Avtomobilnost

Poudarki

  • Športne novosti: Polo Gti, fiesta ST, megane RS, BMW M5, insignia Gsi
  • Nova generacija nabolje prodajanega električnega avtomobila
  • Prihajata luksuzni limuzini lexus LS in audi A8
  • Prihaja najbolj atraktivna kia do zdaj
Audi A7 zagotovo spada med najbolj atraktivne novosti leta 2018. Foto: Audi
BMW za konec leta napoveduje tudi novi X7. Za zdaj so ga prikazali zgolj kot koncept. Foto: BMW
Mercedes je že razkril, da bo imela nova generacija razreda A armaturno ploščo narejeno po zgledu najbolj luksuznega razreda S. Foto: Mercedes-Benz
Kia je s skicami konceptnih vozil že najavila prihod novega cee'da. Foto: Kia
Pri Nissanu si tudi v Sloveniji veliko obetajo od nove generacije elektirčnega modela leaf. Foto: Nissan
Audi napoveduje tudi prihod modela Q8. Foto: Audi

Dodaj v

Leta 2018 k nam prihaja kopica zanimivih novih avtomobilov

Novosti leta
7. januar 2018 ob 07:27
Ljubljana - MMC RTV SLO

Nekaj velikih avtomobilskih novosti v prodajne salone v Sloveniji prihaja že v naslednjih tednih, na razkritje drugih pa bomo morali počakati do največjih svetovnih avtomobilskih salonov.

Avtomobilski proizvajalci so že lani napovedali in tudi razkrili nekatere velike avtomobilske novosti, ki bodo zdaj počasi začele prihajati tudi v slovenske prodajne salone. Veliko popolnoma novih avtomobilov pa bodo šele razkrili. Letos lahko tako pričakujemo prihod novih generacij honde CR-V, ford focusa, mazde 3, citroëna C4 cactusa, peugeota 508, mercedesa G, subaru XV, novega VW touarega, prihajajo novi kia cee'd, lexus LS, audi A8, mitsubishi eclipse cross, VW t-cross … Nekaj bo tudi hitrejših izvedenk standardnih modelov, kot so novi BMW M5, novi renault megane R.S., VW polo GTI, opel insignija GSi, ford fiesta ST …

Leto 2018 bo pomenilo tudi prodor baterijskih vozil na naš trg, o čemer si lahko več preberete tukaj.

Predstavljamo 10 novosti, ki prihajajo v naše prodajne salone in o katerih je že veliko znanega.

Audi A7
Audi bo k nam pripeljal drugo generacijo modela A7 sportback. Z vsemi možnimi naprednimi tehnologijami, vključno s funkcijo parkiranja na daljavo z daljinskim upravljalcem oziroma pametnim telefonom (funkcija bo na voljo od leta 2018 naprej) in 48-voltno tehnologijo, ki omogoča prenos večjih količin energije, s katerimi so dosegli večjo športnost, učinkovitost in udobje v vozilu. Na 10,1-palčnem zaslonu se prikazujejo podatki večpredstavnostnega sistema, na spodnjem 8,6-palčnem zaslonu pa upravljamo s funkcijami klimatskega sistema, funkcijami za udobje ... A7 bo na voljo s 3,0-litrskim V6 bencinskim prisilno polnjenim motorjem z 254 kilovatov moči (340 KM), spojen pa bo z dvosklopčnim sedemstopenjskim S tronic samodejnim menjalnikom. Kmalu po začetku proizvodnje bodo sledili tako šest kot štirivaljni bencinski in dizelski motorji.

BMW X2
Ta ima enako tehnično zasnovo kot X1, a prinaša bolj dinamičen in igriv videz s širšim naborom možnosti za prilagajanje po želji kupca. Čeprav je zasnovan na enaki platformi kot poznani model X1, je novi model krajši in nižji od svojega brata. Zaradi nekaterih oblikovnih posebnosti na prvi pogled ni videti kot klasični športni terenec, temveč kot večja kombilimuzina. Armaturna plošča poznanih oblik na vrhu sredinske konzole gosti 16,5-centimetrski (6,5-palčni) zaslon, kupci pa bodo lahko izbirali okrasne elemente iz lesa, aluminija ali iz bleščeče črne plastike. Med drugim bodo na voljo tudi barvni projekcijski zaslon, ambientalna osvetlitev s tehniko LED in nadgrajeni večpredstavnostni sistem z 22,4-centimetrskim (8,8-palčnim) zaslonom.

