Avtomobilnost
(7)

Poudarki

  • Tožniki zatrjujejo, da Volkswagen ni opravil svoje dolžnosti
  • Winterkorn naj bi zavlačeval z obvestilom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.5 od 8 glasov Ocenite to novico!
Obtožnica navaja, da je imel Winterkorn poleti leta 2015 poseben sestanek z inženirji in drugimi sodelavci, ki so mu podrobno predstavili, kako deluje potvaranje izpustov na testih v ZDA in kakšne bodo posledice, če jih dobijo. Winterkorn naj bi jim naročil, naj nadaljujejo. Foto: EPA
Škandal je izbruhnil septembra leta 2015, Winterkorn pa je kmalu zatem odstopil s položaja. Foto: EPA

Dodaj v

Na sodišču o tem, ali je Winterkorn vedel za dieselgate

Afera dieselgate
13. september 2018 ob 06:25
ZDA - MMC RTV SLO

Sodnik, ki je vodil zaslišanje o Volkswagnovem prirejanjem podatkov o izpustih motorjev na notranje izgorevanje, meni, da se je direktor Volkswagnove skupine Martin Winterkorn prepočasi odzval na goljufije z izpušnimi plini, zaradi katerih so bile Volkswagnu izrečene visoke kazni.

Vprašanje, kdaj in s čim je bil kdo v podjetju seznanjen, bo ključnega pomena za izid sodnega procesa, v katerem vlagatelji od Volkswagna zahtevajo 9,2 milijarde evrov kot odškodnino za izgube po padcu vrednosti delnic po objavi škandala. Tožniki zatrjujejo, da Volkswagen ni opravil svoje dolžnosti, da bi jih obvestil o finančnih posledicah škandala, ki je izbruhnil, ko je ameriška agencija za okolje 18. septembra 2015 objavila t. i. obvestilo o prekršku.

Sodnik Christian Jaede je povedal, da je Martin Winterkorn zavlačeval z obvestilom, potem ko so na sestanku Volkswagnovega vodstva dva meseca predtem razpravljali, kako se odzvati na grožnje ameriških regulatorjev, da bodo Volkswagnu prepovedali prodajo zaradi previsokih ravni škodljivih snovi v izpušnih plinih. Tožniki pravijo, da je Winterkorn od tistega trenutka naprej vedel za goljufijo, poroča portal Automotive News Europe.

"Vsakdo, ki bi deloval v dobri veri, bi se odzval na takšne informacije," je Jaede povedal drugi dan sodne razprave na višjem okrožnem sodišču v Braunschweigu, ki je v Nemčiji pristojno za sodne zadeve dežele Spodnje Saške, v kateri je tudi sedež Volkswagna v Wolfsburgu. "A to se očitno ni zgodilo." Sodnik je dodal, da mu ni jasno, zakaj podjetje ni podalo izjave, potem ko so ugotovili, da so manipulirali s programsko opremo motorjev.

Volkswagnov odvetnik Thomas Liebscher je po drugi strani povedal, da ne bi bilo pošteno, če bi sklepali, da je Winterkorn vedel, kako je delovala programska oprema Volkswagnovih motorjev. Winterkorn je sicer odstopil že nekaj dni po izbruhu škandala, v začetku leta 2017 pa je nemškim preiskovalcem povedal, da za goljufijo ni izvedel nič prej, kot jo je Volkswagen tudi uradno priznal. 71-letni nekdanji direktor bo sicer moral stopiti pred sodišče v zvezi z obtožbami, da je bil vpleten v zaroto prikrivanja dizelskega škandala. Tudi Volkswagen je objavil, da bi lahko od njega zahteval odškodnino.

Vzorčne kazni
Tožniki zatrjujejo, da Volkswagen ni opravil svoje dolžnosti, da vlagatelje obvesti o potencialnih finančnih posledicah goljufij na testih izpušnih plinov, ki so podjetje v obliki kazni in odškodnin doslej stale 27,4 milijarde evrov. Če bi vlagatelji vedeli za Volkswagnove goljufije, bi se morda prej odločili za prodajo delnic ali pa jih sploh ne bi kupili ter se tako izognili izgubam. Vrednost Volkswagnovih delnic je namreč v dnevih po izbruhu škandala padla za 37 odstotkov.

Volkswagen po drugi strani trdi, da vlagateljev ni obvestil, ker ni hotel ogroziti možnosti za poravnavo z ameriškimi oblastmi. Jaede je povedal, da bi bilo to legitimno, le če bi do poravnave lahko prišlo hitro, Volkswagen pa bi po najboljših močeh sodeloval z ameriškimi oblastmi. Sodnik je prvi dan sodne razprave povedal tudi, da je bila Volkswagnova odločitev, da v letih 2005 do 2007 na dizelske motorje vgradi goljufivo programsko opremo, nezakonita, ni pa jasno, ali so hoteli zavajati tudi vlagatelje.

