Hibridni poltovornjak bo z enim polnjenjem prevozil slabih 130 kilometrov, bencinski motor, ki deluje kot generator, pa mu bo zagotavljal skupaj skoraj 500 kilometrov dosega. Foto: Workhorse
Hibridni poltovornjak bo z enim polnjenjem prevozil slabih 130 kilometrov, bencinski motor, ki deluje kot generator, pa mu bo zagotavljal skupaj skoraj 500 kilometrov dosega. Foto: Workhorse

Podjetje, ki je že dostavilo 125 električnih dostavnikov velikanu transportnih in logističnih storitev UPS, zdaj razvija hibridni poltovornjak. Gre za priključni hibrid ali bolje rečeno za električno vozilo s podaljševalnikom dosega.

Poltovornjak z oznako workhorse W-15 poganjata dva elektromotorja (vsak na svoji osi) ter mu tako zagotavljata štirikolesni pogon. Litij-ionske baterije lahko shranijo dovolj energije za 80 milj oziroma slabih 130 kilometrov vožnje, nato pa nastopi majhen bencinski motor, ki polni baterije in omogoča podaljšanje dosega na skupnih 310 milj oziroma nekaj manj kot 500 kilometrov.

To ni prvi priključno-hibridni poltovornjak na trgu, saj ga podjetje Via Motors ponuja že od leta 2010, pri čemer bo workhorse W-15 že v osnovi zasnovan kot priključni hibrid, medtem ko Via Motors svojega izdeluje na podlagi Chevroletovega modela.

Najvarnejši
Prve skice nakazujejo precej dinamično zunanjo podobo, ki nekoliko spominja na forda F-150. V notranjosti bo ponujal dovolj prostora za pet potnikov, poleg kesona pa tudi prtljažnik v sprednjem delu. Šlo naj bi tudi za najvarnejši poltovornjak do zdaj, saj bo opremljen s skoraj 80-centimetrsko zmečkljivo cono spredaj ter s funkcijami delno avtonomne vožnje, kot sta samodejno zaviranje in sistem za ohranjanje smeri znotraj voznega pasu.

Tovrstna vozila se največkrat uporabljajo na predvidljivih, navadno krajših poteh, zato razmeroma majhen doseg z enim polnjenjem ne bi smel predstavljati težave. Na drugi strani pa letno prevozijo precej več kilometrov kot običajni osebni avtomobili in povzročajo nezanemarljivo količino emisij.

Workhorsov poltovornjak bo sicer čez lužo namenjen podjetjem, a gotovo bi bil zanimiv tudi za posameznike.