Nov meritveni cikel vključuje teste v realnih razmerah na cesti. Foto: PSA
Nov meritveni cikel vključuje teste v realnih razmerah na cesti. Foto: PSA

Namesto meritvenega cikla NEDC, ki so ga izvajali v laboratoriju na valjih, prihajajo bolj realistični meritveni cikli, ki se izvajajo na cesti s posebnimi napravami, nameščenimi na avtomobilu. Nove norme veljajo le za na novo homologirana vozila, medtem ko bodo septembra 2018 obvezne za vse avtomobile, ki bodo na prodaj v 28 državah Evropske unije ter EFTE (Islandija, Liechtenstein in Švica).

Tudi nov homologacijski cikel sestavljajo laboratorijski testi z oznako WLTC (Worldwide, Harmonized, Light vehicles Test Cycles), ki pa se za uprizarjanje različnih običajnih situacij izvajajo pri hitrostih 60, 80, 100 in 130 kilometrov na uro. Merjenje v primerjavi s ciklom NEDC namesto 20 traja 30 minut, avtomobili pa so tudi bolje opremljeni in zato težji. Ciklom WLTC se pridružuje še cikel RDE (Real Driving Emissions), ki ga sestavljajo različni preizkusi na cesti in predstavlja največjo novost. Pri tem se s posebno napravo PEMS (Portable Emissions Measuring System) pri izpuhu avtomobila merijo izpusti ogljikovih oksidov. Izsledki laboratorijskih meritev WLTC tako dobijo še potrditev s preizkusi, izvedenimi na cesti, omogočajo pa izračun skupne porabe in izpustov po novem standardu WLTP.

Cikel RDE je bil ustvarjen, da bi proizvajalcem onemogočili uporabo zvijač in bližnjic med postopkom homologacije.

Avtomobilska industrija je prišla pod drobnogled, potem ko je Volkswagen priznal, da je v 11 milijonov vozil po svetu vgradil programsko opremo, ki je prikrivala realne podatke o izpustih. Škandal se je nato razširil, ko so oblasti začele raziskovati emisije tudi pri modelih drugih proizvajalcev.

NEDC bo še vedno tu
Proizvajalci bodo, da si bodo lahko potrošniki ustvarili primerjavo, še naprej objavljali vrednosti porabe in izpustov po ciklu NEDC, poleg vrednosti, ugotovljenih po ciklu WLTP, pri čemer bo homologacija možna le po novem ciklu. Cikel NEDC bo še vedno osnova za doseganje zastavljenega cilja, ki določa, da do leta 2021 povprečne emisije vseh modelov posameznega proizvajalca ne bodo smele presegati 95 gramov CO2 na kilometer. Sistem predvideva, da bodo vrednosti izpustov po ciklu NEDC izračunali na podlagi rezultatov, izmerjenih po WLTC.