Dacia Duster
Novi duster stavi na oblikovno evolucijo, saj je ohranil mišičaste obline in dobil izrazitejše odbijače in blatnike, s čimer poudarjajo njegovo terensko poslanstvo. Zdaj ima tudi 17-palčna kolesa. Znotraj ni več tako robusten, vgrajeni materiali so mehkejši, tudi sedeži so novi in udobnejši. Večpredstavnostna naprava je nova in omogoča več povezljivosti, ima tudi sistem štirih kamer za spremljanje dogajanja okoli voznika. Zdaj ima tudi duster že prve asistenčne sisteme, kot je opozarjanje na vozila v mrtvem kotu. Štirikolesni pogon so še nadgradili.

Ford ecosport
Že v začetku leta lahko v Sloveniji pričakujemo temeljito prenovljenega športnega terenca ford ecoposport s popolnoma novo armaturno ploščo, oblikovano v slogu fiestine. To pomeni zaslon na dotik velikosti od 10,7 do 20,3 centimetra (od 4,2 do 8 palcev). Pogon je pri vseh bencinskih različicah speljan k sprednjemu kolesnemu paru prek ročnega šeststopenjskega menjalnika, pri različici z 92 kilovati (125 KM) pa bo na voljo tudi šeststopenjska avtomatika. Evropska različica modela se lahko pohvali s spremenjenimi nastavitvami podvozja. Med drugim ponuja izboljšano blaženje in krmiljenje ter prilagojeno delovanje sistema za nadzor stabilnosti. Med opremo, ki bo na voljo, velja omeniti večpredstavnostno napravo SYNC3, kamero za vzvratno vožnjo in vrhunski zvočni sistem znamke Bang & Olufsen.

Hyundai i30 fastback
Gre za petvratni model s kupejevsko silhueto, ki so si ga pri Hyundaiu zamislili namesto trivratne različice, za katero se v tem razredu odloča vse manj kupcev. Model z imenom i30 fastback je slabih 12 centimetrov daljši od kombilimuzinske izvedbe in ima za 2,5 centimetra nižjo streho ter med drugim prinaša za 15 odstotkov trše vzmetenje za bolj dinamične vozne lastnosti. Poleg tega dinamičnost izražajo tudi nižja motorna maska, masivna C-stebrička in spojler v sklopu prtljažnih vrat.

Jaguar e-pace
E-pace je manjši in cenejši od modela f-pace. V dolžino meri 4,34 metra, širok je 1,98 metra, visok 1,65 metra, medosna razdalja meri 2,68 metra. Prostornina prtljažnika je 480 litrov. Narejen je na platformi land rover discoveryja sport in ima lahko do 21-palčna kolesa. V ponudbi bo tako s pogonom spredaj kot s pogonom na vsa štiri kolesa. Na izbiro bodo štirivaljni motorji, bencinski in dizelski, vključno z najzmogljivejšim 2,0-litrskim turbo bencinskim motorjem z 219 kilovatov moči (300 KM), ki obljublja pospešek od 0 do 100 km/h v 5,9 sekunde in največjo hitrost 243 km/h. V ponudbi bo med drugim streha v kontrastni črni barvi, panoramska streha, velik 10,1-palčni zaslon, ki je serijski del Touch Pro večpredstavnostnega sistema, opcijsko bo na voljo tudi 12,3-palčni zaslon, ima še head-up zaslon in 4G Wi-Fi dostopno točko za internet, kot tudi vse najbolj napredne asistenčne sisteme, ki jih ponuja Jaguar.

Kia stinger
Stinger je Kiin najbolj atraktiven model do zdaj, s katerim se bodo postavili ob bok modelom, kot so audi A4 in A5 ter BMW serije 3 in 4. Večji del razvoja podvozja je potekal v Evropi z obsežnim testiranjem na slovitem dirkališču Nürburgring. Stinger GT je prva kia, opremljena s prilagodljivim vzmetenjem Dynamic Stability Damping Control in z električno podprtim volanskim mehanizmom s petimi stopnjami nastavitve. Serijska varnostna oprema med drugim vključuje sistem za zaznavanje pešcev in samodejno zaviranje v sili, sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu in večpredstavnostno napravo s 17,8-centimetrskim (7-palčnim) zaslonom, ki ob dotiku posreduje povratno informacijo. Na izbiro bo tudi 3,3-litrski šestvaljni motor z dvema turbinama in največjo močjo 272 kilovatov.

