Avtomobilnost
(7)

Poudarki

  • Ljudje več ne berejo, berejo samo še tvite
  • V avtomobilski salon pridemo samo še dvakrat
  • Digitalni medij so obvezni vir obveščanja potrošnikov avtomobilistov
  • 94 odstotkov vseh kupcev pred obiskom salona informacije poišče na spletu
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 4 glasov Ocenite to novico!
false
Kupci v salon pogosto pridejo že zelo dobro izobraženi o izdelku, ki jih zanima. Foto: Reuters
Renaultov prodajni salon v Rusiji
Avtomobilski proizvajalci so povsem spremenili videz prodajnih salonov. Kupci se morajo počutiti domače, v tematskih območjih pa kupca usmerijo k ponudbi, ki ga najbolj zanima. Foto: Renault
false
Danes želijo kupci vedno bolj personalizirane avtomobile. Temu novi prodajni saloni sledijo z vse večjo digitalizacijo. Veliki, na dotik občutljivi zasloni konfiguratorja omogočajo prodajalcu in kupcu hitro sestavljanje individualiziranega vozila po željah. Foto: Boštjan Podlogar/MMC RTV SLO
Tina Mueller, Opel
Tina Mueller pravi, da je tudi sama odprla račun na Twitterju, s čimer je navezala stik s sledilci, ki jih zanima znamka Opel. Foto: MMC RTV Slovenija

Dodaj v

Prodajalec avtomobilov mora v potrošniku videti bankovec za 500 evrov

Digitalni marketing
9. avgust 2017 ob 13:34
Ljubljana - MMC RTV SLO

V Evropi že 94 odstotkov vseh kupcev pred obiskom salona informacije poišče na spletu. Povprečni uporabnik Instagrama kar 17-krat na dan klikne na vsebine, povezane z avtomobili. Avtomobilisti so našli nove, prepričljivejše načine povezave s kupci, s čimer prihranijo tudi veliko denarja za oglaševanje.

Vsaj polovica denarja, ki gre v oglaševanje, je preveč. Nihče ne ve, katera polovica vloženega denarja v oglaševalsko kampanjo je tista, ki bo prepričala potrošnika o nakupu avtomobila. To je pravzaprav že star pregovor, ki danes velja še bolj kot nekoč, saj je oglaševanj več na vseh področjih.

"Tudi zato pri šolanju prodajalcev avtomobilov pogosto uporabljajo naslednji primer. Rečejo, da vsakokrat, ko stopimo v salon, morajo namesto nas videti bankovec za 100, 200 ali 500 evrov. Toliko so namreč porabili denarja, da smo vstopili v njihov salon, in ne salon tekmecev," vložek v oglaševanje avtomobilov pojasni avtomobilski strokovnjak Andrej Brglez, avtor televizijske oddaje Avtomobilnosti, v kateri so se poglobili v digitalni marketing in ugotovili, da ljudje ne berejo več, berejo samo še tvite.

Reklame snemajo v Sloveniji
V Avtomobilnosti so za pojasnila prosili Tino Mueller, vodjo Oplovega marketinga, ki je kar nekaj televizijskih reklam za svoje storitve (Onstar) in avtomobile (zadnja generacija astre) posnel v Sloveniji. "V Sloveniji je prijetnejše podnebje kot v Nemčiji, snemamo lahko skoraj vse leto. Narava je lepa, tudi kultura je zelo podobna nemški. Pa še produkcija je cenejša pri vas.“

Muellerjeva pravi, da so digitalizacija, splet in socialni mediji povsem spremenili način oglaševanja. "Z digitalnim marketingom lahko dosežemo specifične skupine potrošnikov, na primer poslovne ženske, moške, bogate. To je orodje, da je naše tržništvo veliko bolj natančen in usmerjen.“

Lažje do mlajših
Tako kot vsi avtomobilisti želijo tudi pri Oplu z vložki v družbena omrežja nagovarjati mlade, ki jih avtomobili ne zanimajo več tako, kot je to veljalo v preteklosti: "Digitalni mediji so obvezni, ne le to, vsi imamo danes pametne telefone, tablice, vsi jih znamo uporabljati. Ko se želiš povezati s potrošniki, se moraš digitalizirati.“ Muellerjeva pravi, da si včasih v povprečju šel od šest do osemkrat v avtomobilski salon k prodajalcu, razmišljal in kupil avtomobil. Danes kupci pridejo v salon dobro pripravljeni, saj imajo prav vse informacije na spletu, torej jih lahko dodobra proučijo v domači dnevni sobi in ne zapravljajo časa z vožnjo od prodajalca do prodajalca. K prodajalcu se zato odpravimo enkrat ali največ dvakrat. Vse to potovanje kupca se zgodi na spletu.

