Avtomobilnost

Poudarki

  • Digitalni merilniki omogočajo zvrhano mero personalizacije.
  • V avtomobilih so se prvič pojavili že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 24 glasov Ocenite to novico!
Novi mercedes razreda A ima možnost enake digitalne armaturne plošče, kot smo jo spoznali v razredu E. Foto: Daimler
Digitalna armaturna plošča si je že utrla pot tudi v majhne avtomobile, kakršen je volkswagen polo. Foto: Volkswagen
Peugeota 3008 brez digitalnega vozniškega okolja sploh ni mogoče dobiti. Foto: PSA
Digitalne merilnike je prvi imel aston martin lagonda. Foto: Newspress
Za prvi cenovno dostopni avtomobil z digitalnimi merilniki velja renault 11 electronic. Foto: Newspress

Dodaj v

Pozabite na analogne merilnike v avtomobilih

Digitalni zasloni
13. februar 2018 ob 07:10
Ljubljana - MMC RTV SLO

Avtomobilske tovarne v avtomobilih vse bolj opuščajo analogno tehniko na račun digitalne, kar velja tudi za voznikov delovni prostor, v katerem klasične merilnike vse večkrat nadomestijo digitalni, in to ne le v dragih avtomobilih, ampak vse bolj tudi v tistih, ki so laže dosegljivi proračunom slehernikov.

Digitalni merilniki, pri katerih gre v bistvu za zaslone iz tekočih kristalov, so lahko ponekod tudi občutljivi na dotik. Poleg prikaza konvencionalnih podatkov, kakršni so hitrost, število vrtljajev, števec kilometrov, prikazovalnik količine goriva v posodi in podobno, omogočajo tudi vrsto drugih funkcij, kot so prikaz zemljevida z napotki klimatske naprave, prikaz osnovnih podatkov iz info-zabavnega sistema in avtoradia, prikaz zgolj osnovnih podatkov za tiste, ki bi se radi bolj osredotočili na vožnjo in podobno, saj je njihova izraba omejena zgolj z domišljijo oblikovalcev in obsegom trenutnih možnosti.

A čeprav se zdi, da so digitalni merilniki nekaj novega, njihova zamisel, prav tako pa tudi praktična uporaba, segata vsaj v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Kot je znano, je prvo digitalno armaturno ploščo, ki je bila sprva osvetljena z led diodami, v tretji generaciji pa je imela celo katodne cevi, imel leta 1976 predstavljeni aston martin lagonda. Leta 1978 so jo vgradili tudi v cadillac seville, tja do konca osemdesetih let pa so, vsaj kupci ameriških avtomobilov, vedno imeli možnost, da se odločijo za digitalne merilnike.

Leta 1984 prvič v dostopnih avtomobilih
Leta 1984 so digitalne merilnike prvič vgradili tudi v avtomobil spodnjega srednjega razreda renault 11 electronic, pri nas pa smo jih spoznali predvsem v fiatu tipu in tempri ter renaultu twingu. Tedanji digitalni merilniki so imeli veliko pomanjkljivosti, saj so bili slabo berljivi predvsem v močni sončni svetlobi, voznikom so vzeli občutek zveznega pospeševanja, saj so predvajali le polne hitrostne vrednosti, draga pa so bila tudi njihova popravila. Zaradi tega so v devetdesetih letih prejšnjega stoletja svoje mesto spet prepustili analognim merilnikom. Digitalni zasloni so ostali omejeni predvsem na prikazovanje prevoženih kilometrov in podatkov z avtomobilskega računalnika, sčasoma pa so jim konstruktorji namenili tudi alternativni prikaz hitrosti ali motornih vrtljajev. A ob tem velja omeniti, da tudi klasični merilniki niso več zares klasični, se pravi s pogonskim sistemom mehansko povezani prek žice, ampak tudi v tem primeru gre za električni prenos podatkov in njihov prikaz s pomočjo majhnih elektromotorjev.

