Avtomobilnost

Poudarki

  • Pri prižgani digitalni tabli za merjenje hitrosti vozniki počasneje vozijo skozi naselje
  • Preventivna akcija Skupaj umirjamo promet poteka že tretje leto
MMC RTV SLO/Prikazovalnik hitrosti je dinamičen pripomoček, ki je zelo pomemben na državnih cestah, kjer imamo poleg lokalnega prometa tranzit.
MMC RTV SLO/Digitalne table so namenjene umirjanju hitrosti na pozitiven način. Ne gre za kaznovanje, ampak za opozarjanje in tudi za analizo, da se lahko na podlagi zbranih podatkov sprejemajo potrebni ukrepi.
Največja izmerjena hitrost na prikazovalnikih hitrosti na digitalnih prikazovalnikih je bila znotraj omejitve hitrosti 50 kilometrov na uro 177 kilometrov na uro. Foto: MMC RTV SLO/MMC

Dodaj v

Pred digitalnim merilnikom hitrosti vozniki stopijo na zavoro

Skupaj umirjamo promet
3. december 2018 ob 13:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

V akciji Skupaj umirjamo promet so merili hitrosti vozil pred uvozom v naselje s prižganim in ugasnjenim digitalnim prikazovalnikom hitrosti.

V avtomobilski oddaji Avtomobilnost so pregledali statistične podatke za zadnjih 20 let, ki povedo, da je januar najvarnejši mesec v prometu. Morda tudi zato, ker sta takrat mraz in na cestah sneg, zato je naša pozornost bistveno večja kot sicer. Morda tudi zato, ker je hitrost nižja. Morda pa tudi zato, ker je to čas, ko so naši spomini na novoletne sklepe, kaj vse bomo dobrega naredili v novem letu, ki je pred nami, še zelo sveži.

Po drugi strani sta najnevarnejša oktober in november, morda zato, ker še nismo prilagodili svoje poletne vožnje na čas, ko je ozračje malo vlažnejše in ko so ceste oziroma podlaga malo hladnejše. In morda ni naključje, da novembra zori vino in je takrat martinovo.

Skupaj umirjamo promet
V teh tveganih mesecih pa poteka preventivno-raziskovalna akcija Sipronike in Zavarovalnice Triglav Skupaj umirjamo promet. Skupaj so na zelo premišljen način na izbranih mestih postavili hitrostne table, ki zbirajo zelo veliko zanimivih podatkov.

Marjan Kržišnik iz Sipronike je v oddaji Avtomobilnost o tem povedal: "Sistem za umirjanje hitrosti je sestavljen iz prikazovalnikov hitrosti, poimenovanih "Vi vozite“, ki merijo hitrosti vozil, podatke o hitrostih pa pošiljajo prek mobilnega omrežja na strežnik, ki vsebuje sistem za obdelavo in prikaz podatkov.“

Statistika zbranih podatkov je tako na voljo policiji in redarskim službam kot tudi občinam in šolam, ki podatke prek svojih portalov posredujejo javnosti.

Policija sicer podatkov, ki se merijo na tablah za umirjanje hitrosti, sistematično ne zbira, je v eni od letošnjih akcij razložil Drago Menegalija z Generalne policijske uprave in dodal, da če gre za sodelovanje na lokalni ravni, potem tam policijske postaje sodelujejo s svojimi občinami. Policija stanje varnosti analizira na podlagi različnih kazalnikov, ki jih ugotavlja z lastnimi tehničnimi sredstvi, kot so radarske meritve hitrosti.

Meritve z ugasnjenimi in prižganimi merilniki
"Kadar želimo ugotoviti, kako na neki konkretni lokaciji vpliva postavitev merilnika hitrosti na znižanje hitrosti vozil, to naredimo tako, da za en teden ugasnemo prikaz, sicer ugasnemo samo prikaz hitrosti, tako da voznik tega ne vidi. Dejansko pa se meritve še vedno izvajajo in tudi podatki merilnika se še vedno prenašajo na strežnik. Po pretečenem obdobju prikaz podatkov oziroma hitrosti znova vključimo in zopet zbiramo podatke teden dni. Na koncu med seboj primerjamo dobljene rezultate. Izkazalo se je, da je delež zmanjšanja 10 odstotnih točk v korist zmanjšanja hitrosti," metodologijo in rezultate merjenja razloži Kržišnik.

