Avtomobilnost

Poudarki

  • Rimac prejel 30 milijonov evrov od Kitajcev
  • Sredstva za širitev in razvoj novega modela
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 9 glasov Ocenite to novico!
false
Rimac bo sveže milijone porabil za širitev proizvodnje in razvoj novega modela, ki ga bo predstavil že prihodnje leto v Ženevi. Foto: Rimac

Dodaj v

Rimac išče vlagatelje za širitev podjetja in proizvodnjo novega modela

Rimac Automobili
21. september 2017 ob 07:11
Zagreb - MMC RTV SLO

Hrvaško podjetje Rimac Automobili, ki je pred nekaj leti začelo nastajati v garaži njegovega ustanovitelja Mate Rimca in zdaj zaposluje okoli 250 ljudi, išče vlagatelje za širitev proizvodnje in razvoj novega modela.

Mlado hrvaško podjetje, ki je razvilo najhitrejši električni avtomobil na svetu – rimac concept_one – se z dogovori za paket financiranja v višini 50 milijonov evrov pripravlja na nov pomemben korak.

Kot je povedal direktor in ustanovitelj podjetja Mate Rimac so ta mesec od kitajske skupine Camel prejeli vložek v višini 30 milijonov evrov, zdaj pa preučujejo ponudbe za financiranje za dodatnih 20 milijonov. Dodal je, da bo Camel poleg kapitala za proizvodnjo baterij in pogonskih sklopov omogočil tudi vstop na kitajski trg.

Vrednost podjetja, ki poleg avtomobilov razvija in proizvaja tudi zelo zmogljiva električna kolesa ter komponente za proizvajalce, kot sta Aston Martin in Koenigsegg Automotive, se je od leta 2014 potrojila. Le-ta po nekaterih ocenah tako presega 200 milijonov evrov.

Prodaja ne pride v poštev
V iskanju vlagateljev je Rimac izključil možnost prodaje podjetja, ki ga je začel ustvarjati v svoji garaži leta 2009. Obrat v Sveti Nedelji blizu Zagreba šteje približno 250 zaposlenih. Tam poleg superšportnika concept_one med drugim nastajajo tudi električna kolesa greyp, ki se pohvalijo z dosegom 240 kilometrov z enim polnjenjem.

Rimac je ob tem poudaril, da glavno dejavnost podjetja predstavlja zagotavljanje tehnoloških rešitev za druge proizvajalce, s katerimi že sodelujejo pri razvoju modelov, ki bodo prišli na trg v prihodnih letih.

Camel, največji azijski proizvajalec baterij, bo v zameno za vložek prejel delež v podjetju, pri čemer Rimac ne izključuje zbiranja kapitala z javno prodajo delnic. S svežim kapitalom načrtujejo selitev na večjo lokacijo ter podvojitev delovne sile.

Vedno sem bil prepričan, da so električna vozila prihodnost.” Zdaj se to zdi samoumevno, toda ko sem začel, mi je veliko ljudi reklo, da sem nor, je povedal Rimac.

Novi model
Novi model bo predstavljal korak v smeri razvoja samovozečega avtomobila. Podjetje naj bi proizvedlo približno 200 primerkov novega modela, ki ga bo v konceptni obliki predstavilo na prihodnjem avtomobilskem salonu v Ženevi. Toda avtomobili niso njihova glavna dejavnost, temveč kažejo, česa so v Sveti Nedelji zmožni.

Martin Macarol
false
false
false
false
Prijavi napako
Komentarji
tesnilo
# 21.09.2017 ob 08:15
podjetje, ki je razvilo najhitrejši električni avtomobil na svetu

ne barbar, ne vem ce kaj podobnega nastaja v avstriji ali italiji.

umiri strasti
johndeer
# 21.09.2017 ob 08:21
Hrvati gor ali dol, Rimac je uspel izdelati avto o katerem se veliko govori in piše. Glede na to, da jih tudi prodaja (ne kot naš Tusek, ki ne vem če sploh še obstaja - oz. veliko besed za prazen nič), je zgodba o uspehu. Z dodatnim investiranjem pa se bo razvoj samo še pospešil.
copcop
# 21.09.2017 ob 10:19
Rimac (mlajši) sicer ni naredil nič revolucionarnega....Če primerjamo Rimac s Teslo lahko rečemo, da je zgolj bolje/bolj smiselno sestavil standardne komponente v celoto (hlajenje npr.),

Glede na dejstvo, da je praktično iz nič postavil firmo z 250 zaposlenimi, ki se širi na novo lokacijo in 500 zaposlenimi, ga ne bi ravno dajal v nič. Vsekakor pohvale vredna firma.
frgo
# 21.09.2017 ob 10:25
Eh, to ni nič. Če Hrvat lahko iz nič postavi tovarno z 250 zaposlenimi, lahko mi iz nič uničimo tovarno z 2000 zaposlenimi.