Do vrnitve popolnoma digitalnih merilnikov je prišlo pred nekaj leti, in to predvsem zaradi razvoja zanesljive tehnologije zaslonov na tekoče kristale, ki tudi s pomočjo tehnike OLED zagotavljajo prikaz podatkov, ki so dovolj dobro berljivi tudi v močni svetlobi.

Kaj o digitalizaciji pravi mehanik?
O tem, kaj digitalne armaturne plošče prinašajo v svet avtomobilizma, smo vprašali tudi tehničnega inštruktorja v podjetju GMT in ADEL in trikratnega mehanika leta Primoža Rožnika, ki pravi, da do zdaj na poprodajnem trgu še ni veliko vozil s tehnologijo digitalnih glavnih merilnikov, razen na multimedijskih vmesnikih za radio, navigacijo in podobne naprave, zato bi težko predstavil primere iz prakse. Kot pravi, je bilo do zdaj nekaj okvar na multimedijskih vmesnikih, vendar večinoma bolj napake podporne elektronike kot pa okvare samega zaslona. Rožnik tudi pravi, da bo glede na to, da je tehnologija digitalnih merilnikov zelo podobna kot na zaslonih pametnih telefonov in tudi tam okvar ni veliko, v avtomobilih tega še manj, saj so zasloni izpostavljeni bistveno manjšim obremenitvam. Problematične bodo lahko samo izredno visoke ali nizke temperature v notranjosti pred vožnjo. Digitalni merilniki bodo po njegovem mnenju zanesljivejši od analognih, ki pa že zdaj niso več mehanski, ampak podprti z raznimi elektromotorčki in elektroniko. Pri vsaki novi stvari pa seveda pride tudi do novih težav, ki jih pokažeta čas in uporaba.

Možnosti personalizacije
Rožnik še poudarja, da se bodo digitalni merilniki v zelo kratkem razširili tudi v nizkocenovne avtomobile vozila, saj je njihova izdelava praviloma zdaj že cenejša od izdelave analognih merilnikov. Poleg tega proizvajalcem in uporabnikom omogočajo skoraj nešteto možnosti personalizacije. Je pa še ena velika prednost, ki jo bodo v prihodnosti proizvajalci vozil zelo radi izkoristili. S tehnologijo e-klic v vozila prihaja tudi telematika vozil. S komunikacijo vozila z matično tovarno bo proizvajalec vozila na podlagi prejetih podatkov lahko predčasno predvidel okvaro določenega sklopa vozila in nato prek digitalnega merilnika obvestil voznika o pomembnosti napake in najbližji delavnici, ki mu bo napako odpravila.

Matija Janežič
Prijavi napako
Komentarji
Energetik81
# 13.02.2018 ob 08:17
Merilniki, infotainment OK, naj bo na LCDjih.

