Novi Mercedes-Benz razreda E bo ponudil sistem samodejne vožnje, ki bo omejen na zunajmestno vožnjo. Na fotografiji je aktualni mercedes razreda E. Foto: Mercedes-Benz
Novi Mercedes-Benz razreda E bo ponudil sistem samodejne vožnje, ki bo omejen na zunajmestno vožnjo. Na fotografiji je aktualni mercedes razreda E. Foto: Mercedes-Benz

Pri Mercedes-Benzu so izdali zanimivo podrobnost v povezavi z novo generacijo modela E-razreda. Lahko bo opremljen s tehnologijo, ki bo omogočila delno samodejno vožnjo po avtocesti in podeželskih cestah.
Kar so pri Mercedesu predstavljali v raznih testih, bo v novem razredu E postalo resničnost. Marca prihodnje leto, ko bo Mercedes začel prodajati novo generacijo razreda E, bo v njem ponudil tudi tehnologijo za delno samodejno vožnjo. Pri Mercedesu so sicer že leta 1998 predstavili tehnologijo radarskega tempomata, ki je bil sposoben spremljati hitrost vozila pred seboj in vozilo zasledovati na primerni varnostni razdalji.
"Inovacije se v svetu avtomobilizma dogajajo izjemno hitro," je dejal vodja razvoja pri Daimlerju Thomas Weber, ki je dodal: "Ne želimo vzbuditi napačnih pričakovanj, kot je, recimo, spanje za volanom vozila. Tudi to bo prišlo še prehitro na vrsto."
Samodejna vožnja je eno od pomembnejših področij, s katerimi se v boju za prevlado nad BMW-jem in Audijem, ukvarjajo pri Mercedes-Benzu, ki je trenutno šele številka tri po prodaji luksuznih vozil, do leta 2020 pa želi postati vodilni premium proizvajalec vozil.
Tudi razred S zna peljati sam
Možnost samodejne vožnje, ki jo bodo ponudili v novem razredu E, bo naprednejši sistem avtopilota, ki ga trenutno ponuja Mercedesova zastavonoša razred S. Sistem deluje s pomočjo senzorjev in kamer, ki spremljajo promet okoli sebe, prepoznavajo prometne znake in črtne oznake cestišča. Hitrost in vožnjo prilagajajo prometnim znakom in omejitvah hitrosti. Pri Mercedesu odpravljajo še zadnje pomanjkljivosti, kot so oviranje prepoznavanja znakov zaradi dreves, del na cesti ... Sistem deluje do hitrosti 130 km/h, še vedno pa se bo moral voznik z vsaj enim prstom dotikati volana. Če bo roko popolnoma umaknil z volana, bo to sistem prepoznal in ga najprej na to opozoril z opozorilnim vizualnim signalom, nato ga bo opozoril še z zvočnim signalom, kot zadnji ukrep pa se bo izklopil in voznika prisilil, da prevzame nadzor nad krmilom.

Novi mercedes razreda S ni tako pameten, kot bo novi E, kljub vsemu pa ponuja sistem, ki omogoča samodejno ustavljanje in speljevanje v zastojih, samodejno zavijanje, parkiranje, sledenje voznemu pasu ... V Nemčiji stane paket asistenčnih sistemov za delno samodejno vožnjo 2.250 evrov, zanj pa se po zagotovilih Mercedesa odloči kar 90 odstotkov kupcev.

Avtomatizirani sistem novega razreda E naj bi bil zasnovan tako, da bo pomagal preprečevati nesreče. Konceptno vozilo se je na primer kot uspešno izkazalo v simulaciji nenadnega prometnega zastoja, ko je bilo treba ostro zavirati.