, ki je v tehnološke rešitve projekta vložilo 2,2 milijona kun (290.000 evrov). Foto: BoBo
bicikelj,kolo
V Ljubljani si za zdaj lahko izposojamo le kolesa. Foto: MMC RTV SLO

V okviru projekta Spin City bo prvih 30 avtomobilov (deset električnih avtomobilov in 20 na klasični pogon) za skupno uporabo najprej na voljo na zagrebških ulicah.

Za prvo uporabo se bodo morali državljani prijaviti na spletni strani Spin City, nato pa bodo potrebovali le vozniško dovoljenje in pametni telefon. Vsi uporabniki bodo namreč dobili aktivacijsko kodo za aplikacijo, s pametnim telefonom pa bodo poiskali najbližji avtomobil in ga tudi odklenili.

Uporabljali ga bodo lahko v skladu s svojimi željami in potrebami. Za prijavo bo treba plačati 150 kun (19,75 evra), pri čemer bodo uporabniki ob vsakokratni uporabi dobili 50 minut vožnje, nato pa bodo za vsako minuto plačali 2,62 kune. Če bodo natočili gorivo ali avtomobil napolnili z elektriko, bodo dobili dodatne brezplačne minute.

Direktor podjetja Urban Mobility, ki bo ponudilo storitev Spin City, Matija Krznar, je dejal, da delitev avtomobilov omogoča uresničitev ekonomije delitve s sodobno zeleno ekonomijo ob uporabi sodobnih tehnologij.

Prepričani so, da bodo z najemom vozil za določen čas izboljšali kakovost življenja v mestu. Uporabniki jih bodo ali peljali 15 minut do kina ali pet minut do trgovine ... in jih pustili, kjer jim ustreza, je pojasnil Krznar. V avtomobilih bodo sedeži za otroke in posebne rjuhe za prevoz hišnih ljubljenčkov.

Kot je dodal Krznar, so v zahodnoevropskih mestih delitev avtomobilov sprejeli kot alternativo lastnini nad osebnim vozilom, ker nimajo stroškov, kot so registracija, vzdrževanje, zavarovanje in davek. V Nemčiji imajo denimo več kot 750.000 uporabnikov, posamezni avtomobil pa dnevno zamenja tudi do 40 voznikov.

Izkušnje kažejo, da eno vozilo iz storitve delitve avtomobilov nadomešča deset vozil v zasebni lasti. Storitev ima posledično tudi pozitiven vpliv na okolje, ker se znižuje prometna obremenitev in potreba po parkirnem prostoru, pa tudi onesnaženje zraka, je Spin City zapisal v sporočilu za javnost.