Nissan bo na Japonskem začel prodajati hibridno različico x-traila. Kdaj in ali bo naprodaj tudi v Evropi, Japonci še niso sporočili. Foto: Nissan
Nissan bo na Japonskem začel prodajati hibridno različico x-traila. Kdaj in ali bo naprodaj tudi v Evropi, Japonci še niso sporočili. Foto: Nissan

Nissan je na Japonskem predstavil hibridno različico svojega velikega športnega terenca x-trail. V deželi vzhajajočega sonca stane 21.480 evrov.
Pri Nissanu pravijo, da je hibridni pogon udobna izbira, vozilo pa ponuja dobre pospeške in tiho vožnjo. To omogoča kombinacija dvolitrskega štirivaljnega bencinskega motorja s 107 kilovati moči pri 6.000 vrtljajih v minuti in 207 Nm navora pri 4.400 vrtljajih v minuti ter električnega motorja z najvišjo močjo 30 kilovatov in maksimalnim navorom 160 Nm. Moč se na kolesa prenaša s pomočjo menjalnika CVT x-tronic, energija pa je shranjena v litij-ionskih baterijah. Te so zelo kompaktne, prostornino prtljažnega dela pa so ohranili večjo od 400 litrov.
Povprečna kombinirana poraba je 4,8 l/100 km, s čimer že danes izpolnjuje japonske standarde o ekonomičosti vožnje, ki bodo v veljavo stopili leta 2020 in je s tem upravičen določenih davkov. Hibrid dosega 75-odstotno nižje deleže dušikovih oksidov (NOx) in nemetanskih ogljikovodikov (NMHC), kot določajo aktualni standardi.
Standardno s sistemom zaviranja v sili
Inženirji in oblikovalci so pri izdelavi uporabili do zdaj že dobro znane ukrepe za nižjo porabo in emisije, kot je regenerativno zaviranje, ki pretvori del kinetične energije nazaj v električno, ki se znova uporabi in zniža porabo. Pri klasičnih zavorah se kinetična energija prek trenja pretvori v toplotno in gre med izgube. Aerodinamiko vozila so izboljšali z ravnim dnom, hibridu so dodali pnevmatike z nizkim kotalnim uporom, voznik pa lahko delovanje pogonskega hibridnega sklopa in učinkovitost vožnje spremlja na zaslonu na dotik.
Hibridni x-trail uvaja še eno pomembno novost, saj bo prvo Nissanovo vozilo, ki bo imelo standarden samodejni sistem za zaviranje v sili. Ta bo kasneje na voljo v vseh modelih te japonske znamke. Ali bo sistem standarden tudi drugod po svetu, se pri Nissanu niso izrekli.
Prav ti sistemi, ki delujejo s pomočjo kamere, radarjev in senzorjev, so prvi korak do samovozečih avtomobilov, ki jih je najavil tudi Carlos Ghosn, šef Nissana in Renaulta.