Opel je prvič v kompaktni razred zapeljal leta 1936 z modelom kadett, ki ga je leta 1991 nasledila astra. Nemci zgodbo nadaljujejo z novo astro, enajsto generacijo Oplovega avtomobila kompaktnega razreda. Foto: Opel
Opel je prvič v kompaktni razred zapeljal leta 1936 z modelom kadett, ki ga je leta 1991 nasledila astra. Nemci zgodbo nadaljujejo z novo astro, enajsto generacijo Oplovega avtomobila kompaktnega razreda. Foto: Opel

Opel bo jeseni aktualno generacijo astre zamenjal s popolnoma novim modelom. Prve uradne fotografije so že na spletu. Premiera bo septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.
Nova Oplova astra je nekoliko krajša od aktualne, a večja od znotraj. V primerjavi s sedanjim modelom je izgubila 200 kilogramov na masi, kar so dosegli z novo platformo. Novinka iz Rüsselsheima temelji na popolnoma novi lahki arhitekturi vozila, ki bo na voljo le z najnovejšo generacijo motorjev in bo ponujala funkcije, prej znane le iz višjih razredov. Končni rezultat je boljša okretnost in dinamika vožnje, pa tudi nižja poraba goriva in izpust škodljivih emisij v ozračje.
Z dolžino 4,37 metra je skoraj 5 centimetrov krajša od predhodnice in z 1,46 metra višine 2,6 centimetra nižja. Tudi medosna razdalja je dva centimetra krajša, a pri Oplu pravijo, da je prostora v kabini za potnike več. Na zadnjih sedežih imajo tako potniki 35 milimetrov več prostora za noge. Z manjšimi zunanjimi merami so izboljšali aerodinamičnost, količnik zračnega upora je manjši od 0,30.
Nov bencinski motor
Nova astra bo na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji s prostorninami do 1,6 litra in močjo od 70 kilovatov do 147 kilovatov. Vsi dizelski motorji so opremljeni z 1,6-litrskim agregatom, bencinsko ponudbo začenja 1,0-litrski ecotec motor s turbopuhalom in močjo 77 kilovatov. Novost v ponudbi je 1,4-litrski aluminijasti ecotec turbobencinski motor s 107 kilovati moči in 250 Nm navora.

Pri Oplu poudarjajo, da astra v svoj avtomobilski razred prinaša tehnologije in inovacije iz višjih segmentov. Oborožena bo z Oplovim naprednim komunikacijskim sistemom OnStar, ki zagotavlja podporo vključno z nujno pomočjo voznikom na cesti, in to ob vsaki uri dneva in leta. Če se v avtomobilu sproži varnostna zračna blazina, pa se bo delovanje sistema zagnalo samodejno in bo deloval kot e-klic v sili.
Sistem zagotavlja tudi stalen pretok informacij o delovanju avtomobila, tako je mogoče prek aplikacije za pametne telefone slediti podatkom o tlaku v pnevmatikah, kakovosti in količini olja v motorju ter še drugih parametrih. Na voljo bo tudi mobilna točka 4G LTE za brezžično povezavo s spletom.
Prvenec bo v tudi za infotainment intelliLink R 4.0 združljiv z apple carplay in android auto. Pri Oplu so novi astri namenili pametne LED-matrične žaromete intellilux LED, ki smo jih do zdaj poznali v dražjih modelih premium proizvajalcev vozil. Pri Oplu navajajo še tehnologije in sisteme za pomoč vozniku, kot sta prepoznavanje prometnih znakov in samodejno zaviranje v sili. Za udobje bo poskrbljeno z ergonomskimi sedeži, za doplačilo bo kupec dobil wellness sedeže s funkcijo masaže, prezračevanja in nastavitve sedalne površine sedeža.