Mercedes A
Med večje novosti leta sodi nova generacija mercedes razreda A. Za zdaj so Nemci razkrili le notranjost, pri čemer ne gre spregledati sorodnosti z razredi E in S. To pomeni, da ima dva zaslona na vrhu armaturne plošče, pri čemer ima levi vlogo instrumentne plošče, desni pa skrbi za prikaz podatkov večpredstavnostne naprave. Osnovni modeli bodo imeli serijsko vgrajena 17,8-centimetrska (7-palčna) zaslona, pri čemer bo mogoče izbrati dva 26-centimetrska (10,25-palčna) ali pa kombinacijo 17,8-centimetrskega in 26-centimetrskega. Upravljanju so namenjeni na dotik občutljiva površina na sredinski konzoli in na dotik občutljivi gumbi na volanskem obroču. Na levem in desnem kraku volanskega obroča namreč najdemo dve majhni, na dotik občutljivi površini, pri čemer je leva namenjena upravljanju levega zaslona, desna pa desnega. Privlačen trikraki volanski obroč je pri različici AMG line enak kot pri prenovljeni limuzini razreda S.

Nissan leaf
Nissan leaf velja za najbolje prodajan električni avtomobil, ki bo k nam kmalu prišel v drugi generaciji. Prinaša večji doseg in nekaj tehnoloških novosti, kot sta sistem za samodejno parkiranje in inovativna stopalka za plin, ki deluje tudi kot zavora. Največja novost je močnejši elektromotor, ki namesto dozdajšnjih 80 kilovatov (109 KM) razvije 108 kilovatov (147 KM), kar zagotavlja več poskočnosti. Narasel je tudi navor, in sicer z 285 na 320 Nm. Mi smo bili na svetovni premieri. Več si lahko preberete tukaj.