Samo naj zaboga pustijo vsaj HVAC in druge osnovne zadeve na fizičnih gumbih, ker so neprimerljivo bolj ergonomični. Poglejte si, kakšen fejl je npr. Tesla M3, ki ima VSE na 1 ekranu. Še če hočeš odpreti predal na armaturki, se moraš prebiti skozi 2 menija in stisniti virtualni gumb, adijo pamet.
los-t
# 13.02.2018 ob 07:38
vse kar ma zaslon se scvre na asvaltnem parkirišču dalmatinskega kampa, samo cager dela, sploh tisti ki je še na zajlo...itak je pa zadnje cajte vse narejeno tako in zato, da imajo proizvajalci stalno delo in dobiček, če crkne en kristalček moraš zamenjati celo enoto za 300 EUR...
Mr.Mr.
# 13.02.2018 ob 08:26
Ogabni so ti displeji, sploh na mercedesih in bmw, čez pol armaturke ti odseva na kateri radijski frekvenci si. Ko hočeš naštimati bas ali trebl morš minuto prtiskat, kar si prej rešil v sekundi. Navaden kič.
gorazdgor
# 13.02.2018 ob 08:45
Digitalni merilniki OK, ampak da se moram/bom moral za upravljanje ventilacije/radia prebijati skozi neskončne menije (primer: novi Renaulti z višjo stopnjo opreme + vsa ostala falanga, ki da kaj nase) je pa višek novodobne neumnosti ...
SamoRes
# 13.02.2018 ob 08:04
Kupujem le rabljene avtomobile s temi stvarmi se bom ukvarjal čez kakšnih pet let.
zapravico
# 13.02.2018 ob 09:03
To ljudem ni všeč.Klasika je zakon,in čimbolj enostavno upravljanje
ps11
# 13.02.2018 ob 09:44
Telefonirat med vožnjo ne smemo, tipkat, gledat v telefon itd., - ampak gledat na dva zaslona pa je dovoljeno, tudi je dovoljeno gledat v zaslon in tipkat da sploh prideš do submenuja za klimo in tam zadet navidezni gumb za temperaturo, pihanje, gretje sedeža itd. To je vse ok, to sploh ni isto kot gledat v telefon. Res ne!
soylent_green
# 13.02.2018 ob 08:15
Koliko je rok trajanja? Bo digitalne nadomestke še mogoče dobiti čez recimo 30 let?
oziris.va
# 13.02.2018 ob 09:19
Guinness
# 13.02.2018 ob 07:54

Na zacetku sem pogresal analogne merilnike, potem pa se navadis (in razvadis). Ti novi digitalni vmesniki ponujajo ogromno in vse je na dosegu par dotikov.


Vse super, samo je problem v dotikih.
To ti namreč zavzame sekundo ali dve in to je dovolj za nepazljivost. Ali bi ti vmesniki morali delovati na osnovi zvočnega ukaza ali pa kako drugače. Predvsem pa pogled ne bi smel odtavati od ceste.
tomppa46
# 13.02.2018 ob 08:17
Mater, mercedes bo mogu enga dizajnerja za armaturo zaposlit, ki ve kaj dela. KEr to je za bruhat ....
offgrid
# 13.02.2018 ob 10:24
Ja ja.. digitalno
in pol bodo dodali SOS gumb, ...in ta gum spremenili v avtomatskega
potihoma tud ''črno skrinjico'', ker bodo kao spremljali parametre
potem bodo dodali funkcijo tahometra, ker ''črna skrinjica'' že obstaja

no, in te bo zaustavil ''leteči'', in prečital tahometer najprej prek čitalnika... in ti bo vsekal kazen...
pol bodo združli kartografijo in tahometer... pa ti bo ''leteči'' spisal kazen za 14 dni nazaj

še mal kasnej bodo zgruntal, da leteči lahk to počnejo kar iz pisarne... ker bodo v stilu AC postavli avtomatske čitalnike...
tud ''letečih se bodo znebil, ker računalniki počnejo to bolje... seveda bo vgrajen ''backdor'' za posvečene
in pol sploh ne bos mogu ''zakurblat'' svojga gepla za katerga si potrošil 20% celotnega zaslužka v življenju, in če ne boš mel stanja na EDINEM računu, ki ti ga dovoli država... gotovine itak ne bo več... (ker je uporabna sam za terrrrorrrrriste)
bo sistem zapel nekako v stilu....

''gospod. Janez Novak... prekoracili ste limit. Prosimo izstopite iz vozila. Nadaljno uporabo vam preprečuje 24553. člen 3. odtsvek pogodbe o uporabi gogle storitve.
Čez 2 minuti bo prišel nov stavek...
''G. Janez Novak, gogle nas je obvestil, da vaša prisotnost na delovnem mestu ni več zagotovljena. Odpovedujemo se vašim storitvam. Lep pozdrav in veliko uspeha'''. Vaš XXX

še isti trenutek bos izstopil, ker so električni impulzi na zicu nevzdržni. Loputnil bos vrata, a jih po zaustavila hidravlika. Na telefonu pa bo zapiskalo novo obvestilo o kazni za željen poizkus uničevanja tuje lastnine.

''AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaa''' boš zatulil

BEEP BEEP ( se bo javil komunikator)
'' izstavljamo vam kazen za kršenje javnega redu in miru. Dokazno gradivo v obliki posnetka je na voljo na Utube, koda 7583453883458. Znesek smo vam bremenili direktno. Vaša skupnost vam želi prijeten dan''

Nejevoljno boš odšel do hiše, kjer pa žal odčitek zenice ne bo deloval več.

''Hočem ločitev... si me čul...'' bo zatulila žena...
BEEP BEEP... in bo pisknal SMS s potrditvijo slišanega izza zaprtih vrat... in svoboden bos kot ptička.

3 minute kasneje.... k bo priletela interventna enota centra za socialno delo

BEEP BEEP
'' vaše psihofizično stanje je trenutno ogroženo. Po 43439877.členu 244 alineje vam začasno odvzemamo opravilno sposobnost in vas z aktom o upravljanju vaše prihodnosti odrejamo v meditativno zdravljenje v zaprto skupnost, kjer bomo za vas zgradili novo prihodnost.''

''BEEP BEEP''
''zaradi vaše osebne varnosti vam izklapljamo komunikator, vaše finančne račune in jih odrejamo v upravljanje svetu za nacionalno varnost''

BEEP BEEP... komunikator se priprtavlja na izklop....

'''AAAAAAaaaaa bo zvenelo po ulici''
in jutri ne bo nihče več poznal G. Janeza NOVAKA. Bo prepovedano. Člen 220.001.133 odstavek 13.

komi čakam
Vladoska
# 13.02.2018 ob 08:30
Seveda, pri WW vse z doplačilom. Kombi Krpan ima lahko brez doplačila stekla na vitel kot nekoč. Tudi radio je seveda treba doplačat, pa tempomat itd... Azijci so glede tega in garancije daleč pred Evropo.
diax
# 13.02.2018 ob 09:30
V avtu so mi ljubši analogni merilniki. Sam ne vem zakaj...
kritik101
# 13.02.2018 ob 07:41
Smo že pozabili. A sploh še obstajajo analogni v novem avtu?
vsx1016
# 13.02.2018 ob 09:14
Do vrnitve popolnoma digitalnih merilnikov je prišlo pred nekaj leti, in to predvsem zaradi razvoja zanesljive tehnologije zaslonov na tekoče kristale, ki tudi s pomočjo tehnike OLED zagotavljajo prikaz podatkov, ki so dovolj dobro berljivi tudi v močni svetlobi.

Tule meni nekaj ne štima.
LCD (ang. Liquid Cristal Display) je en tip ekrana

OLED (ang. organic light-emitting diode) je drug tip ekrana

Ne more biti LCD s pomočjo OLED. Ali eno ali drugo. Kaj je oled ekran zalepljen na lcd ekran?
leond
# 13.02.2018 ob 09:50
Še ena stvar, ki crkne in se jo ne da popraviti, ampak je obvezno kupiti novo.
AM
# 13.02.2018 ob 07:55
Hmmmm.... Še malo pa bo znameniti stavek Haselfoffa :" KitT kommt jetz", postal realnost.

;)
marinaio
# 13.02.2018 ob 09:17
Digitalni merilniki bodo po njegovem mnenju zanesljivejši od analognih, ki pa že zdaj niso več mehanski,

Po kakšni logiki?
polarisprox440
# 13.02.2018 ob 09:06
Analognih merilnikov že dooolgo ne uporablja skoraj noben proizvajalec avtomobilov, je le “analogni prikaz”. Meni je bolj všeč digitaliziran kazalec kot številke na displayu, najboljš je kombinacija obojega...
shark77
# 13.02.2018 ob 10:22
Sicer imam rad če ima avto dodatke na armaturi,vendar ne preveč kičaste, števce imam pa tudi raje analogne.., mogoče izvira to še iz otroških časov ko smo avte ocenjevali po tem da smo pogledali čez steklo koliko ima na števcu :-)
Tao3
# 13.02.2018 ob 09:54
Pozabite na analogne merilnike v avtomobilih

