Fiat 500L je dobro zamišljen koncept, pri katerem pa delo ni bilo opravljeno do konca z enakim zagonom. Foto: M. Kr.
Fiat 500L je dobro zamišljen koncept, pri katerem pa delo ni bilo opravljeno do konca z enakim zagonom. Foto: M. Kr.

Ekipa oddaje na Valu 202 se je namreč posvetila preizkusu zanimivega Fiatovega novinca, ki je kljub močnim sorodstvenim vezem z malčkom fiat 500 povsem drugačno vozilo. Ključna razlika je že njegova velikost, saj je lahko 500L tudi pravo družinsko prevozno sredstvo, v katerem ne bo težav s sedenjem niti v drugi vrsti, prtljagi pa je namenjeno še 400 litrov prostornine v zadku.

Italijanski oblikovalci so osnovni koncept izpeljali uspešno, ko je bilo pol dela za njimi, pa je delovna vnema očitno malce popustila, kar se pozna pri voznih lastnostih. Ker je avtomobil nasajen dokaj visoko, sedeži pa ne nudijo prav izrazite opore, se lahko hitro zgodi, da se morajo predvsem sopotniki v kakšnem hitreje prepeljanem ovinku trdneje oprijeti za katero izmed držal ali nasloniti na steno potniške kabine kot v mestnem avtobusu.

Je pa res, da je bil v preizkusnem avtomobilu vgrajen 1,4-litrski bencinski stroj s 70 kilovati, ki je za 1,3 tone težek avtomobil tako ali tako prešibek in ne omogoča pogostejših dirkaških popadkov voznika. Oba ostala agregata v ponudbi se tako vsaj na papirju zdita primernejša, še dodaja Janez Martinčič.

Več podrobnosti s preizkusa fiata 500L, ki ga izdelujejo v Kragujevcu in več o novostih na svetovnem in slovenskem avtomobilskem trgu pa lahko poslušate v arhivu oddaj Avtomobilsko-prometne minute.