Anja Kerin iz Zavarovalnice Triglav pravi, da so v treh sezonah akcije Skupaj umirjamo promet po celotni Sloveniji postavili že 44 prikazovalnikov hitrosti: "Gre za dolgoročni projekt. Zavedamo se, da spreminjanje vozne kulture ni tek na kratke proge, ampak maraton.“

V sklopu akcij gre naprej tudi raziskava in kaže na to, kako se vozniki odzovemo, kako lahko izboljšamo svoje vedenje, ne samo na cesti, ampak tudi na kakšnem simulatorju, in to prenesemo v prakso.

"Velika posebnost tega preventivno-raziskovalnega projekta Umirjajmo promet je v razumevanju težave in iskanju drugačnih rešitev. Ko govorimo o preventivnih akcijah, le redkokdaj lahko ugotovimo, kateri ukrep v resnici najbolj spreminja naše vozniške navade. Skupaj Umirjamo promet je prepoznal velik izziv v natančno zbranih podatkih o tem, kako na točno določeni lokalni točki v točno določenem času neko število voznikov vozi. In to smo prepoznali kot velik izziv, zato da začnemo na različne načine z vozniki komunicirati in poskušati vplivati na njihov vozniški slog,“ pravi prometni strokovnjak in avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez.

Predlagajte, kje bi želeli digitalni prikazovalnik hitrosti
Kerinova dodaja, da vozniki po nekem določenem obdobju, ko dobijo prikazovalnik hitrosti v svoj kraj, niso več tako pozorni. Zaradi tega so se odločili, da jih še dodatno nagovorijo. Ugotovili so, da na voznike bolj vpliva lokalna komunikacija. Po njihovih meritvah so kar za 50 odstotkov učinkovitejši.

"Akcijo Skupaj umirjamo promet nameravamo nadaljevati tudi v prihodnje, tako da bi ob tej priložnosti povabila gledalce Avtomobilnosti in bralce MMC-ja, da predlagajo, kje bi bil tak prikazovalnik hitrosti v njihovem okolju najprimernejši,“ še dodaja Kerinova.

Lani smo v Avtomobilnosti v upanju na umirjanje hitrosti z vami komunicirali prek velikih obcestnih plakatov in na primer napisali: "V prejšnjem mesecu je v Sevnici, po Melanijini aveniji, še vedno prehitro vozilo 30 odstotkov voznikov. Rezultati so bili kar dobri. Delež prehitrih voznikov se je na tem mestu znižal za pet odstotnih točk. Letos pa smo komunicirali prek lokalnih radijskih postaj, saj je zanimivost projekta Skupaj umirjajmo promet, da poskuša voznike doseči na najbolj oseben lokalni način. Dokazano je, da taki ukrepi najbolj trajno rešujejo vprašanje prometne varnosti. Ni pa to konec akcije. Prihodnje leto bomo z vami komunicirali na kakšen drug način. Pričakujte nekaj novega. Tudi zato, ker smo ugotovili, da moraš pozornost voznikov vedno znova iskati na različne načine."

Na koncu bi si želeli, da nogo s plina umaknete sami in se začnete zavedati, kako pomembno je, da vozimo previdno, varno in po predpisih.

Gr. P., Ekipa Avtomobilnosti
Prijavi napako
Komentarji
sportivko
# 03.12.2018 ob 13:26
Tukaj bi izpostavil še eno stvar, ki je zelo ne varna in sicer - zelo slaba vidljivost na nekaterih prehodih za pešce (zebri). Zelo veliko je primerov, kjer je javna razsvetljava več 10m oddaljena od prehoda za peščce. V maraku/temi, ko pešči prečkajo cestišče brez lučk in odsevnikov je vidljivost pešca ko stopi na zebro izredno izredno slaba.

Kljub temu, da se omejitev v naselju 50 km/h (ali manj v različnih conah), bi bil trk za pešca lahko usoden.
Anar Hija
# 03.12.2018 ob 13:29
"Pred digitalnim merilnikom hitrosti vozniki stopijo na zavoro"

Dokazljiva laž. Že nekaj let spremljam cestni odsek lokalne ceste, kjer se dnevno vsi vozijo vsaj 20ikm/h hitreje, kot je predpiano (dasiravno je celo v tem problem, da so narobe postavljeni prometni znaki za omejitev hitrosti in je celo to sporno).

