Avtomobilnost

Poudarki

  • V tovarni Melfi končali proizvodno fiata punta
  • Tretja generacija ne bo dobila naslednika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.7 od 10 glasov Ocenite to novico!
Zaradi nove strategije skupine FCA punto ne bo dobil naslednika. Foto: Fiat

Dodaj v

Konec za legendarnega italijanskega malčka

Konec proizvodnje
9. avgust 2018 ob 08:22
Melfi - MMC RTV SLO

Konec julija so pri Fiatu po skoraj čert stoletja ustavili proizvodnjo uspešnega malčka punto.

Le nekaj dni po nepričakovani smrti rešitelja Fiata, Sergia Marchionneja se je v Fiatu zgodil še en dogodek z velikim simbolnim pomenom. V tovarni Melfi so namreč ustavili proizvodnjo modela punto, ki je skozi tri generacije četrt stoletja zagotavljal delo več tisoč delavcem. Zato so se nekateri od njih od njega poslovili s čustvenimi sporočili na družbenih omrežjih.

Odločitvi o dokončni upokojitvi punta je botrovala nova strategija skupine FCA, ki želi izdelovati bolj modne in trendovske modele, ki omogočajo večje zaslužke. Zato ob športnih terencih in križancih ne bo več prostora za vsakdanje mestne malčke, čeprav Fiatovi tekmeci še naprej ponujajo tudi takšne modele. Toda skupina FCA je dala prednost modelom družine 500. Ta odločitev pomeni konec tudi za alfo romeo mito, ki je zasnovana na enaki platformi kot punto in so jo izdelovali v tovarni Mirafiori.

Nekoč pol milijona na leto
Razočaranje delavcev razložijo proizvodne številke. Na vrhuncu so namreč izdelali več kot pol milijona primerkov na leto, kar je pomenilo zaposlitev za več tisoč delavcev.

Drugo leto proizvodnje prve generacije (leta 1995) je prišlo s tekočih trakov kar 665 tisoč primerkov, proizvodnja pa ni padla pod 500 tisoč primerkov na leto do leta 2002 oziroma tri leta po začetku proizvodnje druge generacije. Ta sicer ni dosegla uspeha prve, a je vseeno dosegala spoštovanja vredne številke.

