Od leta 2019 do 2021 bodo pri PSA-ju postopoma na trg poslali sedem polnilnih hidridnih vozil in najmanj štiri popolnoma električne avtomobile. Foto: PSA
Od leta 2019 do 2021 bodo pri PSA-ju postopoma na trg poslali sedem polnilnih hidridnih vozil in najmanj štiri popolnoma električne avtomobile. Foto: PSA

Vse več avtomobilskih podjetij je pripravilo strategijo elektrifikacije svojih voznih parkov. Pri PSA Peugeot Citroënu napovedujejo prihod množice baterijskih vozil, bodisi hibridnih ali na samo električni pogon. Na dnevu inovacij (Innovation Day) so za proizvodnjo baterijskih vozil napovedali dve svetovni in modularni konstrukcijski osnovi.
Električna ofenziva skupine PSA Peugeot Citroën se bo začela leta 2019, napovedujejo v Parizu. Dve konstrukcijski osnovi bosta združljivi s proizvodnimi sredstvi, ki bodo vzpostavljena v okviru programa Tovarna prihodnosti.
Konstrukcijska osnova CMP (Common Modular Platform) je bila razvita v sodelovanju s kitajskim partnerjem, družbo DFM (Dongfeng Motors). Na omenjeni arhitekturi bodo izdelovali mala vozila, petvratne limuzine in kompaktna športna terenska vozila.
Električna izvedenka e-CMP, namenjena Evropi in kitajskemu trgu, je plod sodelovanja PSA in DFM. Vozilo na električni pogon bo imelo avtonomijo do 450 kilometrov, uporabniško izkušnjo pa bodo v primerjavi z zdajšnjimi brezemisijskimi modeli izboljšali z novimi tehničnimi rešitvami na področju hitrega polnjenja baterije, ki bo omogočilo do 12 kilometrov avtonomije na minuto polnjenja. Do leta 2012 bodo začeli tržiti štiri električne modele, prvega že leta 2019.
Druga osnova za večja vozila
Druga arhitektura se imenuje EMP2 (Efficient Modular Platform) in je namenjena kompaktnim in premium modelom. Poznamo jo že tri leta, od najnovejšega citroëna C4 picassoja in peugeota 308.
Od leta 2019 dalje bodo lahko na njej začeli izdelovati prve polnilne hibridne bencinske pogonske sklope. Na njej bodo proizvajali športna terenska vozila in kompaktna mestna terenska vozila z zmogljivim električnim štirikolesnim pogonom. Priključni hibridi bodo omogočili do 60 kilometrov avtonomije v načinu za električni pogon. Pri PSA-ju omenjajo, da bo poraba goriva v primerjavi z modeli z notranjim zgorevanjem do 40 odstotkov nižja. Priključni hibridi bodo na voljo s sistemom za polnjenje v štirih urah in z dodatno funkcijo za hitrejše polnjenje akumulatorske baterije v manj kot dveh urah.