Dodatnih 60 LED-diod naj bi bistveno bolje osvetljevalo cestišče, s tem pa bodo zagotovili večjo varnost, saj ne bodo slepili nasproti vozečih. Foto:
Dodatnih 60 LED-diod naj bi bistveno bolje osvetljevalo cestišče, s tem pa bodo zagotovili večjo varnost, saj ne bodo slepili nasproti vozečih. Foto:

Mercedes je razkril strategijo razvoja žarometov v prihodnje. Laserski tehnologiji ne bodo posvečali pozornosti. Menijo, da so prihodnost LED-žarometi.
Pri BMW-ju in tudi Audiju so letos z veliko pompa napovedali prihod laserskih žarometov. V Münchnu, tam je sedež BMW, so našteli veliko argumentov v korist laserskim žarometom. Od tega, da so zelo kompaktni, majhni, do tega, da so lahki in zato prispevajo k nižji masi vozila. Hkrati so zelo učinkoviti, saj svetijo enkrat dlje od LED-žarometov in porabijo 30 odstotkov manj energije kot LED-svetila.
LED-žarometi idealni v vseh razmerah
Kljub vsemu naštetemu imajo v Stuttgartu o osvetljevanju cestišča popolnoma drugačno mnenje. Iz Mercedesa so sporočili, da bodo tudi žarometi njihovih prihodnjih modelov svetili s pomočjo LED-tehnologije, ki pa jo bodo izboljšali. Zdaj je v prednjem žarometu 24 diod, v prihodnje pa jih bo kar 84.
Vodja razvoja svetlobnih sistemov pri Mercedesu Uwe Kostanzer pravi: "LED-žarometi zagotavljajo idealno vidljivost v vseh voznih razmerah, brez oslepitve drugih udeležencev v cestnem prometu."
Svetili bodo 600 metrov daleč
Poleg glavnih žarometov so napovedali tudi izboljšanje "dolgih" luči, pri Mercedesu jih imenujejo high range LED-svetila. Njihov snop naj bi cesto osvetljeval 600 metrov pred vozilom. Pri Mercedesu so navedli še en razlog, zakaj ne bodo razvijali laserskih žarometov, tako kot Audi in BMW. Pravijo, da so predraga, LED-svetila pa lahko z nižjimi stroški in preprostejšim delovanjem zagotovijo enako dobre rezultate.