VW T-roc
Že v naslednjih tednih k nam prihaja najmanjši VW križanec T-roc. Na voljo bo s pogonom na sprednji ali na vsa štiri kolesa in vsemi najnovejšimi asistenčnimi sistemi, ki jih poznamo tudi iz večjega tiguana. V nasprotju z večjimi modeli je novinec oblikovan precej bolj drzno, kar se kaže z drugačnimi merskimi razmerji, kot smo jih bili do zdaj vajeni pri Volkswagnovih avtomobilih. T-roc je namreč razmeroma širok in nizek, poleg tega pa ponuja številne možnosti personalizacije. Znotraj ima digitalno instrumentno ploščo, storitve Car-Net, ki jih je ob izbiri večpredstavnostne naprave z 20,3-centimetrskim (8-palčnim) zaslonom mogoče nadgraditi s sistemom App-Connect (ta vključuje MirrorLink, Apple Carplay in Android Auto). Vsi modeli bodo serijsko opremljeni s sistemom za samodejno zaviranje v sili, s prepoznavanjem peščev in ohranjanjem vozila znotraj voznega pasu, s sistemom za zaznavanje utrujenosti voznika in sistemom za večnaletno zaviranje.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
lizing
# 07.01.2018 ob 07:53
No,če nam pa kaj primankuje so pa to zagotovo nova vozila.
josh k.
# 07.01.2018 ob 09:09
To sem čakal, če dobim lanski regres si bom omislil Q8...
21.12.2012
# 07.01.2018 ob 08:41
industrija ne pojenja ... še dobro, da je pri meni nakup avta skoraj projekt desetletja, da nimam izbirnih skrbi preveč pogosto :)
Kobilica-poet
# 07.01.2018 ob 08:02
...samo eden je električni....vse ostalo dizl in bencin.....
Miran45
# 07.01.2018 ob 13:17
V avtu preživim povprečno na dan 15 minut časa. Povprečen nov avto danes stane okrog 20.000 evrov. Recimo da ga imam deset let v lasti. V desetih letih zaslužim okrog 100.000 evrov neto. Torej mi nakup za ta nov avto, v času, ki ga uporabljam (10 let) vzame 20% vsega mojega zaslužka. To so samo investicijski stroški za nakup novega avta. O tekočih fiksnih in variabilnih stroških avta boljše da sploh ne govorim. 15 minut kolikor uporabljam avto v 24 urah, predstavlja približno 1% časa od 24 ur. Torej mi investicija za nakup avta vzame 20% mojega neto dohodka za 1% uporabe časa v 24 urah. Kaj pa kvaliteta garderobe v kateri preživim večino časa? Kaj pa kvaliteta prostora v katerem bivam? Koliko smo pripravljeni plačat za kvalitetno hrano? Pa ne tisto iz Lidla. Za dobro družbo in razvedrilo? Nenazadnje za naše zdravje in dobro počutje? Pa da mi ne bo kdo zdaj oporekal in trdil da je človek, ki se vozi z najnovejšim Mercedesom bolj srečen kot tisti, ki se vozi z deset let starim povprečnim avtom.
frane
# 07.01.2018 ob 08:29
Ne vem, no, zakaj se proizvajalci tako trudijo vsakemu novemu modelu povečati moč motorja vsaj za nekaj kilovatov. Ko se vozim po Sloveniji, se vedno najde kakšen "previden" voznik, ki niti na suhi, ravni pregledni cesti ne zmore več kot kakšnih 70 km/h. Če ga že kdo dohiti, se potem pelje za njim in naredi kolono. Podobno se na avtocesti tričetrt folka vleče tistih 110 (tudi kadar prehitevajo) in jih ne briga nič okoli sebe. Za takšne hitrosti povsem zadošča že stara dobra katrca s 25 kW.
Kot sem opazil pa je ljudem nekaj nedojemljivega tudi spojiti mobitel z napravo za prostoročno telefoniranje. Zato še vedno večina vozi s telefonom na ušesu. Kot bi bili še vedno leta 95, da se je moralo videti, da ima človek že mobitel.
Pozdravljam pa razvoj nekaterih avtomatskih sistemov. Na primer avtomatsko parkiranje, preklop dolge/kratke luči, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ipd. Predvsem kakšne nemške znamke pa bi se lahko posvetile razvoju sistema za avtomatske žmigavce. O tem pa še ni bilo slišati, pa bi bil kar koristen sistem.
bilzerian
# 07.01.2018 ob 14:10
po eni strani ekologija in elektroavti, po drugi pa mestni terenci.
Luka Novak
# 07.01.2018 ob 11:46
p.s. v Sloveniji je treba spremenit kulturo vožnje, najprej pa bo treba zamenjat ljudi v politiki in posledično odgovorne za (širše) področje.

Izumit parole tipa "Hitrost ubija" in podobni izumi, potem pa gretje stolčkov brez odgovornosti, ko se poveča število smrtnih žrtev in podobno nič odgovarjat, mora postat preteklost !
mstrgar1
# 07.01.2018 ob 10:51
Zadnja leta npr. nemška velika trojka dela drek. Audi A4, A6 in A8 bi se mirno lahko preimenovali v Audi M, L in XL, enako velja za BMW in MB, vse je eno in isto oblikovno skropucalo, ki se ga po potrebi samo raztegne ali pa zmanjša... Pa še to, vse te fabrke vedno ob predstavitvi novega modela vn vržejo varianto, ki ima masko ali pa zadnji del neprebavljivo grd, zato, da si pustijo manevrski prostor za facelift, ki pride na vrsto v dveh letih. Prve modele pokupijo bogataši, faceliftanega pa ostali ljubitelji egotripa. Rabljena jajca nato kupujemo tisti, ki vemo, kakšna je realna vrednost teh močno precenjenih gar.
windmaster
# 07.01.2018 ob 09:36
Kje so dobri stari časi ko so delali avte! Npr nissan patrol, toyota land cruiser... z klasično tlačno črpalko goriva in enim kablom na motorju!
izo
# 07.01.2018 ob 14:55
miran, kaj pa bajte,stanoavnje ipd pri cenah 200k +? point je, da je folk zadolžen, bolj set zapufani, bolj se jim smeje..
Luka Novak
# 07.01.2018 ob 11:41
@frane

Ne vem, no, zakaj se proizvajalci tako trudijo vsakemu novemu modelu povečati moč motorja vsaj za nekaj kilovatov

Površno opazovanje.

