Scenic predstavlja atraktivno alternativo SUV-jem, a ohranja prednosti klasičnih družinskih enoprostorcev. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Scenic predstavlja atraktivno alternativo SUV-jem, a ohranja prednosti klasičnih družinskih enoprostorcev. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Mnogo kupcev enoprostorcev je “srečnih seniorjev”, seveda gre za aktivne upokojence, ki pogosto pobirajo vnuke iz vrtcev in jih razvajajo z izleti.
Mnogo kupcev enoprostorcev je “srečnih seniorjev”, seveda gre za aktivne upokojence, ki pogosto pobirajo vnuke iz vrtcev in jih razvajajo z izleti. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Na sredinski konzoli kraljuje velika tablica, ki postaja značilni znak renaultov.
Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Na vprašanje, ki velike družine najbolj zanima, je odgovor ja, sedeži druge vrste naj bi tudi v četrti generaciji sprejeli tri majhne otroke.
Na vprašanje, ki velike družine najbolj zanima, je odgovor ja, sedeži druge vrste naj bi tudi v četrti generaciji sprejeli tri majhne otroke. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

Leta 2009 je nissan qashqai svet enoprostorskih vozil obrnil na glavo. Družine so začele kupovati SUV-e in prodaja enoprostorskih vozil je šla strmo navzdol. A nato se je ustalila in narahlo spet začela dvigati. SUV-i pač ne morejo ponuditi dovolj prostora za družine, in nikakor niso tako prilagodljivi, kot so navajeni vozniki enoprostorcev. A kaj, ko je SUV-ovski videz tako mamljiv in številni kupci enoprostorcev so podlegli načinu kupovanja z očmi, ne z razumom.

Renault je kot specialist za enoprostorce začel izgubljati svoje zveste privržence, a deluje, kot da se je dobro znašel v teh spremenljivih razmerah in začel ponujati enoprostorce SUV-ovskega videza. Najprej espacea kot prestižno alternativo gosposkim limuzinam. Zdaj še scenica kot atraktivno alternativo vsem SUV-om, ki pa ohranja prednosti klasičnih družinskih enoprostorcev.

Gume custom mer, a običajno ceno
Atraktivnost mu med drugim zagotavljajo tudi 20-palčna platišča z dovolj ozkimi, da ne dvigujejo porabe, in dovolj debelimi gumami, da ne trpi udobje. In da denarnica za gume custom dimenzij ne bi bila preveč stanjšana, je Renault pri priznanih gumarjih najvišjega kakovostnega ranga naročil dovolj veliko serijo gum, da se da scenica preobuti že za sprejemljiv denar, v gume s ceno pod 150 evri za eno.

Tudi za družine s tremi otroki (v ozkih otroških sedežih)
Kakor koli že, videz je, objektivno gledano, prednost tega novega enoprostorca, pa naj gre za petsedežnega scenica ali pa za dvajset centimetrov daljšega grand scenica s sedmimi sedeži. Pa sta scenica dovolj klasično enoprostorska, res ponujata vse, kar so ponujali prvi trije scenici?

No, na vprašanje, ki velike družine najbolj zanima, je odgovor ja, sedeži druge vrste naj bi tudi v četrti generaciji sprejeli tri majhne otroke. Tega na predstavitvi žal nismo imeli priložnosti preveriti, a podatek o samo dveh priključkih isofix in naš občutek nam pravi, da je trditev zelo smiselno preveriti s konkretnimi otroškimi sedeži, kajti medtem so trgovine z otroško opremo začele prodajati precej širše sedeže, ki marsikaterim staršem že delajo preglavice. Zagotovo pa ugaja, da sta zanki isofix tudi na sovoznikovem sedežu.

Tudi za srečne seniorje
Renaultu je popolnoma jasno, da scenica sploh nista samo za pet- in veččlanske družine. Kot pravi Delphine de Andria, glavna menedžerka za program scenica, kupci scenicov še zdaleč niso samo družine. Po enoprostorcih namreč zelo radi posegajo tudi nasploh dejavnejši vozniki, ki sedeže radi prilagajajo, da lahko peljejo športne pripomočke ali pa orodje za domača ali vrtna opravila. In mnogo je tudi “srečnih seniorjev” kot jim pravijo v Parizu, seveda gre za aktivne upokojence, ki pogosto pobirajo vnuke iz vrtcev in jih razvajajo z izleti.

V praksi to pomeni tudi, da je scenic ohranil oziroma še izpopolnil odlagališča. Še več jih je in tisti med prednjima sedežema zdaj skriva tudi predal za zadnje potnike. Tam je tudi nekaj USB-vhodov, da lahko vanje vtaknejo svoje mobitele in tablice vsi tisti, ki so raje socialni na vritualen način, kot pa da bi v avtu preživeli kakovosten čas s svojimi sopotniki.

Hibrida v Slovenijo ne bo
Poročamo, da so vozne lastnosti dobre, tako z vidika udobja kot tudi dinamike. Preizkusili smo mali bencinski turbomotor, ki je primeren bolj za zmernejše voznike, užitek pa je bilo peljati bahavega grand scenica dCi 160 s samodejnim menjalnikom. Vozili smo tudi prvega Renualtovega hibrida, dizelski motor, ki vključuje tudi majhen elektromotor. Ta nato pomaga pri pospeševanju in tako varčuje z gorivom, ni pa na voljo zgolj električna vožnja. V praksi je pomoč elektrike težko občutiti, razen tega da je pospeševanje nekoliko bolj zvezno in tekoče kot smo vajeni iz s turbinskimi polnilniki opremljenimi dizli in bencinci. A hibridnega scenica v Slovenijo ne bo, tako ali tako so ga zasnovali z mislimi na trge, kjer nižji izpusti pomenijo bolj občutno nižje stroške.