In pozabite tudi, da bo avto po 5 ali 10 ali celo 20 letih še uporaben brez menjavanja vse te elektronske šare. Nisem še slišal, da bi po 20 letih nekdo moral števec menjat. Veliko sreče s tem ... izgleda lepo, funkcionalnost pa?
maher
# 13.02.2018 ob 15:03
Tista firma, ki se bo prva spomnila ponudit model z analogno opcijo upravljanja, bo zmagala. Idiotizem teh digitalnih displejev in upravljanja z meniji je naravnost fenomenalen.
Če ne bi videl novega mercedesa A, si nikoli ne bi mislil, da je mogoče na armaturo zbasat toliko
(kretenskega) kiča.
džeko
# 13.02.2018 ob 14:52
Haha ta je šele dobra, stop and go......ko se ustaviš in moraš hitro speljati, je hudič., ko stojiš v koloni pa še večji....mestna vožnja užas s tem.
Mene tole niti ne moti, ker izklopim. Tisti, ki ne more izklopiti je pa jeba..
EMU
# 13.02.2018 ob 10:06
Glavni izziv je pretvorba digitalnih podatkov v berljive, dojemljive informacije na zaslonih. Ta naloga je lahko opravljena odlično in prilagojeno procesorskim sposobnostim povprečnega HomoSapiensa, ali pa zelo slabo in prilagojeno ničemur živemu na tem svetum vsaj ne v tej meri da so podatki enostavno in hitro dojemljivi, da potrebujemo minimalno časa za reakcijo in minimalno časa in operacij za kakršnokoli interakcijo z uporabniškim vmesnikom. Te zadeve so postale zelo kompleksne in pri nekaterih proizvajalcih tradicionalno tako komplicirane da so smrtno nevarne med vožnjo.
Digitalna armaturka je za moje pojme logičen in pozitiven korak naprej, a mora biti izdelana po pameti, ne pa v otroškem navdušenju vrste: "glej, kaj vse lahko naredimo!" Dober vzor je letalski kokpit, ki je popolnoma digitaliziran (razen backup inštrumentov) a hkrati prilagojen bolj "analognemu" dojemanju človeških možganov. Beri: kazalci so boljši od številk, fizični gumbi boljši od zaslona na dotik. Vsaj na vseh ključnih elementih. Ker jih je moč upravljati v temi, na slepo,.... V avtu so to lahko tipke na volanu, s katerimi lahko teoretično v nastavljamo vse funkcije na slepo, ne da bi gledali kaj bomo priotisnili in ne da bi umalknili roke z volana. Aha, , hmk koliko ljudi pa vozi z obema rokama na volanu :-) haha. Zgolj retorično vprašanje in odmik od osnovne teme... Lep dan vsem.
Jožeine
# 13.02.2018 ob 09:49
Meni je všeč kombinacija analognenga (velocimeter-obratomer-temperatura vode-količina goriva-tlak olja-tlek v turbini) ostalo pa je simpatično tam vmes, če je digitalno in lahko listaš mied izbirniki kaj bi imel. Tole, v celoti digitalno pa mi je mimo, neprijetno, saj ni zvezno.
slorest
# 13.02.2018 ob 09:10
@ los-t če crkne en kristalček moraš zamenjati celo enoto za 300 EUR... Jah če bi bilo SAMO 300 eur bi bilo še super ... take enote stanejo po nekaj tisoč eur. Največ itak pove, da proizvajalci ponujajo vzvratne kamere za 300, 500, 700 eur, nabavna cena pa zagoto ne presega nekaj evrov!
Cini Minis
# 13.02.2018 ob 10:26
vozim hondo civic letnik 98! Takih ne delajo več! Ta avto rabi samo olje in pozimi antifriz in dela ko urca...
SpicyWeiner
# 13.02.2018 ob 10:13
Kar me pri teh zaslonih/vmesnikih še najbolj moti je to, da za tak sistem plačaš recimo 3000€+, na koncu ti pa vse skupaj šteka in dela počasi kot nek Android telefon za 100€.
TIGR
# 13.02.2018 ob 09:48
Ni ga čez cagre...
Tinkola
# 13.02.2018 ob 09:07
Groza. Očitno bodo še prišli cajti, ko bo analognim rabljenim avtom zrasla cena, ker se noben praktičen človek ne bo želel ukvarjat z gedžetovskim krepom. Pa heimšrauberji bodo spet meli posel.
fah-q
# 13.02.2018 ob 16:55
@feminist
da o barbarstvu modernih racunalnikov sploh ne govorimo, ko pa je pisalni stroj superiornejsi v vseh pogledih.

