Jaguar f-pace je moral dokazati, da prenese temperaturne skrajnosti in zmore vožnjo v različnih razmerah. Foto: Jaguar
Jaguar f-pace je moral dokazati, da prenese temperaturne skrajnosti in zmore vožnjo v različnih razmerah. Foto: Jaguar

Med ustaljene preizkuse pri številnih izdelovalcih avtomobilov spada tudi izpostavljanje vozil skrajnim temperaturam. Del teh preizkusov lahko opravijo v posebnih vremenskih komorah, kjer lahko ustvarijo različne vremenske okoliščine, a praktični preizkusi na terenu so v marsičem še zanesljivejši.

Na Švedskem minus 40 stopinj Celzija
Jaguar je takšnim podnebnim skrajnostim izpostavil novinca f-pace, s katerim bodo poskušali osvojiti zahtevne kupce z različnih koncev planeta. Na severu Švedske, na skupnem poligonu Jaguarja in Land Roverja Arjeplog, je moral f-pace prestati preizkuse pri zimskih temperaturah precej pod ničlo. Na poligonu s 60 kilometri različno zasnovanih cest so se namreč temperature spustile tudi do minus 40 stopinj Celzija.

Zasnežene in poledenele ceste poligona pa so bile dober izziv tudi za preizkus voznih lastnosti SUV-ja s štirikolesnim pogonom, ki bo imel vgrajen tudi nov Jaguarjev sistem za nadzor vedenja vozila glede na vozne razmere.

V Dubaju do plus 50 stopinj Celzija
Drugi pol temperaturnih skrajnosti pa je moral f-pace prestati v Dubaju, kjer so se temperature v senci povzpele do 50 stopinj Celzija. V potniški kabini na soncu parkiranega vozila pa tudi 70 stopinj Celzija ni bilo nič nenavadnega.

Izpostavljanje visokim temperaturam je hkrati pomenilo preizkus obstojnosti uporabljenih materialov na in v vozilu, a tudi vzdržljivosti različnih sistemov, ki so med vožnjo na območjih z visokimi zunanjimi temperaturami izpostavljeni dodatnim obremenitvam.

Kot poudarjajo pri Jaguarju, je bil f-pace prvi model, ki so ga preizkušali v tako skrajnih razmerah, a glede na visoke prodajne cilje, ki so si jih pri znamki zastavili, si morebitnih napak zaradi nepreizkušenosti vozila, ki bo prišel na trg prihodnje leto, ne bi mogli privoščiti.