Avtomobilnost

Poudarki

  • Legendarni hrošč se poslavlja
  • Morda se vrne s električno dušo
Po več kot 70 letih se bo Volkswagnov hrošč prihodnje leto poslovil. Foto: MMC RTV SLO/Youtube

Dodaj v

Poslavlja se avtomobilska ikona - Volkswagnov hrošč

Prihodnje leto konec proizvodnje
14. september 2018 ob 10:36
Wolfsburg - MMC RTV SLO

Volkswagen je sporočil, da bo prihodnje leto ustavil proizvodnjo legendarnega hrošča, ki je motoriziral Nemčijo in nato postal prava avtomobilska ikona. Upokojil se bo z več kot 70 leti "delovne dobe".

Začetek zgodbe o Volkswagnovem legendarnem modelu sega v trideseta leta prejšnjega stoletja. Proizvodnja je stekla leta 1936, a je med drugo svetovno vojno potekala le v vojaške namene. Civilni hrošč, ki so ga spoznale množice po vsem svetu, je začel prihajati s proizvodnega traku leta 1946 in je do leta 2003, ko je zadnji primerek zapeljal iz tovarne v mehiški Puebli, osvojil več kot 21 milijonov kupcev.

Množična proizvodnja se je začela proti koncu petdesetih let in do leta 1955 je po nemških cestah vozilo že milijon hroščev. Prikupna oblika je nato zaslovela v šestdesetih in sedemdesetih letih, tudi zaradi serije filmov, katerem je nastopal dirkalni hrošč Herbie. Zelo priljubljen je bil tudi med mladimi, ki so cenili njegovo praktičnost, združeno s privlačno in prikupno obliko.

Žal pa naslednikoma, ki sta ga želela posnemati na sodoben način, ni uspelo ponoviti njegovega uspeha. Druga generacija se je poslovila leta 2012, tretjo pa bo Volkswagen upokojil prihodnje leto, saj se kupci vse bolj pogosto odločajo za terenske križance.

Na nemškem in drugih trgih so prodajo hroščev že ustavili, zadnji hrošč za ameriški trg pa bo s tekočih trakov v Volkswagnovi tovarni v Mehiki zapeljal julija prihodnje leto. Pred koncem proizvodnje bo ameriški Volkswagen na trg posla še posebni izdaji z malce več kroma, posebnimi platišči in nekaj drugimi detajli.

Morda se kdaj vrne
A to morda ne bo dokončno slovo, saj zdaj kaže, da bi se lahko legendarni hrošč znova rodil, toda s čisto drugačno tehnično zasnovo. V Volkswagnovi glasno napovedovani električni prihodnosti bi namreč lahko znašel tudi njegov naslednik, ki bo sicer spominjal na sedanji model, a bo tehnično popolnoma drugačen. Šlo bo namreč za električno gnan avtomobil s štirivratno karoserijo (sedanji model je trivratni), ki bo z obliko priklical v spomin legendarnega hrošča, kot ga poznamo že več kot 70 let.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
fritaja
# 14.09.2018 ob 11:38
Žal pa naslednikoma, ki sta ga želela posnemati na sodoben način, ni uspelo ponoviti njegovega uspeha.

Ja čudno, ko pa je stal 30.000.
virus99
# 14.09.2018 ob 12:06
"Ni čudno da ni bilo uspeha. Isto zgodba Mini Morris, Fiat 500... Čudno da niso naredili še kake prestižne "bolhce"..."

Isto Rog kolesa, Gucci socialistični sandali za v vodo za 500 eur itd. Hočejo kasirat za združitev nostalgije in novejše tehnologije.
nim
# 14.09.2018 ob 10:54
Prva generacija: ljudsko vozilo ki si ga je lahko privoščila večina, zato je bila prva generacija tudi tako uspešna.