NIHČE ne zavira, ko se prižge opozorilno utripanje na merilniku - NIHČE!

In še bistveno: hitrosti se na omenjenem odseku niso zmanjšale (v primerjavi s časom, ko merilnika še ni bilo) temveč so se celo povečale.

PS: V živo spremljal voznika, kateremu je merilnik nameril 87km/h. Zapisal čas in datum. Pridobil uradno informacijo (izpis) od odgovornih in tistega dne ob tisti uri ploh ni bilo zaznane nobene meritve.

Dajte ga srat no....
lokiland1926
# 03.12.2018 ob 13:53
Zame je bila tole novost na Hrvaškem. Peljal sem z motorjem skozi naselje 72 km/h in me digitalni
merilnik opozori, "palim crveno ako ne usporiš" (za tiste, ki so volili Romana Leljak (Radenci) še prevod: prižgem rdečo, ako ne upočasniš) in 50 metrov zatem je prehod za pešce z prižgano rdečo lučjo, jaz pa edini v prometu. Torej sem moral počakati 3 minute, da sem lahko nadaljeval. Koristna zadeva- ideja tudi za naše prometnike. Sicer je teh raznih elementov po cestah okoli Slovenije zelo veliko, mi pa imamo urejanje prometa z raznimi oznakami nekaj manj napredno.
Hope
# 03.12.2018 ob 13:44
@Anar Hija ... slabo dokazuješ, da "nihče ne zavira". Sem umirjen voznik, a včasih gre čez 50 po naselju (čeprav običajno nastavim tempomat). Če ne nastavim tempomata in se spozabim, potem ko vidim merilec hitrosti na tabli, preverim hitrost in po potrebi upočasnim oz. nastavim tempomat. Se je že parkrat tako zgodilo.

Tvoja teorija je padla v vodo. Table delujejo.
GupeM
# 03.12.2018 ob 14:01
@lokiland1926: Takšen semafor obstaja v Horjulu oz njegovi bližini pred vrtcem ali OŠ. Prej te sicer ne opozori, da bo rdeča. Se pa rdeča prižge če voziš prehitro. Tudi, če ni nikogar drugega v prometu.
kaboom
# 03.12.2018 ob 14:48
Pa res! Ta je dobra z rdečo lučjo na prazni ravni cesti. Če te izmeri prehitro, boš stal pri praznem prehodu za pešce. Sem videl ta sistem v Španiji. Deluje super. Pa lepo kamero za kontrolo, če kdo prevozi rdečo luč še lepo +18 točk in medaljo.
Hope
# 03.12.2018 ob 14:08
@Anar Hija... s starostjo se manjšajo določene sposobnosti. Recimo tista, da lahko z občasnim pogledom na cesto pariraš stroju, ki beleži statistiko. Četudi imaš mogoče službo, ki ti omogoča neprestano in pozorno spremljanje dogajanja izven pisarne...
Anar Hija
# 03.12.2018 ob 13:55
@Hope: skozi okno pisarne vsak dan spremljam vožnjo mimo merilnika - NIHČE tam ne zavira, čeprav vozi nad omejitvijo. In vsi vozijo nad predpisano.
Enkrat sem zahteval podatke - 90% vozil se je vozilo v okviru omejitve ali manj. Realnost pa povem drugačna. Ne me flancat, prestar sem za to.
Steffy
# 03.12.2018 ob 13:52
Na občinah prirejajo pridobljene podatke (če jih kdo želi videti), da ne rabijo ukrepati cetišča, saj so stane.
Učinek, če je merilnik ugasnjen, potem prižgan pa je, da se vsak ustraši pasje ute z napisom "hud pes" vse, dokler ne ugotovi, da tam prebiva pudelj.
Radoveden
# 03.12.2018 ob 17:31
"Takšen semafor obstaja v Horjulu oz njegovi bližini pred vrtcem ali OŠ. Prej te sicer ne opozori, da bo rdeča. Se pa rdeča prižge če voziš prehitro. Tudi, če ni nikogar drugega v prometu."

