Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

S tem ne sporočamo, da želi megane, recimo tako kot najbolj sveži nemški konkurent, preskakovati premijske izdelke. Ne, gre zgolj za iskanje priložnosti za povečevanje zaslužka. Po novem je zato pri Renaultu temu cilju podrejeno prav vse, iz modelske palete so odstranili vse, kar ni prinašalo dobička, četudi je bila ničla pozitivna.

To pomeni konec trivratnega megana in kabrioleta, še celo limuzina je pod vprašajem. Seveda pa ostaja v ponudbi karavanski grandtour, ki v novi izdaji pripelje prihodnjo jesen, tik za njim tudi scenic na isti osnovi. In čeprav Parižani te informacije zavijajo v vato, je že zdaj jasno, da bo imel tudi novi megane RS dva para bočnih vrat, samodejni menjalnik, pa tudi tehnični priboljšek, ki bi si ga želeli v prav vseh različicah megana. Štirikolesno krmiljenje.

4control tudi v meganu

Tako imenovani 4control je sistem, ki v korist boljši gibljivosti pri nizkih in zanesljivejši legi pri višjih hitrostih, obrača zadnja kolesa. Navdušil je že v nekdanji laguni, v espaceu in zdaj prvič tudi v meganu. A rezerviran je za športno različico GT. Tisto s 150 kilovatov močnim turbomotorjem in 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Po vtisih s prve vožnje pritrjujemo renaultovcem, da je GT športnik, ki je dovolj udoben za vsakodnevno umirjene vožnje. Nikakor radikalen športink, tisti bo iz delavnic Renault Sporta začel voziti leta 2017, k širši funkcionalnosti meganov pa nasploh pomaga tako imenovani sistem multi sense. Ta namreč ponuja možnost izbire voznega načina, tako je lahko megane športno odziven, že naslednji hip pa potovalno udoben.

Da imajo meganovi kupci radi, če je avto oblikovan dinamično, se pri Renaultu dobro zavedajo. To je namreč dokazalo število prodanih različic GT line, torej meganov z GT-videzom, a z običajnimi motorji. A naj gre za GT, GT line ali običajne megane, po novem imajo vsi tipično meganovsko značilnost. Tudi podnevi prižgane zadnje luči. Čeprav bo ta značilnost všeč tudi marsikateremu soudeležencu na cestah, pa je ideja zrasla na zelniku Renaultovih oblikovalcev, ki so želeli meganu dati nekaj posebnega - poudarjajo, da si imamo vozila na cesti možnost bolje ogledati, ko se vozimo za njimi.

Dizelski hibrid za podjetja

Še bolj impresivne so novosti v kabini. Recimo projektor, ki vozniku prikazuje hitrost v smeri njegovega pogleda. Ali pa velika tablica na sredinski konzoli, občutljiva skoraj tako dobro kot najnovejši pametni telefoni. Megane je seveda dobil tudi dolgo vrsto asistenčnih sistemov, dobil je sodobne ekomotorje in dal je obljubo. Leta 2017 pride na vrsto hibrid.

To ne bo hibrid, ki bo lahko del vožnje vozil zgolj na elektriko, niti baterij ne bomo mogli polniti na polnilnicah. Pri Renaultu pravijo, da so te tehnologije še vedno dokaj drage, s tem hibridom pa bi radi dosegli čim širši krog kupcev. Elektromotor bo zato v tem hibridu zgolj pomagal dizelskemu motorju, da bo ta lahko dosegal nižjo porabo in nižje izpuste. Te so namreč vse pomembnejši, ko podjetja izbirajo vozila za svoj vozni park in s takšnim cenovno dostopnim hibridom jim Renaultovci prihajajo naproti. Tudi zato, ker si obetajo, da bodo 60 odstotkov meganov prodali podjetjem.