Volkswagen polo se pelje že v šesto generacijo. Foto: Matija Janežič
Volkswagen polo se pelje že v šesto generacijo. Foto: Matija Janežič
VW polo prva vožnja
Polo od večjih modelov povzema tudi aktivni zaslon pred sovoznikom. Foto: Matija Janežič
VW polo prva vožnja
V notranjosti je precej bolj prostoren od predhodnika, prostorni prirastek pa se pozna predvsem zadaj. Foto: Matija Janežič

Od leta 1975 je bilo v petih generacijah prodanih več kot 14 milijonov polov. Od novinca se torej tudi v šesti generaciji veliko pričakuje, zato poleg oblikovne svežine prinaša tudi sodobno tehniko, ki jo je Volkswagen združil okoli platforme MQB. V dolžino je precej zrasel, večji sta tudi medosna razdalja in širina, a je tudi nekoliko nižji, kar poveča eleganco bočne silhuete. V kabini poleg udobja za največ pet potnikov zagotavlja tudi dovolj prostora za 351 litrov njihove prtljage.

Bolj prostorna notranjost

Kaj prinaša novi polo, nam je povedal Georg Podhajsky iz Volkswagnovega oddelka za majhne avtomobile: "Novi polo je nekoliko zrasel. Postal je daljši in širši, kar se odraža tudi v notranjosti. Potnikom, predvsem na zadnjim klopi, je namenjenega veliko več prostora, zato se lahko s polom odpravijo tudi na daljše vožnje."

Novi polo bo kupcem omogočil tudi precej možnosti za ureditev avtomobila po njihovem okusu oziroma personifikacijo, kot radi povedo v prodajnih oddelkih. "Na voljo jim bo devet motorjev, od najmanjšega z močjo 48 kilovatov vse do 147-kilovatnega v polu GTI. Odločijo se lahko tudi med trinajstimi barvami zunanjosti in osmimi barvami v notranjosti. Polo bo na voljo tudi v štirih stopnjah opreme comfortline, trendline, highline in GTI. Kupec ima torej veliko možnosti, da si avtomobil oblikuje po svoje."

Položaj v družini ostaja enak

Glede na to, da je polo postal večji, se samo po sebi postavlja vprašanje, ali je sprememba tudi pri njegovi umestitvi v Volkswagnovo modelno ponudbo. Podhayski je povedal: "Čeprav je avto postal večji in udobnejši, ga še vedno uvrščamo med volkswagna up! in volkswagna golfa. Segmenti so si morda nekoliko bliže kot nekoč in polo se je po velikosti približal golfu, a njihovi položaji v ponudbi ostajajo enaki. Tako kot polo tudi majhni avtomobili pri tekmecih postajajo z vsako generacijo večji, a polo, prav tako kot tekmeci v primerjavi z drugimi modeli drugih znamk, tudi v novi generaciji ohranja enak položaj znotraj Volkswagnove ponudbe.

Prednosti modularne platforme

Novi polo je zasnovan na koncernski platformi MQB, ki jo – seveda v mnogih različicah - uporabljajo zelo različni avtomobili. Podhayskega smo vprašali, kakšne so prednosti njene uporabe in kaj prinaša novemu polu? "Platforma MQB 27, kot se natančneje imenuje platforma novega pola, nam omogoča, da različne sisteme, ki jih že poznamo v golfu ali celo večjem passatu in drugih modelih, laže integriramo tudi v manjši avtomobil, kakršen je polo. Tudi ko avtomobil že razvijemo in ga izdelujemo, lahko vanj, ko postanejo potrebni, brez težav dodatno vgradimo nove sisteme. "

Med sistemi, ki jih je polo povzel po večjih avtomobilih, velja omeniti aktivni zaslon, zaznavanje objektov v mrtvem kotu, opozarjanje pred prečnim prometom, pomoč pri parkiranju s samodejnim parkiranjem in še marsikatere varnostne pripomočke, zaradi katerih je precej varnejši.

Novi polo je v Sloveniji sicer že mogoče naročiti, prvim kupcem pa ga bodo izročili konec oktobra. Za polo z opremo trendline in 55-kilovatnim turbobencinskim trivaljnikom bo treba odšteti 12.500 evrov.