To je precej bolje, tako potem komu delovna vnema ne pade ker mu ni treba skozi okno pisarne nadzorovat promet.
Kiklop
# 03.12.2018 ob 14:59
Na eni od manjših vpadnic v LJ je mestno redarstvo postavilo tisti "super" radar, ki meri na 50 +10 % =55 km/h. Glede na to, da se vozim cca 4x dnevno po tej cesti, torej cca 1400x v dveh letih, je statistično verjetno, da bom v naslednjih dveh letih vsaj 2x plačal. Se že zgodi nekaj, da pozabiš tisti trenutek in spelješ nekaj več kot 55. Ni ga junaka, ki bi bil 1400x zbean zaporedoma. Saj nisem nek dirkač, načeloma vozim zelo počasi in name tisti smejko ali palec dol delujeta.
Super radar pa je bolj inkaso... se mi zdi...
Santiano
# 03.12.2018 ob 14:57
Meni se pa zdijo tovrstni merilniki dobri. Voznike opozorijo, da vozijo prehitro in marsikateri odreagirajo tako, da znižajo hitrost (izjema so vaški divjaki, pri katerih ne pomaga niti odvzem izpita, niti zaseg avtomobila - oni gazijo naprej).
Problem je v tem, ker marsikje merilniki in hitrostne ovire niso dobro postavljeni. Poznam primer, kjer je omejitev 30 km/h, ob cesti pa zgolj 3 hiše, ni govora o kakšni šoli in minimalen promet. Na tisti cesti pa imaš merilnik hitrosti, 3 ležeče policaje, medtem ko folk po naši ulici (več kot 20 hiš) v MB (omejitev 30 km/h) divja tudi s 70 km/h in nihče ne postavi ležečih policajev ali pa kak merilnik - da ne omenjam, da ogromno otrok hodi po naši ulici iz bližnje šole... Glavno, da mene policaj maltretira, ker mi je ena od osmih ledik v 3. zavorni luči crknla. :)

Lp
Halix
# 03.12.2018 ob 14:13
@Anar Hija
Enkrat sem zahteval podatke - 90% vozil se je vozilo v okviru omejitve ali manj. Realnost pa povem drugačna. Ne me flancat, prestar sem za to.
Mhm. A bi delil te podatke z nami?
Atomsk
# 03.12.2018 ob 15:39
Merilniki in svetleče opozorilne table, ležeči policaji in podobno dejansko umirja promet.
Nekaj popolnoma drugega je, kadar sredi ceste (ne v križišču!) vidiš semafor, ki deluje ne za usmerjanje in urejanje prometa ter prednosti, ampak se prižge rdeča ob prehitri vožnji - kar je najmanj skrajno neumno, če ne že kar nezakonito. Kdor namreč prevozi takšno rdečo luč, čeprav je ta v resnici namenjena zgolj umirjanju prometa skozi naselje, mu grozi enaka kazen, kot če zapelje skozi PRAVO rdečo luč v križišče. Slednje je zares izjemno nevarno in se po vsej pravici grozi z odvzemom vozniškega dovoljenja, medtem ko je enaka kazen zgolj za namen umirjanja prometa naravnost absurdna!

Marsikdaj, ko se vozim po naših cestah, se samo križam, ko razmišljam o polprisebnem mentalnem zdravju tistih, ki so postavljali table in semaforje.
lokiland1926
# 03.12.2018 ob 14:08
@GrupeM:hvala za info. Priznam, nisem vedel. Vendar vseeno, tega bi lahko bilo več, ker
rdeča luč je nekaj drugega , kot številka na digitalnem merilniku...
Radoveden
# 03.12.2018 ob 17:28
"PS: V živo spremljal voznika, kateremu je merilnik nameril 87km/h. Zapisal čas in datum. Pridobil uradno informacijo (izpis) od odgovornih in tistega dne ob tisti uri ploh ni bilo zaznane nobene meritve."