Hrvatje nimajo za burek.
frisk2k
# 21.09.2017 ob 09:22
Baje bi Richard Hammond rad investiral ...
Luka Novak
# 21.09.2017 ob 08:58
Rimac (starejši) ni noben vzor poštenosti, znan je po nečednih poslih, Slovencem bolj ali manj neznanih. Npr. https://www.vecernji.hr/vijesti/ivan-rimac-opet-na-sudu-zamaglili-333-mil-kuna-tvrtke-slavonija-di-318377

Financiranje sina oz. njegovega podjetja zato ne zgleda nič drugega kot win win situacija. Rimac (mlajši) sicer ni naredil nič revolucionarnega, sestavil je avto iz standardnih elementov ob pomoči tujcev. Rešitve, ki jih na veliko razglaša so stare že tri desetletja (t.i. vektoring pogon npr.) ali celo bistveno več. Nekatere so tudi blago rečeno čudne (menjalnik npr.). Če primerjamo Rimac s Teslo lahko rečemo, da je zgolj bolje/bolj smiselno sestavil standardne komponente v celoto (hlajenje npr.), kar pa glede na tuje sodelavce niti ni presenečenje.

Kdo in zakaj investira v takšno podjetje je dobro vprašanje. Ob upoštevanju, da so Združene države v Teslo vložile težke milijarde, se kaže vzorec - dober razvoj EV si lahko omogočijo zgolj največji. Kar pa Rimac in Tesla zagotovo nista, oba zgolj sestavljata EV.
copcop
# 21.09.2017 ob 08:18
Bravo, dobra firma. Upam, da bo delo pri njih našlo tudi kaj slovencev.
rooster
# 21.09.2017 ob 12:23
... glej, Janez ... in se uči :)

Od koga? Od bankrotiranih hrvatov? : D
johndeer
# 21.09.2017 ob 11:24
@ Luka
V Wolfsburgu in na Slovaškem tudi zgolj sestavljajo komponente, da nam malo zrase ego so narejene tudi v Sloveniji. LOL
feminist
# 21.09.2017 ob 12:56
Rimac (mlajši) sicer ni naredil nič revolucionarnega

vsekakor se ne mroe kosat s tvojim podjetjem, ki zaposluje, koliko oseb?

Še bistveno več pa razvija VW

glede na lestvico, na katero se ti zansas, temu ni tako - zmece najvec denarja, ni pa najbolj inovativno podjetje.
izo
# 21.09.2017 ob 12:50
firma z 8 , pardon 7 narejenih avtov sanja o serijski proizvodnji. odkup firme oz znamke je edino, kar jih še ostane.
rooster
# 21.09.2017 ob 12:39
No, za obliko avtom. pa vse pohvale.
HOR
# 21.09.2017 ob 11:04
Napredna tehnika v dragih psevdo eko igrackah za bogatase ima ocitno dovolj veliko trzisce...
bilzerian
# 21.09.2017 ob 10:38
richard hammond je dokazal, da se tega avta ne da hitro voziti v ovinke in ne mark
politik kritik
# 21.09.2017 ob 10:36
Pri nas bolje, kot da zavistno gledamo čez Kolpo raje začnimo razmišljat kako bomo reformirali tovarne ki zaposlujejo pol Slovenije in delujejo predvsem za Nemško avtomobilsko industrijo. Nemška avtomobilska industrija pa se kljub nasprotnim trendom krčevito oklepa dizelske tehnologije, kar zna biti v prihodnosti gromozanski problem tudi za naše proizvajalce. Le upamo lahko, da se nebo zgodila NOKIA 2. Za zdaj pa žal kaže tako, na kar tudi že opozarjajo Nemški mediji...
pozitivc
# 22.09.2017 ob 11:57
@izo

haldex ima "vektoriranje" le v smer vožnje, elektro motor pa lahko en zavira medtem ko drugi pospešuje...

Tiste plamene lahko kar zamolčiš, ker večina tud ICE avtov bi se pri taki nesreči vžago. in to celo hitreje.....