Bistveno bolj se je spremenil navor (predvsem pri bencinarjih) pri enaki ali primerljivi moči. Vsaj pri bolj naprednih. Vstopni Golf 1,0 TSI npr. ima skoraj toliko navora kot četrta gen. z 1,9 TDI 90 agregatom (200 vs 210 Nm). Napredek se dodatno pripomore k zniževanju števila vrtljajev pri AC hitrosti (včasih okrog 3500 in več vrt/min, danes 2500 vrt/min ni nobena posebnost). Poraba okrog 3 l/100 km na navadnih cestah je vsakdanjik (segment B dizel, najboljši je HDI, tudi Mazda ima dobre dizelske mlinčke, VW in še kdo). In še bi lahko naštevali napredek.

Asistenčni sistemi tudi niso več luksuz - v Italiji npr. dobiš Škodo Karoq z 20 asist. sistemi v paketu za 900 eur. In še bi se dalo naštevat.

Napredek je velik, treba ga je zgolj opazit, dojet, spoznat ..
presenečen
# 07.01.2018 ob 09:33
Ne vedo več kaj bi, za moj okus povsem izrojene oblike..
elektrupunk
# 07.01.2018 ob 08:39
čakam na informacije o novem Berlingotu :)
Dedraklemen
# 07.01.2018 ob 14:09
Miran45 - top komentar !
severnik
# 07.01.2018 ob 10:56
Med večje novosti leta sodi nova generacija mercedes razreda A.

Na podlagi česa pa je neka novost večja?
ronzi
# 07.01.2018 ob 20:51
Ko se vozim po Sloveniji, se vedno najde kakšen "previden" voznik, ki niti na suhi, ravni pregledni cesti ne zmore več kot kakšnih 70 km/h. Če ga že kdo dohiti, se potem pelje za njim in naredi kolono.

pol pa tega voznika prehitiš in si avtomatsko DIVJAK na cesti......
vzdev
# 07.01.2018 ob 16:35
@Miran45, ti preživiš v avtu samo 15 min. Jaz preživim ogromno časa in sem zato tudi pripravljen plačati veliko za njega. Prav tako uživam v vožnji. Meni je bilo v življenju najbolj pomembno, da si zgradim svojo hišo. V stanovanju nisem želeli živeti, prav tako najem vsekakor odpade. Sedaj ko sem to dosegel, pač lahko zapravljam denar za tisto kar uživam. In vsekakor uživam v vožnji in pa seveda na potovanjih s svojo družino. Garderoba meni ne pomeni popolnoma nič. Važno mi je, da imam čista oblačila in obutev, znamka pa vsekakor ne. Hrano pa si tako pridelamo doma, tudi nekaj mesa, druga pa kupim od sorodnika.

In glede tvoje zadnje povedi. Tistemu, ki avto služi samo, da pride iz točke A na točko B, mu je vseeno kaj vozi. Tisti, ki pa uživa v vožnji bo pač bolj srečen, če bo vozil tisto kar želi.
ps11
# 07.01.2018 ob 16:21
Ok, da ne boste verjeli neumni trditvi, da je kia stinger primerljiv z bmw 3 in audi a4. Ni. Na yt so resni testi teh avtov in navajajo vsi bolj realno primerjavo. Ocitno se nekdo na nekem rtvju odloci ljudji poneumljat samo zato, ker ni sposoben primerjati kaj vec kot samo cenikov na prvo zogo.
Luka Novak
# 07.01.2018 ob 16:05
@Miran45

Dobro vino v Vipavski dolini ni dosti dražje od tistega približka vinu v nizkocenovnih trgovinah. Govorimo o približno 1-1,5 eur/l, kakovost na ravni vina po vsaj 3 eur/l pri najboljšem sosedu, v vsakem primeru lahko preizkusiš in izbiraš.

Podobna zgodba je pri mesu, zelenjavi, sadju itd. Imaš npr. mesnice, ki so povezane z dobavitelji v krogu reciva 30 km (ne dvomim, da se je možno dogovorit za ogled), dobiš pa po ugodni ceni top kvaliteto (top kvaliteta niso samo meso in mesni izdelki, ampak tudi odnos mesnice do dobaviteljev – plačilo v nekaj dneh, odvoz, zakol in ostalo poskrbi mesnica).