Tožbo proti Volkswagnu je sicer vložil le upravljavec skladov Deka Investment, a ker gre za "referenčno sodbo", bi njen izid kot lahko obveljal tudi za sodbe Volkswagnovih preostalih 1.670 delničarjev. Mogoče je tudi, da bodo zahteve v zvezi z incidentom pred letom 2012 neveljavne zaradi zastaranja, vsekakor pa lahko pričakujemo, da se bo primer nadaljeval tudi naslednje leto in morda na koncu končal celo na višjem sodišču.

Matej Rebolj
Prijavi napako
Komentarji
serpent
# 13.09.2018 ob 12:32
Ko ne znaš narediti dobrega motorja znotraj zahtevanih norm, goljufaš. Tudi raziskave o zanesljivosti lepo kažejo kje sta VW in Audi - skoraj vedno v drugi polovici seznama proizvajalcev.

Ob tem pa imajo najbolj dolgočasno obliko in še bolj dolgočasno vozno dinamiko. ZZzzz.
jankoP
# 14.09.2018 ob 06:41
Poiscite Mazzinijevo kolumno iz prejsnega tedna, kjer pise o fascinantni stvari, zagovarjanju malih slovenckov velike goljufive korporacije. Vsak normalen clovek je na strani ljudi, malega cloveka, in proti velikim korporacijam, ki dodatno sluzijo z goljufanjem in zastrupljanjem teh maloh ljudi, in potem se najde nek mali slovencek, ki gre to zagovarjat.
izo
# 15.09.2018 ob 07:02
Ko ne znaš narediti dobrega motorja znotraj zahtevanih norm, goljufaš

o fak, spet to. tdi tehnologijo s skupnim vodom nucajo praktično vsi proizvajalci. in zdej nabijate, da en proizvajalec nabije 40x več izpustov, kot drugi (pri istem gorivu, pogojih itd itd).
a bi res nehali že enkrat o tem? dokazano je bilo nasprotno, ampak vi pa kr drgnete svoje.
izo
# 15.09.2018 ob 06:58
Poiscite Mazzinijevo kolumno iz prejsnega tedna, kjer pise o fascinantni stvari, zagovarjanju malih slovenckov velike goljufive korporacije. Vsak normalen clovek je na strani ljudi, malega cloveka, in proti velikim korporacijam, ki dodatno sluzijo z goljufanjem in zastrupljanjem teh maloh ljudi, in potem se najde nek mali slovencek, ki gre to zagovarjat.

mazzini piha predvsem na dušo neoliberalistov (ki imajo jasno tudi v rokaj časnik, za katerega piše) ker je pač živel v zda in je verjetno glavni income v življenju dobil od tam oz od njihovih založb.
sej ima v maršičem prav, ampak glede zahodne naklonjenosti pa se bi dalo debatirat, zanimovo, da recimo ne omenja, tega, kar sem sam omenil prej. zda so res zadnje, ki bi morale sodit o onesnaževanju okolja ipd. in to posredno govorimo tudi mi, po vaše kvazi zagovirniki vw-ja ipd. jst gledam gozd, ne vej.
izo
# 15.09.2018 ob 06:53
Zakaj pišete le firmi Volkswagen, ko v medijih lahko najdemo podatke tudi o drugih znamkah s podobnimi napakami? O škodah pa bi se lahko pogajali kvečjemu okoljevarstveniki in vse občestvo saj so se lastniki nemoteno vozili, ne da bi vedeli za pravilno (ne)kvaliteto izpustov. Je to ene vrste medijski linč?

o madona, kdaj vam potegne. vw je pač sankcioniran, ker je postal prevelik. medtem pa recimo kakšno ameriško ali britansko podjetje, ki naredi ekološko katastrofo, plača recimo 10x manj kazni, kar je moral vw dat samo v ameriki za kvazi odškodnine ipd, da zdej popolnoma izpravna vozila vozijo na pokopališča vozil v puščavo (zanimivo, da jih recimo tam ne moti onesnaževanj okolje, tudi pri recimo pokopališčih letal itd itd).
sej počasi folku postaja, jasno, kako svet dejansko operira, ampak žal smo pač takšni, da se na koncu sprijazneš z vsem. vsaj eni..
HOR
# 13.09.2018 ob 12:38
To je le ena mala zgodbica v okviru grotesknega velikanskega klima alarmističnega anti CO2 natega stricev iz totalitarnega globalističnega ozadja...
galoper
# 13.09.2018 ob 10:01
Zakaj pišete le firmi Volkswagen, ko v medijih lahko najdemo podatke tudi o drugih znamkah s podobnimi napakami? O škodah pa bi se lahko pogajali kvečjemu okoljevarstveniki in vse občestvo saj so se lastniki nemoteno vozili, ne da bi vedeli za pravilno (ne)kvaliteto izpustov. Je to ene vrste medijski linč?
Kazalo