Pri Oplu želijo zaščititi pravice potnikov v vozilih, zato bodo lahko zbirali, ali se podatki prek sistema OnStar zapisujejo ali ne. Foto: Opel
Pri Oplu želijo zaščititi pravice potnikov v vozilih, zato bodo lahko zbirali, ali se podatki prek sistema OnStar zapisujejo ali ne. Foto: Opel

Povezljivost avtomobilov je načela tudi temo zaščite pravic zasebnosti potnikov v avtomobilih. Opel je sprejel protokol, ki ga je uveljavil sestrski General Motors v ZDA. Svoj pogled na združitev povezljivosti in zasebnosti v vozilih je pojasnil Oplov šef za povezljivost David Voss.
Pri Oplu bodo letos tudi v Sloveniji ponudili storitev OnStar. Sistem je že dobro znan v ZDA, na Kitajskem in v Mehiki. Vključuje številne storitve, od 4G LTE Wi-Fi dostopne točke, pomoči v primeru odtujitve vozila, klic v sili v primeru prometne nesreče ... V primeru sprožitve varnostne zračne blazine, bo sistem samodejno izključil zakrivanje položaja vozila in v najkrajšem mogočem času napotil pomoč na kraj nesreče.
David Voss, pri Oplu zadolžen za povezljivost, je v intervjuju za Automotive News Europe pojasnil, kako bodo zagotovili zasebnost. Uporabniki bodo imeli po zagotovilih Opla popoln nadzor nad upravljanjem podatkov o delovanju in uporabi avtomobila ter zagotovljenimi storitvami. Pred aktivacijo sistema bodo morali soglašati s pogoji uporabe, s katerimi bodo natančno seznanjeni. Ob tem bodo lahko kadar koli, s pritiskom na tako imenovano stikalo zasebnosti, zakrili trenutni položaj avtomobila. Ne glede na to, ali bodo podatki o lokaciji vozila dostopni ali prikriti, bodo uporabljeni le za zagotavljanje varnostnih storitev in ne za sledenje uporabnikom.
Evropa drugačna od ZDA
"Če uporabniki ne bodo želeli, se podatki ne bodo zapisovali," pravi Voss, ki pravi, da je sistem že utečen, saj imajo dolgoletne izkušnje z enakim sistemom, ki ga v ZDA in drugod po svetu uporabljajo pri General Motorsu, katerega del je Opel: "Logično je, da bomo iskali sinergije. Kljub temu so v Evropi zakoni in zahteve še strožje. Prav zato smo uvedli stikalo zasebno."
Voss je spregovoril tudi o tem, kako blizu smo uvedbi tehnologije, ki bo omogočala komuniciranje med vozili. "Teoretično bi lahko naša vozila že povezali med seboj. Trenutno še čakamo na standardizacijo. Težko je napovedati, kdaj bo tehnologija nared za uporabo v avtomobilih. Menim, da bližje bomo začetku avtonomne vožnje, prej se bo to tudi zgodilo."