Maš pa prav ko omenjaš problematiko teže baterij... ampak tud te postajao čedalje lažje, čeprav so rekli, da so že dosegli limit pri litijevih baterijah... (ampak zoe je dobil skoraj dvakrat zmogljivešo baterijo pri skoraj enaki teži in enaki dimenziji) Je pa potencial pri razvoj baterij še ogromen z novimi materiali razvitimi kot produkt razvoja na področju nanotehnologije
izo
# 22.09.2017 ob 11:21
vektoriranje ima vsak haldex že lep čas, pri elektromotorjih je to toliko logistično lažje nardit, izvedba v praksi pa je druga zadeva (tista pravi 4 kolesni pogov oz asistenca na ledu ipd). ko se toliko hvali, bi najbrž zanimivo gledat rezultat v kakšnih zimskih raszmerah, že zaradi dosega baterije, gretja ipd, lol, ki je jasno spet najšibkejši člen takšnih avtov. beri, 3x malo bolj nagaziš, pa lahko samo kabel ven vlečeš..
kljub vsej tej slavi je sproduciral celih 8 avtov, 1 je končal v plamenih, v katerem bi brez hitre asistence in hitrega reagiranja njega samega hammond skoraj zagotovo končal življenje. to ni noben dokaz neke varnosti in ne vem kaj, kvečjemu obratno, vpogled, kaj te čaka v nesreči avta, polnem visoko kapacitativnih baterij. da ne omenjem tega, da se je pokazal feler, da avto odzadaj nima dovolj ustrezno potiska zaradi manjka zadnjega krilca ipd.
avto ni sicer napačen, v bistvu mi je vizualno ipd čisto všeč, ampak žal se pač samo elektrika pri super avtih ne bo obnesla, vsaj dokler ne izumijo nekih super lahko in neverjetno močnih baterij. kot sem rekel, llep primer je e-formula, kjer je verjetno razvoj glede tega najvišji, ampak tudi tam ima bolidi menjalnik, če lahko vrjameš (tudi elektromotor ima pač nekje maximum pri 20k obratih), dosegajo manjše hitrosti od klasike, proga (če lahko temu rečemo) je v bistvu mini verzija prave zadeve in namesto tankanja menjajo bolida (vsa 2x), da lahko sploh končajo tistih 30 mini krogov. občutek ko gledaš pa takšen, kot da kdo vozi velike električne igračke na daljinsko upravljanje..
pozitivc
# 22.09.2017 ob 10:34
@izo pa luka

sploh nisem imel, ko sem rekel, da jih pelje scat niti najvišje hitrosti, niti najboljšega pospeška, niti časa na nurbugringu... ampak naprednost športnega avtomobila celostno gledano.

Imaš tud hitrejše avte, ampak kot je rimac zasnovan, ga pa ni... nEverjetni pospeški in hitrost je nekaj, ima pa nabolj napreden tork vectoring sistem, možnost spreminjanja distribucije moči različno spredaj-zadaj-4x4... saj kogar zanima si bi že pogledal. Najbolj fascinantno pa je, da je to šele prvi prai razviti avto tega malega podjetja in zato je še tolk več vredno, da noben od velikih še ni predstavil kaj podobnega, če odmislimo mercedeso električen sls amg, ki pa je precej težji in manj močen..... In kljub temu, da so pri reazvoji stremeli k temu da je avto čim lažji, je prestal "crash test" Richada Hammonda
Luka Novak
# 22.09.2017 ob 07:06
Edit : Bugatti je del VW skupine, dosežki pa del mozaika " Še bistveno več pa razvija VW "
Luka Novak
# 22.09.2017 ob 06:54
V primerjavi z Bugattijem je šlo za Veyron, konstrukcijsko iz leta 2005, v izhodiščni izvedbi ima 1001 PS , kar je za solidnega športnika manj od 1500 PS aktualnega Chirona.

Aktualni Chiron ima mimogrede sveže postavljen dosežek 0-400-0 km/h v 41.96 s oz. 3,2 km, kar pomeni pospešek 0-100 v 2,4 s oz. 0-400 km/h v 32,6 s, zaviranje od 400-0 km/h v 9,4 s. Hitrost je el. omejena na 420 km/h. Brez nje naj bi presegel 460 km/h oz. s 300 PS več in drugimi spremembami podrl obstoječi rekord 431 km/h Veyrona Super Sport iz leta 2010.