Pa idealen za v prejšnji režim. Ti bi bil skoz na telefonu.
topol
# 03.12.2018 ob 15:10
Mene pa zelo zanima po kakšnem načelu se postavljajo omejitve hitrosti. Kdo se odloči, da bo na približno podobni cesti s pločnikom in malo hišami okoli enkrat 50. drugič 60 in tretjič 70? Zanima me tudi primerjava s tujino, npr Avstrija dopušča višje omejitve od Italije. V Avstriji je 70 kar pogosto, Italijani pa brez pametnega vzroka vztrajno pišejo 50, pa te prehitevajo čez polno črto ob nasproti vozečih, če je dovolj široko.
Pričakoval bi nek vseevropski predpis, ki bi natančno določal pogoje za določeno omejitev.
securle
# 03.12.2018 ob 14:09
Merilniki hitrosti so navadna bedarija, ker itak doben ne vozi skozi vas 50kmh, ali drugih odsekih kjer je 70 kmh Namesto da se jajčkamo s totimi merilniki pa neuporabnimi meritvami, rajše dvignimo hitrost. V Sloveniji se pa tendira da se vedno bolj počasi vozi, kar je pa totalno mimo.
Taprau Slovenc
# 03.12.2018 ob 14:02
Ezh, kaj mi pa morejo, sej ni slike.... ga-saaaaa! Wruuuuummmmm
di_maria
# 03.12.2018 ob 17:35
Absolutno podpiram, da bi na teh merilnikih bila tudi kamera ki slika kogkarkoli ki preseže več ko 15 km/h dovoljenega, vse preveč ljudi se vozi kot bedaki, žmigavce dajejo Tisti moment ko zavijajo,LOL, kaj pa to pomaga ?
Krožni promet je za nekatere Roundabout sreče, kjer cca 25% ljudi (po moji oceni izkušenj) sploh ne ve kakšna so pravila.
x1ijn
# 03.12.2018 ob 14:27
Če pa merilniki merijo 50 metrov pred začetkom omejitve.
interakt
# 03.12.2018 ob 13:27
pomoči jih je veliko ugasnjenih... najbrž zaradi nabiranja rekorda najvišje hitrosti mimo table?
svyatoslav
# 03.12.2018 ob 20:05
Problem, je, da panično zavirajo tudi tisti, ki so znotraj hitrostne omejitve.
Vsak butelj dobi vozniško.
V Sloveniji se že dolgo časa ne uporabljajo smerniki. Kdor mi ne verjame, naj se prepriča na AC.
themetun
# 03.12.2018 ob 19:47
"Skozi okno pisarne vsak dan opazujem promet ..." Dobra služba.
book
# 03.12.2018 ob 17:17
Pomagalo bi, če bi plačali eno babo, ki bi kazala svoje prsi.

Pa še ena bi dobila delovno mesto.
krtmenedva
# 03.12.2018 ob 16:23
Naredite digitalni merilnik/umirjevalnik/preprečevalnik samomorov. Bo več koristi.
Celt
# 03.12.2018 ob 19:47
Mnogokrat so table 40,50, 70...itd, postavljene tako, da so same sebi namen, prav tako cestišče, vreme in stanje na cesti (beri nikjer nikogar) omogočajo hitrejšo vožnjo od predpisane.

Kaj pa zdaj? Lahko pospešimo?

Aja, tista floskula "prilagoditi hitrost razmeram na cesti" v obratno smer ne velja.

Zakaj ne?
gumball
# 03.12.2018 ob 19:15
Takšen semafor obstaja tudi pri šoli na Brezovici pri Ljubljani, prehitremu vozniku (za kratek čas) prižge rdečo luč in sedaj smo prišli do nevarne situacije, na rdeči luči se ne ustavljajo več in ob prometni konici ko otroci čakajo prost prehod se asi mirno vozijo čez rdečo. ..
x1ijn
# 03.12.2018 ob 16:49
Jaz si vcasih TomTom nastavim, da piska ko prekoračim hitrost. Tudi zeleže. Po nekem času deluje tudi ko nimam prižganega (ampak učinek popusti čez čas).

Učinkovit je tudi sistem kot ga poznajo hitri vlaki. Če se omejitev prekorači za več kot 10 km/h vozilo prične zaviranje v sili. Pri vlaku traja vsaj 2 minuti preden spet lahko spelje. Zelo učinkovit način za učenje spoštovanja omejitev.
Kazalo