Rekordno je bilo tudi leto 2006 (drugo leto proizvodnje modela tretje generacije, imenovanega grande punto), ko so v Melfiju izdelali 340 tisoč primerkov grande punta in 92 tisoč primerkov punta druge generacije. Od takrat pa so šle številke samo še navzdol. Leta 2016 je tako s traku prišlo le še 61.500 primerkov.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
Banban
# 09.08.2018 ob 08:33
Pa ni bil slab. Ciao, Punto.
Carr
# 09.08.2018 ob 08:48
Imel sem ga pred skoraj 20 leti in sem bil z njim zadovoljen. Bil je moj prvi novi avto. Spedenali smo ga s spojlerji, feltnami in nižjimi (Eibach) fedri (pač v slogu takratne mularije...). Sem šparal kot nor, da sem vse plačal. Res je bil hud, živo rdeče barve, imel pa je celih 65 konjev :-)))) V njem sem ves važen prevažal punco, ki je danes moja žena.
Uf, me kar malo nostalgija zagrabi. Mislim, da bi ga Fiat lahko razvijal naprej in to je bila ena večjih napak pokojnega Sergia. Če bo Fiat kot samostojna znamka preživel (kar sploh ni nujno), se mi zdi, da bomo Punta nekoč spet videli.
Kot je napisal Banban, Ciao Punto!
redwinger
# 09.08.2018 ob 08:36
Škoda,,,,,,Imel sem vse tri generacije,absolutno nobenega problema z njimi kljub kao slabem slovesu Fiata.
Flegica
# 09.08.2018 ob 09:18
Osebno mislim da je to najbolši segment avtomobilov-glede na to da večina ljudi živi v mestih res ne rabimo ladij v ameriškem slogu... drugače mi je pa zanimivo kako tumbasti so lahko ljudje. Par let nazaj se je recimo folk delal norca iz američanov in fastfooda-zdej smo pa isto zamaščeni kot oni in Maci so bol polni kot v usa. Isto je bilo z avtomobili- ameriške ladje so vedno bile tarče posmeha zdej pa z največjim veseljem kopujemo prevelike avte (beri SUV)in rade volje folk skešira 1/3 več denarja za modificiran clio,mazda 2, corso itd. Tukaj se vidi moč reklam! Sovražim ljudi z SUV ki mi povprečno zaparkira 1,5 parplaca in škoda za punto! Upam da evropska pamet še ne izumre hitro !
Hijena
# 09.08.2018 ob 09:26
Punto je legenda med malimi avtomobili, podobno kot Clio ali Yugo...kar si grejo pa danes s temi SUV-i, je pa totalna bedarija. Zakaj bi imel velik, težek avto, po možnosti brez 4x4, če ne živim v bregih? Dražji, večja poraba, dražje vzdrževanje!
ronzi
# 09.08.2018 ob 08:46
Problem punta je,da je zdajšni letnik 2018 še vedno osnova izpred 15 let,torej zastarela napram konkurenci....takaj je fiat popolnoma zaspal...
kingeston
# 09.08.2018 ob 09:01
ne vem no, mislim da bo ta segment avta vedno aktualen...
Simko123
# 09.08.2018 ob 11:55
Tudi mi smo ga imeli... najbolj oskubljen model s 55konj.. gor seveda yugo feltne... ma neunicljiv je bil letnik 96 metalik rdeč... doma smo rekli, da ga ne bomo več servisirali... glej še tri leta smo ga imeli, in še vedno se vozi po eni gorski kmetiji, seveda.neregistriran. Fire motorji 1.1 so bili res razred zase, edino olje je pil... uf madona do maribora pa nazaj sem ga moral 2x dotocit... rezervni deli prakticno zastonj.. naprimer vem da smo na.zacetku menjali vse amortizerje, original monroe amortizerji s delom vred 60 evrov...,

Pri punci (zdajsji ženi ;)) so imeli model elx.. 75 konj Šibedah airbag, klima, električna okna... tisto je pa letelo kot skira, samo ustavlo se pa ni zlepa. Nakonci je pri uradnih 300.000km, neuradno pa jih je verjetno imel še precej več počila zadnja prema in je šel na odpad.

Pač avto je bil za za takšne, ki nismo preveč dali na avto, ampak res dvomim, da je bil kdo razočaran na tem avtomobilom.

Aja pa bil je to eden prvih modelov, ki so bili v celoti pocinkani,

Ne pa danes madona.. pasat za 35k evra nima strehe pocinkane, da prohranijo tisti gram cinka.. :/
Mihsss
# 09.08.2018 ob 10:17
Kot sem že enkrat napisal. FIAT je v razsulu. Na trgu so imeli nekaj prastarih vozil, novih modelov ni, ker ni povpraševanja, forsirajo samo Fiat 500, ki je dopolnil že 11 let. Popoln pogreb.
Lešnik
# 09.08.2018 ob 16:50
Nerazumljive poteze vodstva Fiata, znamke, ki je pred desetletji krojila segment majhnih vozil, dandanes se pa ponaša le še z botično prodajo konkurenčno nezanimivih modelov.