Skratka dobre ponudbe po sprejemljivih cenah je kolikor hočeš, vendar mi je iz pogovora znano, da ljubljanske srajce s težavo naredijo slabo uro dolgo pot. Furlani oz. Italijani za razliko nimajo s temi nobenih težav, so tudi redni odjemalci, desetletja dolgo. O tem kako cenijo dobro hrano in pijačo v primerjavi z našo »kebab« kulturo hrane (hitro, enostavno, važno, da je želodec poln po liniji najmanjšega odpora) je škoda govorit (v Furlaniji je obratno recimo ji užitkarska, pokuševalska tradicija/kultura, kjer se preko majhnih količin išče najboljše od najboljšega - ne gre se recimo na eno osmico, pa se tam naliva do nezavesti, ampak se obišče čim več osmic, pa ocenjuje, primerja različna vina in drugo ponudbo. Podobno je na kosilih, večerjah, v barih in še kje ) .
izo
# 07.01.2018 ob 15:21
po eni strani ekologija in elektroavti, po drugi pa mestni terenci.

jep, neke razlike ni..
Ramus
# 07.01.2018 ob 11:34
Če je "večja zanimivost" v 2018 Mercedes A, potem bo dogajanje zelo nezanimivo,...
zapravico
# 07.01.2018 ob 09:17
Berlingo je zakon sploh pa, ko je še imel 2,0 HDI motor
Kobilica-poet
# 07.01.2018 ob 08:53
@Miholjovka..... tako kot elektrika ...čista simbolika....
AM
# 12.01.2018 ob 07:45
"...samo eden je električni....vse ostalo dizl in bencin....."

Super. Saj pri nas nimamo električnega omrežja, ki bi omogočalo polnjenje veliko električnih vozil.
milkra
# 07.01.2018 ob 13:46
Pa res, dajte porihtat povezavo na Nissan Leaf no
Miholjovka
# 07.01.2018 ob 08:14
povezava do Leafa ne deluje
ronzi
# 07.01.2018 ob 21:00
vzdev
Tistemu, ki avto služi samo, da pride iz točke A na točko B, mu je vseeno kaj vozi. Tisti, ki pa uživa v vožnji bo pač bolj srečen, če bo vozil tisto kar želi.

imaš prav,sam večina ljudi avto uporablja za vsakdanjo vožnjo torej od točke a do točke b.
sam uživam v udobnem avtu,kjer lukenj skorajda ne čutim,pa je avto star 10 let.....za to uro na dan,ki ga povprečno uporabljam mi zadostuje....sn mel prej avto z športnim podvozjem ter 17 col nizkoprofilnimi gumami,pa ti morem rečt,da taka kombinacija le še za kaki nedeljski izlet,za vsakdanjo vožnjo pač ne.
torej avto prvenstveno za vožnjo od a do b in ne za užitke v vožnji....
če bom pa kdaj mel še več financ pa si vsekakor omislim kakega megana rs ali podobno zadevo za vrhunske užitke v vožnji :)
mare008
# 07.01.2018 ob 12:30
Bmw na drugi sliki spominja na volvota
Luka Novak
# 07.01.2018 ob 11:29
Končno uporaben, koristen članek !

Čeprav je pomanjkljiv, pohvale, kar tako naprej.
vzdev
# 07.01.2018 ob 09:02
@frane, mogoče ravno zato, ker si napisal, da je na cestah vedno več polžev? In zato rabiš imeti močen avto, da ga enostavno prehitiš na vsaki ravnini. In tega je iz leto v leto več. Skoraj, da ni jutra, da nebi rabil prehiteti vsaj kakšne tri avte.

Glede mobitela. Sam uporabljam bluetooth, ker ga imam vgrajenega v avtu(dokupoval ga vsekakor nebi, ker ni tako pomemben), toda ko je kdo poleg mene v avtu, pa govorim po telefonu. Ker tisti, ki je poleg pač ne rabi vedeti s kom in o čem se pogovarjam.

In kaj ti se šališ, da je avtomatsko parkiranje koristno. Mogoče za tiste, ki nimajo pojma kako parkirati. Drugače si pa precej hitrejši če parkiraš avto sam. Tako, da je to še ena neumna zadeva, ki jo imam v avtu in jo ne uporabljam.
Kazalo