Nova škoda superb se je vpisala na listo odličnjakov. Foto: Euro NCAP
Nova škoda superb se je vpisala na listo odličnjakov. Foto: Euro NCAP

Škoda superb, hyundai i20, fiat panda cross so zadnji trije modeli, katerih varnost so preizkusili na testih trčenj, ki jih izvaja evropska neodvisna organizacija Euro NCAP.
Škodina admiralska ladja, ki se tehnološko navezuje na sorodnega Volkswagnovega passasta, je pričakovano prejela najvišjo oceno za varnost pet zvezdic. Pričakovano zato, ker ima vgrajenih cel kup pomagal za aktivno varnost, tudi sistem samodejnega zaviranja v sili (AEB), ki je pogoj za pridobitev najvišje ocene.
A so ga tudi pograjali, saj na vseh trgih superb sistema AEB ne ponuja v serijski opremi. Superb je dobil odlično oceno tako za zaščito odraslih potnikov, otrok, pešcev, kot tudi omenjeno za asistenčne sisteme. Na seznamu so samodejno prilagajanje dolgih in kratkih luči z zasenčenjem, prepoznavnje vozil v mrtvem kotu, opozarjanje na nevarnost trčenja, radarski tempomat, sistem crew protect assist, ki koordinira vse dejavnosti varnostnih sistemov, ki so vgrajeni v avtomobil, da bi kar najbolj zmanjšal tvegane položaje v prometu. Ima tudi omejevalnik hitrosti, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in opozorilnik za nenamerno zapuščanje voznega pasu ... Čehi so pohvale iz Bruslja prejeli tudi za robustnost karoserije, potnika spredaj sta trk dobro prenesla, ne glede na položaj trčenja.
Panda cross prejela kar nekaj kritik
Fiat panda cross je prejela le tri zvezdice za varnost. Pri Euro NCAP-u so kritizirali pomanjkanje sistemov za aktivno varnost, ki jim neodvisna organizacija v zadnjih letih posveča veliko pozornost. ESC je sicer serijski, kar je standard v Evropi, sistem za zaviranje v sili pri nizkih hitrostih je na voljo le opcijsko, pri višjih hitrostih pa ne zna samodejno zavirati. V primeru čelnega trka so na testne lutke na prednjih dveh sedežih v vozilu delovale velike sile, tudi pri naletu od zadaj so testi pokazali, da zaščita vratu potnikov ni optimalna. Bolje se je odrezala v primeru trka s strani. Z obliko prednjega dela ob trku s pešcem ni med najprijaznejšimi avtomobili.
Hyundai i20 prepričal s trdostjo karoserije
Hyundai i20 se je odrezal bolje in kot večina vozil v svojem segmentu, s svetlimi izjemami, ki so prejele maksimalno oceno, prejel štiri zvezdice za varnost. Peta je bila nedosegljiva predvsem zaradi dejstva, da nima sistema AEB. Pri čelnem trku, naletu v zadek in bočnem trku se je izkazal za nadpovprečno varnega v svojem, B-avtomobilskem razredu.
Popolne izsledke si lahko ogledate na uradni strani Euro NCAP.