Drugo in tretjo generacijo pa so si lahko privoščili samo še tisti malo bolj premožni. Ni čudno da ni bilo uspeha. Isto zgodba Mini Morris, Fiat 500... Čudno da niso naredili še kake prestižne "bolhce"...
Homer.
# 14.09.2018 ob 13:02
Malo zgodovine:
Hitler je dal nalogo avtomobilski industriji da naredi "ljudski avto", ki naj ne bi stal več kot tri nemške plače.
Ferdinand Porsche je nato naredil prototip hrošča, ki je bil popolnoma "minimalističen" avto.
S proizvodnjo pa se je zataknilo, saj so stroški proizvodnje bili bistveno večji kot tri nemške plače.
No potem je Hitler hotel osvojiti svet in je hrošč do konca vojne ostal "na ledu".
virus99
# 14.09.2018 ob 11:06
Naj naredijo terenskega hrošča. V favni imajo dovolj primerkov orjaških nosorg hroščev.
niceasmay
# 14.09.2018 ob 12:14
Očetovega 1.generacije sem v starih časih veliko vozil. :) Super avto za tiste čase.
Altair
# 14.09.2018 ob 16:16
ja tudi trušč je bil ikoničen... zračno hlajeni bokser
whiteswan
# 15.09.2018 ob 05:52
Ljudski avto iz obdobja "po" 2SV.
Ampak ker je prihajal iz nemcije se ga ni tako demoniziralo kot kaksne Lade. Ceprav namen prodaje je bil enak. Pa tista slednja je vzgala pri -40C, hroscek pa zal ne.
malibumbar
# 14.09.2018 ob 14:43
Kolikor se spomnim, je bil eden prvih avtomobilov, ki ni imel "čoka".
zmiki
# 14.09.2018 ob 11:37
Jza se samo trušča spomnim, če sem se peljal z njim.
HOR
# 14.09.2018 ob 19:44
V glavnem so ga prekopirali od češke Tatre T-97 za kar so Tatri leta 1967 tudi plačali odškodnino na podlagi tožbe..
(švinglali so že takrat press... LOL)
klik...
zabowski
# 14.09.2018 ob 14:35
ob naslovu sem pomislil "pa katerič se to že poslavlja?", potem pa itak v članku piše - poslovil se je.... do naslednjič.
nim
# 14.09.2018 ob 12:10
@aaa
No, samo ene 40let je razlike med prvimi modeli ene in druge znamke.
Se pa strinjam s tvojo izjavo
Par let nazaj sem se peljal skozi vas pri Igu (ponoči) (hrošč letnik 67, 6V napeljava) in zaradi hrupa mašine in slabe vidljivosti luči (6V napeljava) sem mislim da grem vsaj 60kmh, pogledam na števec in 25 kmh.
Ayrton79
# 16.09.2018 ob 13:35
Škoda, da hrošča vsi v zvezde kujejo in pozabljajo, da je v bistvu le slaba kopija Tatre 97.
zapravico
# 15.09.2018 ob 07:54
Naj naredijo AMG bolhco s 500 konji
Gepard007
# 14.09.2018 ob 23:37
Predrag. Absolutno.
esspero
# 14.09.2018 ob 20:54
Tudi nas , kismo podobni letniki kot Hrošč , takih več ne delajo. Pač svet se spreminja in mi z njim.
kapljač
# 14.09.2018 ob 15:32
Morda se kdaj vrne! Pa tudi fičo , stoenka, jugo!
aaa
# 14.09.2018 ob 11:54
To je bilo sranje od avta. Ne pa Jugo. Požrešen, glasen, nepregleden, nonstop crkoval, rjavel, vozil si se kot v konzervi. Edino kaj mu lahko štejem v plus je, da je bil lep.
d_a_r_k_o
# 14.09.2018 ob 11:31
mešanje jabolk
galoper
# 14.09.2018 ob 13:37
Borcu v prevelikem državnem stanovanju sem plačeval krepko najemnino za sobo, da je lahko kupil 'majorja' in nato 'hrošča'.
Kazalo