Kje so časi Ritma, 127, Una Turbo i.e.... Imam v lasti dva Una, s pregovorno neuničlivim, sila preprostim, ter za servisiranje nezahtevnim FIRE motorjem in ju ne zamenjam.
mapet
# 09.08.2018 ob 12:18
Pri nas v garaži imamo letnik 95, mama 1. lastnica . Lani zaradi pregnitih pragov ni šel več čez tehničnega. Pa ga kar ne moremo dat na odpad :( Do teh pragov pa 22 let brezskrbne zanesljive vožnje. Še najhujša stvar, v celih 22 letih, za zamenjat so ble zadnje roke; naslednja stvar pa kaki ležaji pa še semeringa pri menjalniku se spomnim. Drugega nič (razen zavrornih ploščic, akumulatorjev na cca pol desetletja in rednih servisov). Enostavno je samo delal delal in delal (oz še dela).
Legendarni avto, naj počiva v miru
Mike1825
# 09.08.2018 ob 10:03
Fiat Punto je kot dinozaver v primerjavi z današnjimi avtomobili. Sam se čudim da so sploh kaj prodali glede na to da je avtomobil že 13 let brez večjih sprememb.
tonchek
# 09.08.2018 ob 09:44
Saj bodo naredili še pet verzij 500ke, pa bo... Buteljni.
Kapitan Kljuka
# 09.08.2018 ob 10:21
Lepi spomini na študentske dni, vsi štirje cimri in juhuhu na Obalo s Puntom vsak teden...
Mr.Blobby
# 09.08.2018 ob 09:28
@Flegica: bojim se, da v ''kopiranju'' zahoda že prekašamo ''ameriško neumnost''...
Hijena
# 09.08.2018 ob 10:36
@ kingeston
Kdo je rekel, da je Yugo najslabši avto a ZDA? Mogoče tisti, ki trdijo da VW TDI bolj onesnažuje kot njihovi V8 tanki?
Aja, pa to ni bil Yugo Florida, ampak Yugo GV in GVX (ameriška različica Korala)
bilzerian
# 09.08.2018 ob 08:42
saj delavci ne bodo ostali brez dela.
bodo proizvajali kak nov model. ker 60.000 na leto ni ravno neko hudo število vozil.
Coen
# 09.08.2018 ob 08:39
Odvisno, na kaj naletiš. Obe sodelavki imeli Punta, obe hodile na servis vsaj enkrat na dva meseca. Jaz recimo vozim VW, nobenega večjega problema v 10 letih, odkar ga imam, drug sodelavec pa vsako leto vsaj enkrat na nerednem servisu.
commodore
# 10.08.2018 ob 14:58
včasih so bili majnhni fiati zakon, danes pa samo še bleda senca
bobko1
# 09.08.2018 ob 12:33
Če bi 20let staremu dodali to novo elektronsko-varnostne dodatke,ne bi v nobeni varianti zaostajal za najnovejšimi!-sem ga imel-zato to lahko rečem!
The Stig
# 09.08.2018 ob 09:55
sami lepi spomini.
Škoda
čak mal noris
# 09.08.2018 ob 10:18
Dvojka mi je bila najbolj všeč. Od tam naprej pa je šlo bolj tako-tako. Bi pa, če je res tako nujno imet pri hiši avto, ki "pripleza" na Triglav, Punta "ojačali" na verzijo Fiata Pande 4x4.
smbu
# 16.08.2018 ob 20:09
Tudi jaz imam lepe spomine nanj. Saj je kaj crknilo, samo vedno poceni za popravit (pri neuradnem servisu, seveda).
valcek2010
# 09.08.2018 ob 10:24
Punto grande , prostoren, zelo vzdržljiv, zanesljiv, poceni vzdrževanje, ni da ni, in dokaj prostoren,
najboljše razmerje: cena / vzdržljivost vozila / velikost / zanesljivost

nobena škatla ki je tako velika nima take cene 9k €, res da je osnovni model proti ostalim, kje se začne polo?
fiat s 500 enopostorec kot je rekel predhodnik nima pametne vizije, v primerjavi v ostalimi modeli renaulta, peugeota se mora skriti
Fiat še ima 500 ki ga počasi tekmeci prehitevajo v obliki in tehnologiji, cene pa so konkurenčne.
Fiat kaj se tiče osebnih vozil tone.
kingeston
# 09.08.2018 ob 09:49
ali Yugo...

hmmm, jugo florida najslabši avto kar jih je vozilo pa ameriških cestah...
in ga daješ ob bok cliotu?
Mike1825
# 09.08.2018 ob 10:49
valcek2010

Če že hočeš drvarnico vozit potem imaš Dacio Sandero še za 1k ceneje... Velikost podobna še malo večji pritljažnik ima Dacia.
Kazalo