Od začetka projekta je Škoda v razvoj vložila že 15 mesecev intenzivnega razvojnega dela. Foto: Škoda
Od začetka projekta je Škoda v razvoj vložila že 15 mesecev intenzivnega razvojnega dela. Foto: Škoda

Pri Škodi bodo spet dejavni na dirkalnih stezah. Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) je prižgala zeleno luč za relidirkalnik škoda fabia R 5.
Škoda, ki je pridobila homologacijo za novi relidirkalnik, bo tako nadaljevala 114-letno tradicijo na dirkalnih stezah po vsem svetu.
Fabia R 5 je zasnovana na Škodini novi serijski fabii in je naslednik fabie super 2000, ki se je kot najuspešnejši relidirkalnik zapisala v zgodovino Škodinega udejstvovanja v motošportu. "Pri snovanju tretje generacije serijske fabie smo prevzeli nekaj lastnosti naših relidirkalnikov. Obratno pa je bil zdaj ta serijski model podlaga za razvoj nove fabie R 5," pravi direktor Škodinega razvoja Frank Welsch.
Velika sprememba pod motornim pokrovom
Relidirkalnik ima skladno s pravili FIE vgrajen 1,6-litrski turbomotor. To je velika sprememba v primerjavi z dvolitrskim atmosferskim bencinskim motorjem v fabii super 2000. Poleg tega ima s štirikolesnim pogonom vgrajen petstopenjski sekvenčni menjalnik in McPhersonove vzmetne noge. Njegova masa skladno s pravilnikom znaša najmanj 1.230 kilogramov.
Proces pridobivanja homologacije je dolgotrajen in kompleksen postopek, ki zahteva tesno sodelovanje z Mednarodno avtomobilistično zvezo (FIA), sestavljen pa je iz več faz. V preteklih mesecih je potekal obsežen postopek odobritve, ki se je zdaj uspešno končal s potrditvijo Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA).
"Veseli smo, da imamo končno v roki homologacijo, ki jo je izdala Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA)," je povedal Michal Hrabánek, vodja športnega avtomobilizma pri Škodi. "Razvoj našega novega dirkalnika, s katerim si obetamo uspehe v reliju, je bil izjemno zahteven proces in obenem velik izziv za celotno Škodino motošportno ekipo."
Testno sodelovanje z dirkači
K razvoju novega relidirkalnika so pomembno prispevali tudi vozniki, na primer prvak relija Azija–Pacifik Jan Kopecký (Češka), evropski prvak Esapekka Lappi (Finska), legenda relija "Fast" Freddy Loix (Belgija) in avstrijski serijski prvak Raimund Baumschlager. Do homologacije je novi dirkalnik prevozil okoli 10.000 testnih kilometrov v različnih razmerah, med drugim na Češkem, v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Franciji, Grčiji, Španiji in na Finskem - v hudem mrazu, pod žgočim soncem, na asfaltu, makadamu in snegu.