Rimac vs Veyron je ena v nizu primerjav EV s klasičnimi superšportniki, kjer se v prid EV izbere tako ali drugače šibkejšega klasičnega nasprotnika. Zanimiv je za EV frike in odrasle s pametjo treh razredov osnovne šole.
izo
# 21.09.2017 ob 20:07
rimac je scat peljal že vse... od poršeja, do ferarija in bugatija...

začetni pospešek v ravni črti je na ev boljši od klasike, to je zdej jasno vsem, potem se pa počasi neha (če že primerjaš z top avtomobili z recimo 700km+).
uradn nekih konkretnih testov (razen tisteh reklamnih na tubu ) tudi še nismo videli.
seveda je avto strupen, tu nimaš kaj, samo ne spet tako bi konkretno prepričan, da je to oh in sploh na svetu, če imaš že gužvo pri zadevah, ki serijsko šibajo čez 400kmh (kjer pa elektrika izgubi sapo).
pri rimaci je tudi jasno, da brez krilca zadaj ne bo šlo ipd.
pozitivc
# 21.09.2017 ob 15:42
rimac je scat peljal že vse... od poršeja, do ferarija in bugatija...
johndeer
# 21.09.2017 ob 14:15
@ luka
V Tokiu, se kljub onesnaženosti zraka (vendar prepovedi dizlov), pri otrocih starih do osem let v zadnjih 20- letih ne srečujejo z epidemijami astme (niti ne v NY in ostalih velemestih izven EU), tako kot se npr. v evropskih mestih in celo manj zračnih kotlinah npr. Trboveljski... raven treh razredov OŠ ti lahko ponudi vsaj logičen zaključek.
Deset let si je evropska avtomobilska industrija (pustimo gospodarska vozila in kmetijsko mehanizacijo) še kupila, potem boš pa bral o kancerogenih izotopih, ki jih spuščajo EURO 6 motorji...
Luka Novak
# 21.09.2017 ob 11:49
@johndeer

Svoje frustracije rešuj drugje, zaradi mene v Wolfsburgu.

V Sloveniji razvijamo komponente za avt.industrijo, med drugim tudi sami, brez pomoči tujcev. Na žalost imamo novinarje, ki tega ne znajo napisat ter politiko, ki potencial ne zna izkoristit. Zato pa ga toliko bolj izkoriščajo tujci, omenil sem že dogodke kjer bo/je bilo to tudi izpostavljeno. Še bistveno več pa razvija VW. To je nekaj drugega kot zgolj sestavljanje.
bilzerian
# 21.09.2017 ob 10:37
jaz ga ne bi preveč hvalil.
če bi moj foter pokradel nekaj deset milijonov evrov, kot je njegov, potem bi mogoče tudi jaz imel tovarno z 250 zaposlenimi.

sicer je res, da ima rimac najhitrejši električni avto na svetu, ki pa pa je katastrofa, kar se tiče lege na cesti, saj ima zverina 2 toni, kar pa ni ravno v pomoč pri vožnji v ovinke s tako težko zverino, kar je dokazal tudi mark hammond
Jože Gorišek
# 21.09.2017 ob 09:16
Za avto ne vem ,ampak kolesa greyp so pa zelo grda za pogledat
dolfek1
# 23.09.2017 ob 17:46
Hrvat išče vlagatelja? Čisti nateg. Ko bo dobo dnar bo pa firmo zaprl (ali pa jo bomo zopet slovenčeki reševali).
Luka Novak
# 21.09.2017 ob 14:01
@feminist

glede na lestvico, na katero se ti zansas, temu ni tako - zmece najvec denarja, ni pa najbolj inovativno podjetje.

Napisal sem " Še bistveno več pa razvija VW ". Če repliciraš, izpodbijaš zapisano, hočeš dokazat nasprotno potem z argumenti na dan, spreminjanjem teme, zavajanje in podobno niso argumenti.

Sicer pa laži naprej sam sebi, svoje frustracije rešuj drugje, zaradi mene tudi ti v Wolfsburgu. Glede na to da nisi edini, si lahko delite potne stroške.
ivod
# 21.09.2017 ob 10:03
... glej, Janez ... in se uči :)
Luka Novak
# 21.09.2017 ob 15:01
@johndeer

Sebe si očitno že prepričal, da so zdravilo za astmo izpušni plini bencinskih motorjev.
izo
# 21.09.2017 ob 13:00
ni pa najbolj inovativno podjetje.

mogoče malo pokukaj v kakšno e-formulo ipd (čeprav je tisto zame čisti kokice šov za rajo), govorim kot vag grupo seveda (tehnologijo pačl dobi premium znamka prva, potem pa po lestvci vw-škoda-seat.)
conanbarbarian
# 21.09.2017 ob 08:09
Spet reklama za Hrvate ? Po vsej verjetnosti kaj podobnega nastaja v Italiji, Avstriji, pa nobenih clankov, samo Hrvate promovirate !
Kazalo