Pri McLarnu so predstavili svojo vizijo prihodnosti dirkalnika formule 1, ki meji na znanstveno fantastiko. Foto: McLaren
Pri McLarnu so predstavili svojo vizijo prihodnosti dirkalnika formule 1, ki meji na znanstveno fantastiko. Foto: McLaren

Pri McLarnu so predstavili drzen koncept dirkalnika formule 1 MP4-X, ki bi v prihodnosti med drugim utegnil brati misli dirkača.

Navadno avtomobilski proizvajalci predstavljajo vizijo osebnih avtomobilov prihodnosti, pri znamki McLaren, ki je najbolj znana po udejstvovanju v Formuli 1 in hitrih športnih avtomobilih, pa so predstavili dirkalnik prihodnosti. Futuristično oblikovani koncept MP4-X prinaša zaprto kabino in karoserijo, ki vključuje številne aktivne aerodinamične dele. Koncept je tudi odgovor kritikom, ki kritizirajo razvoj Formule 1, da je monoton in nezanimiv dirkalni šport.

Radikalne tehnologije
Na dirkalniku je novost zaprt dizajn koles z vgrajenimi senzorji, ki merijo obrabo pnevmatike, zato inženirji v vsakem trenutku vedo, kdaj je treba pnevmatiko zamenjati. Dirkalnik je zgrajen premišljeno, saj je oblikovan tako, da ustvarja podtlak. Ima aktivno zadnjo krilo, ki se je sposobno prilagajati trenutnim pogojem na dirkališču.

Zaprt dirkačev prostor je opremljen s projekcijskim ekranom (head-up), ki pred očmi dirkača prikazuje vse informacije o dirkalniku in dirki, ki jih potrebuje med tekmovanjem, tudi trenutno uvrstitev konkurenčnih dirkačev, morebitne informacije o varnostnih zastavah in druga opozorila. V voznikovo čelado bi vgradili dodatno kamero, ki bi v povezavi z drugimi kamerami pokrivala kot 360 stopinj okoli dirkača, ta pa bi vsak trenutek vedel, kaj se dogaja okoli njega. Namesto gumbov na krmilu bi lahko dirkači v prihodnosti ukazovali s pomočjo gest z rokami.

Prvič je v dirkalnik vgrajena tehnologija, ki meri električne impulze voznikovih možganov, ter na ta način omogoča delno "branje misli". Tehnologija je še v začetnih fazah razvoja, a nakazuje smer razvoja v prihodnje.

Brezžično polnjenje baterije
McLaren v povezavi s pogonom intenzivno razvija napredni hibridni sistem in regeneracijo energije, dodatno polnjenje avtomobila pa bi omogočila tehnologija brezžičnega polnjenja s pomočjo magnetnega polja med tuljavo, nameščeno na dirkalni stezi, ter tuljavo v dirkalniku. Dirkalnik bi se lahko polnil tudi s pomočjo sončnih celic.