Jaguarjev električni križanec obljublja zmogljivost, s katero bo lahko brez težav napadel Teslo. Foto: Jaguar
Jaguarjev električni križanec obljublja zmogljivost, s katero bo lahko brez težav napadel Teslo. Foto: Jaguar


Študija električnega športnega terenca I-pace je pokazala, da gre v bistvu za križanca, ki ponuja zmogljivosti športnega avtomobila in uporabnost športnega terenca. Navzven ga označujejo gladke linije s pohvalno majhnim količnikom zračnega upora (0,29), kar so oblikovalci med drugim dosegli tudi s prefinjenimi podrobnostmi, ko so tako rekoč nevidne vratne kljuke.

Avtomobil je s 4,6 metra dolžine pet centimetrov krajši in malce ožji od športnega terenca F-pace, pri čemer pa ima kar za 115 milimetrov večjo medosno razdaljo. Zaradi velike medosne razdalje ter odsotnosti klasičnega motorja je kabina pomaknjena nekoliko naprej in je zato prostornejša kot pri klasičnih avtomobilih te velikosti. K občutku zračnosti prispeva tudi velika steklena streha. Poleg tega v zadku skriva 530 litrski prtljažnik ter dodaten 38-litrski prostor v sprednjem delu.

Namesto merilnikov je vgrajen 30-centimetrski (12-palčni) barvni zaslon, sredinska konzola pa gosti 30-centimetrski (12-palčni) zaslon na dotik. Kljub temu šef Jaguarjevih oblikovalcev, Ian Callum, ostaja zvest tudi vrtljivim gumbom, saj meni, da so za uporabo v avtomobilu primernejši od velikih zaslonov v slogu ipada.

Kot rolka
Platformo, na kateri je I-pace zasnovan, Callum imenuje rolka, saj je opremljena s ploščato baterijo med osema, na katerih je po en elektromotor. Ta skupaj razvijeta 294 kilovatov oziroma okroglih 400 konj in 700 Nm navora. To zadostuje za pospešek od 0 do 100 km/h v približno štirih sekundah.

Baterijski sklop z zmogljivostjo 90 kWh z enim polnjenjem zagotavlja skoraj 500 kilometrov dosega po novem evropskem meritvenem ciklu (NEDC) oziroma okoli 350 kilometrov po bolj realnem EPA. Ob polnjenju na hitri polnilnici s 50 kW baterije dosežejo 80 odstotkov napolnjenosti v 90 minutah, medtem ko sta za 100 odstotkov potrebni dve uri.

Jaguar bo serijsko izvedbo sovjega električnega križanca predstavil prihodnje leto, v prodajne salone pa bo prispel v sredini leta 2018. Cena še ni znana, pri čemer je Callum namignil, da bo le od 10 do 15 odstotkov dražji od modela F-pace.