dej ne nabijaj. jaz mam avto za prevoz iz točke a v točko b, letno delam (tudi zarad službe) okol 65.000-75.000 km in še 20 let nazaj so znali narest avto, ki je bil narejen za kilometražo-več km bolje za avto. danes mi že tretji avto v zadnjih 8 letih torkira pri manj kot 300.000 z raznimi elektronskimi sranji, za katere bi takoj podpisal, da bi bil brez njih. pred tem sem "upokojil" avto ponavadi pri okoli miljonu km. jeb*š napredek, če ne dela kot zastarela gara.

to ni za nikamor.
simnov
# 13.02.2018 ob 10:47
vsaj kmh in oibrati naj bodo analogni prav ogabni so ti ekrani
vrtojb5
# 13.02.2018 ob 10:36
Mam astro 2007 letnik, upam na se ene 5 let uporabe.
_50centy_
# 13.02.2018 ob 09:59
saj ti avti niso narejeni , da se bodo še vozili čez 20 let ;)
Miham
# 13.02.2018 ob 09:58
money money money

kdo si lahko vse to privosci?

in namesto cesa!
fah-q
# 13.02.2018 ob 16:43
@offgrid

ej, podpis...in vse to bo samo v tvoje dobro...
fah-q
# 13.02.2018 ob 16:40
še ena ne nujna reč v avtu, ki se hitro lahko pokvari in težko popravi...

naredte raj avto, ki bo delal kot dobri stari MB E250D...zadnjič bil v takem, 3,900.000 km, pelje ko urca, števci delali, avto ima skoraj 30 let in od tega 25 let laufa kot taxi!!

ne pa nova jaj*a, ki bodo crknle pred tem starim maratoncem... za kolk gremo stavit, da bodo golfi 2 pa audi 80 tdi še trajbali po cestah ko golfaf 6 in 7 ne bo več na spregled? tole danes ni nič, 5-8 let še zdrži, potem pa kup elektronike začne štrajkat, mehanika (črpalke in vbrizgi crknejo, edino bati, ventili in blok bi zdržali)...ampak najbolj motijo ravno elektronski gadžeti, ki za malenkost izboljšajo porabo ali pospešek, pa drastično zmanjšajo trajnost delovanja....
leonis
# 13.02.2018 ob 14:02
Eni so zdej s to novo tehnologijo prav navdušeni,meni ene stvari pašejo nekatere pa ne... Če pa pogledamo npr. kako reklamirajo to novo funkcijo v nekaterih avtomobilih za varčevanje goriva ko se avto sam pri semaforju ugasne, se men to ne zdi nič posebnega.., to je mel Yugo že pred 30-timi leti.
džeko
# 13.02.2018 ob 12:12
AJa bil sem na treh servisih, tovarna ne prizna, da je napaka....po mojem je napaka v softweru, ampak ne napake ni.
Tole ko sam vse uravnava od temperature, itd ......ma ja....iz iste luknje piha na eni strani (ista luknja) full hladno in full vroče....groza...
Pa še bi lahko našteval...
Sem me cliota starega čez 10 let......mater delal kot ura, klima zakon....
Kupi si dražji avto (srednji razred) misliš koliko bo bolje pozabi, elektronika kar neki po svoje.....še brisalci brišejo kadar jim paše, ko ni nič brišejo, ko so kaplje ne j.....
Katastrofa.....
HOR
# 13.02.2018 ob 11:33
Digitalizacija postaja kičasta...
dharma
# 13.02.2018 ob 10:37
Mene pa najbolj moti aspekt ekologije. Ker močno dvomim, da so te led konzole bolj ekološke od klasičnih analognih prikazovalnikov. In potem nam skušajo prodajati idejo, da so novejši avtomobili bolj ekološki. Ja sigurno.
džeko
# 13.02.2018 ob 09:42
Tole digitalno je katastrofa od katastrofe......sem sam občutil na svoji koži. Dokler vas ne doleti se vam zdi še fajn in se niti ne zavedate v kakšni godlji smo ali pa ste.
Če ima kdo možnost imeti analogne vam jih toplo priporočam.....čim dlje od tega sr.......
Da vam ne omenim koliko to stane če je fuč, da o točnosti ne izgubljam besed.
fah-q
# 13.02.2018 ob 21:29
@feminist

