Sistem se po vsaki končani vožnji samodejno ugasne. Foto: MMC RTVSLO
Sistem se po vsaki končani vožnji samodejno ugasne. Foto: MMC RTVSLO
Ogrevan volanski obroč
Za koliko točno se poveča poraba goriva pri gretju volana, je težko določiti. Foto: Opel
Ogrevan volanski obroč
Gretje volan deluje podobno kot gretje sedeža ali gretje zadnjega stekla. V sami oblogi volana so grelne nitke, ki s pritiskom na tipalko začnejo greti. Foto: Opel

Ogrevalni sistemi so med bolj priljubljenimi pripomočki v vozilih, naj gre za ogrevanje volana, sedežev ali vetrobranskega stekla.
"Večina ljudi še ne pozna sistema ogrevanj volana. Ogrevani sedeži so stvar, ki jo poznajo vsi, nekateri jih imajo radi, drugi malo manj, ogrevan volan pa je še manj razširjen pripomoček za udobje v vozilu," pojasnjuje Ermin Kurbegovič, vodja enega izmed salonov vozil Opel.

Prodajalec vidi prednost ogrevalnega sistema tako v udobju kot varnosti. V mrzlih jutrih se sedeži in volanski obroč hitreje ogrejejo kot kabina vozila, zato si lahko voznik vsaj odpne ali celo sleče debelo jakno, da bo varnostni pas bolje opravil svojo nalogo v kritičnem trenutku. Za vožnjo voznik ne potrebuje niti rokavic.
Volan ogrevan v predelu pravilnega držanja rok
"Ko se usedemo na toplo površino, ki nas ne zmrazi, lahko od prvega trenutka vozimo povsem sproščeno. Na drugi strani so roke izpostavljene mrazu. Zato se pogosto zgodi, da vozniki ali voznice ne držijo volana s celo roko in vsemi prsti. Držijo ga le s tremi prsti," meni Kurbegovič.
Takrat nimamo pravega oprijema. Ogrevan volan pa greje na tistem delu volanskega obroča, ki je v pravilnem držanju območja rok. Ponuja ugodnejši občutek za roke, hkrati pa ne smemo spregledati elementa varnosti.
Sistem gretja volana je povsem enostaven. Voznik ga aktivira s pritiskom na tipko. Območje volana, kjer ga držimo, se ogreje na 32 stopinj Celzija, voznik pa lahko po želji s pritiskom na stikalo kadarkoli izklopi gretje. Če je standard pri ogrevanih sedežih, da proizvajalci ponujajo tri različne stopnje moči gretja, pa pri volanu obstaja le ena stopnja gretja.
Toplota se generira s tokom, ki teče skozi ogrevalne žice. Na volanskem obroču se žica ovije okoli celotnega oboda obroča, da se toplota porazdeli enakomerno. Tako ni vroč le en del volanskega obroča.
Oplov serviser Franc Škof skeptike miri, da se nam zaradi gretja volana ni treba bati, da bi se akumulator iztrošil: "Do sedaj nismo imeli slabih izkušenj v delavnici niti okvar. Stranke so zadovoljne. Pri gretju sedežev je več težav. Tam se navitja ali grelci večkrat prekinejo.“
Tok elektrike nadzorujejo s površinsko temperaturo na volanu. Sistem jo tudi glede na temperaturo v potovalni kabini ohranja na konstantni ravni.
Minus sistema je nekoliko večja poraba goriva. Primerljiva je z električno obremenitvijo pri vklopljeni klimatski napravi. Se pa sistem ogrevanja po končani vožnji samodejno ugasne, zato se električni tok ne porablja.
Škof še pojasnjuje, da se v starejše modele vozil sistema ogrevanja volanskega obroča ne vgrajuje, saj je delovanje povezano tudi z računalnikom avtomobila, to pa bi pomenilo prevelik strošek.

V oddaji Avtomobilnost smo pod drobnogled vzeli sistem ogrevanja volana.