Ola Källenius, članica uprave Daimlerja, pa pravi: "Digitalno trženje nezadržno raste. V socialne medije smo vložili veliko denarja, tudi v druge digitalne formate. Vsi, še posebej pa mlada generacija potrošnikov, se z določeno znamko po navadi povežejo prek neke digitalne medijske platforme.“

Stik s potrošniki
Zaradi družbenih omrežij imajo potrošniki neposreden stik z ljudmi, ki stojijo za znamko. Sogovornica iz Opla pojasni: "Z njimi smo v neprestanem stiku. Bolj si povezan s strankami, bolje je. Sama imam račun na Twitterju in se pogovarjam, odgovarjam na vprašanja, objavljam videe. Tako spreminjamo spletne konfiguratorje za sestavo vozila po meri kupca. Učimo se od Amazona. Tako točno vemo, kaj si nekdo želi, kakšno storitev želi."

Avtomobilska industrija je torej na spletu in družbenih omrežjih odkrila najboljši vir za reklamiranje svojih vozil. Povprečni uporabnik Instagrama tako kar 17-krat na dan klikne na vsebine, povezane z avtomobili. Ena izmed aplikacij, ki je pomembna za avtomobilsko industrijo, je Instagram Stories, ki uporabnikom omogoča, da delijo fotografije in videoposnetke ter tako vsem sporočajo svoja dnevna doživetja. Podobno je s Snapchatom in Facebookom.

Avtomobilisti imajo na novih platformah na milijone sledilcev. Danes je na družbenih omrežjih zelo popularno pripovedovanje osebnih zgodb (storytelling). Za nameček pa je ta pristop prek medijev brezplačen, posamezne znamke vozil tako s svojimi uporabniki krepijo pripadnost do svoje znamke.

V Avtomobilnosti so se posvetili digitalnemu trženju.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Dux Ursus
# 09.08.2017 ob 14:03
Če človeka označiš ali poimenuješ potrošnik, ga s tem avtomatsko odmisliš kot živo bitje in dejansko vidiš le kot bankovec 500 €
Luka Novak
# 09.08.2017 ob 15:52
V Evropi že 94 odstotkov vseh kupcev pred obiskom salona informacije poišče na spletu.

V Sloveniji oz. na slovenskih spletnih straneh si slovenski kupec veliko ne more pomagat, živ primer je Avtomobilnost. Najbolj hecno je, ko t.i. strokovno podkovani gostje v oddajah na temo ne znajo povedat nič konkretnega, ko potem v isti oddaji dopisnik iz tujine pred mikrofon povabi temi primernega tujega sogovornika, pa dejstva strese iz rokava.

Še bolj žalostno je stanje pri uradnih predstavnikih/virih. Za tuje trge imaš že ob predstavitvi določenega modela za EU cene, različice, dodatno opremo .. skratka o določenem modelu si konkretno informiran. Slovenski vsaj mesec dni zaostanka je že kar tradicija.

Lahko bi kar vprašali vodjo Oplovega marketinga za konkretne zaostanke oz. kaj Oplovi kupci v tujini dobijo prej, več, ekskluzivno oz. kaj slovenski dobijo kasneje, manj ali celo ne dobijo.

Klik na vsebine še ne pomeni prodaje – toliko se mučite propagirat Teslo, prodaja v celem letu pa še ni presegla enomestnega števila (Jul YtD 2017).
galoper
# 10.08.2017 ob 08:40
Ljudje so izobraženi, o vozilih znajo mnogo več in ne nasedajo reklamnim oddajam, iz katerih puhtijo plačane samohvale, bistvena vsebina, ki jo kupec išče, ostane neizražena.
hypatos
# 11.08.2017 ob 19:31
@Dux Ursus - saj to je cilj tega sistema. Da ti bankovec pomeni več od človeka.
jankoP
# 11.08.2017 ob 12:09
Slovenski online konfiguratorji so vsi, od prvega do zadnjega, zanič. Ker vseeno mislim, da so konfiguratorji po Evropi enaki, samo prevedeni, to pomeni, da so vsi konfiguratorji v Evropi zanič, vsaj ti od glavnih proizvajalcev, ki jih kdaj pa kdaj pregledam.
To pomeni, da so dinozavri ostali dinozavri. In te firme se naj bi čez noč (5 let) preobrazile v izdelovalce električnih avtov, ponudnike "storitev mobilnosti" in podobno...lepo vas prosim. Še konfiguratorja za svoje dizle in bencinarje ne znajo naredit.
qayxc
# 11.08.2017 ob 09:03
Povprečni uporabnik Instagrama kar 17-krat na dan klikne na vsebine, povezane z avtomobili.
-----------------------------------
Čisti dokaz, da so uporabniki instagrama in ostalih podobnih omrežij omejeni in res ne vem če bi kupil avto pri prodajalcu ki v meni vidi samo 500€.
bobko1
# 10.08.2017 ob 11:35
-galoper-točno tako je!,tiste podatke,ki me naj-zanimajo-tehnični-,jih pa skrivajo tako pri starejših,kot pri novih,ki jih večkrat tudi primerjam in še to je čedalje težje,ker so tu še elektromotorji,....!
Asfaltne dileme
link
Kaj se dogaja z avtomobilskimi saloni?
5
19. avgust 2017 ob 08:13 Na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu bomo pogrešali kar devet velikih proizvajalcev. Razlogov za njihovo neudeležbo je več, to so predvsem veliki stroški in spremenjene navade kupcev.
Več novic ...
Kazalo