Družboslovec, ne?
Bom zato razložil bolj počasi in bolj plastično...

Moji avtomobili so višjega srednjega razreda. Audi 6, MB E in trenutno Toyota Avensis. Moj stari A6 1.9 tdi je bil upokojen pri malo nad miljon km in 14 letih-imel je vse našteto (tudi navigacijo in webasto) in vse to še deluje (danes ga vozi moj 72 letni stric). za tem sem kupil A6 2.0 TDI. Visokotlačna črpalka, turbina, vbrizgi...napram staremu ni isto. Da o elektroniki ne govorim. V novejšem ne zdrži pol tega, kar je v starem, je manj robustno...vprašaj mehanika da ne boš govoril na pamet.

Vozim umirjeno, enakomerno. Po slabih izkušnjah z a6 2.0 sem šaltal na mb w212 220cdi. Bil je še slabši, prodan po enem letu. Zato sem kupil za tem Avensisa-menda Toyota dobro teče...Nič od avta. Ga bom prodal čim najdem kupca. Vsakih 20-30.000 se mi prižge kaka lučka in potem servis...Takoj menjam za Pasata b5 ali Audija A6 C5 ali kakega W124. Vendar sta oba danes vsaj 15 let stara (w124 pa še kakih 7-8 več) in kot taka počasi Prestara za moje potrebe. Zakaj? Ker je večina mojih poti dolgih (tudi nad 1000km dnevno). Najbrž ti nese, da je avto s 15 leti pač prestar za to. Vsa plastika, vse cevi, vse ima 15 let. In je torej malce slabše od 4 leta starega Avensisa. Ampak elektronika laufa v 20+ starem A6, ne pa 4 letnem Avensisu S 300.000 na števcu. Če voziš v službo 30 km dnevno potem tak star avto mimgrede zdrži z rednimi servisi. Če voziš po več 100 gre pa lahko kaj narobe. In nimam časa za šlepanje in klicanje adac-ja-pa sem to moral lani narest 4krat. To je večkrat kot s prvimi naštetimi 3 avti skupaj v nad 15 letih vožnje in okroglo miljon kilometri.

Če pa bi naredili istega novega ga pa takoj kupim. Zakaj? Ker za razliko od novih bi z enim danes narejenim W124 brez težav vozil moje kilometre 15 let ali več. No tega med novimi ni več. In ja, pri 15 letih večine novejših ne bo več na cestah. Starih pa je danes dosti in bodo še nekaj časa. Vprašaj se zakaj.

In še enkrat-za manj tehnično vešče-ni problem v vsej tej elektroniki, ampak v temu, da zadnjih 10 let elektronika ni niti blizu temu, kar je vzdržala prej ob isti uporabi in istem razponu let. Pred tem sem kupoval višji srednji razred in okoli 3 leta starega dolgoprogaša-no, sedaj bom moral menjat za do 1 leto starega Passata ali Superba ali Mondea. ker edino tako bom lahko vozil kakih 6,7 let brez resnih težav. Torej namesto pri 15 moram menjat avto pri 7-8 letih. Pa še to pobožno upam. Pred tem mi je vsak avto (imel sem še 525td in 100 2.5 tdi) zdržal brez težav tudi do starosti 15-18 let v moji lasti (bmw sem kupil star 14 let in ga imel do 18 leta starosti). Če danes kupim a6 letnik 2014 bo po 3-4 letih (in dodatnih 300.000km) začel ga sračkat. Znaš štet?

Al naj kupim 20 let star avto in naredim z njim po 75.000 letno po tvoje?
Pistorius
# 13.02.2018 ob 16:16
feminist: da o barbarstvu modernih racunalnikov sploh ne govorimo, ko pa je pisalni stroj superiornejsi v vseh pogledih.

Tipična "digitalna" preproščina.
džeko
# 13.02.2018 ob 12:06
El toro.....
Ne me zaj......izmed ostalega sr...tudi tole: ne kaže mi temperature v redu, ni šans. Oni trdijo, da je vse v redu...ampak ni v redu....
Pol so mi priznali da vse skupaj pač nesrečno....napake pa ne bodo priznali.
Konkretno temperatura motorja, kar je po meni zelo važen podatek. Recimo, da skurim motor zaradi temperature, za njih je pa to ok???? Ne bodo priznali napake...
In vi mi trdite, da je vse točno?? Flancate koga drugega....
g1n3k
# 13.02.2018 ob 11:09
Ne bi rekel, če bi vsaj top OLED vgrajevali ne pa najbolj poceni zaslone, ki še moteče odbijajo svetlobo. Tako se ne moreš znebit občutka da ti vsiljujejo nekaj bistveno cenejšega (od analognih merilnikov) lepo tržno zapakiranega kot napredek in novost.
ElTorro
# 13.02.2018 ob 09:46
@džeko
Glede cene je vsekakor res, kar pa se tiče točnosti pa.....računalnik dobi od senzorjev podatek o trenutni hitrosti vozila in obratih motorja.
Kaj misliš, da je bolj natančno: posredovanje teh podatkov elektromotorčku, ki preko nekega mehanizma premika kazalec, ali izpis številke na zaslonu?
75xxsn
# 15.02.2018 ob 11:16
Ko so se v 70 letih prejšnjega stoletja pojavile prve digitalne ročne ure so vsi napovedovali konec analognih.
lakkon
# 13.02.2018 ob 16:20
kot predstavnik zgodnjih štiridesetih sicer nimam preveč izkušenj z digitalnimi novotarijami v avtomobilih, se pa najbrž bi navadil.... a za to je potreben že kak spodoben tečaj in to ne med vožnjo... avto je prvenstveno za voznika (no, pri družinah in dveh je drugače) in za za vožnjo in to s poudarkom na varnosti in ne za neko uživancijo in non stop igračkanje z vsem tem digitalnim... si res ne predstavljam še mnogo starejših oz tistih bolj zadržanih voznikov in tistih, ki niso za novotarije, da imajo to izkušnjo z vsem tem digitalnim prav v avtomobilih in to med vožnjo... sej verjetno obstajajo digitalni prikazovalniki, ki ti naredijo občutek kot da imaš vse po starem... na volan naj dajo manjše tipke in/ali res pregleden ekranček na dotik za tiste res najbolj uporabljene funkcije... morda bilo še najbolj, da si lahko vsaj sam določi te hitrodostopne bližnjice, ki mu/ji bolj pomembne... seveda pa je fajn, da če kaj odpove od tega digitalnega, da ti to garancija in podobno krije, saj drugače res ne vidim smisla...
mjurma2
# 13.02.2018 ob 10:38
Ne, ne bom.
Kazalo