Avtomobilnost

Poudarki

  • Slovaki izdelajo 190 avtomobilov na 1000 prebivalcev
  • Nadpovprečne plače v avtoindustriji
  • Avtomobilski proizvajalci gradijo parke, bolnišnice, organizirajo zabavne dogodke
  • Slovaška je avtomobilskim proizvajalcem prilagodila davčno politiko, birokracijo, zgradila infrastrukturo ...
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 39 glasov Ocenite to novico!
Tovarna Kia Motors v Žilini na Slovaškem
Pred 20 leti, leta 1997, so na Slovaškem izdelali dobrih 200 tisoč avtomobilov. To je približno toliko, kot jih lahko naredi novomeški Revoz. Lani je slovaška proizvodnja presegla milijon avtomobilov. Foto: MMC RTVSLO
Javni finančni dolg
Če govorimo o javnem finančnem dolgu – na Slovaškem ta znaša manj kot 60 odstotkov BDP-ja. Za primerjavo, v Sloveniji je ta 85 odstotkov BDP-ja. Foto: MMC RTVSLO
Tovarna Kia Motors v Žilini na Slovaškem
Slovaki ne izdelujejo nepomembnih avtomobilskih modelov, ampak modele, kot so peugeot 208, kia sportage in kia cee'd, audi Q7, porsche cayenne, kmalu bo na Sloveškem svojo tovarno postavil Jaguar Land Rover. Foto: MMC RTVSLO
Tovarna Kia Motors v Žilini na Slovaškem
Vse več postopkov je avtomatiziranih, zato v avtomobilskih tovarnah potrebujejo visokokvalificirano delovno silo. Potrebujejo delavce, ki znajo delati s stroji CNC, roboti, ki znajo nastaviti robote. Tovrstna znanja so zelo pomembna. S tovrstnim znanjem želijo v tovarne pritegniti mlade generacije ljudi. Foto: MMC RTVSLO
Jan Pribula
Jan Pribula, direktor Zveze avtomobilske industrije Slovaške, meni, da bo tovarna prihodnosti povsem drugačna, kot jo poznamo danes. Slovaška se na to pripravlja strateško, tudi s posebnim izobraževalnim sistemom. Foto: MMC RTVSLO
Jozef Bace
Jozef Bače, tiskovni predstavnik Kia Motors v Žilini, se je v domovino vrnil prav zaradi velikih tujih investicij, ki so se zgodile na Slovaškem v zadnjih dveh desetletjih. Foto: MMC RTVSLO

Dodaj v

Slovaki so se z reformami avtomobilskega posla lotili čisto drugače kot mi

Slovaška avtomobilska velesila
8. marec 2017 ob 16:35
Bratislava/Žilina - MMC RTV SLO

Slovaška je za tuje vlagatelje zanimiva zaradi kakovosti proizvodnje in kvalificirane delovne sile, ki je za slovaške razmere nadpovprečno plačana. Avtomobilski investitorji na Slovaško gledajo kot na državo z velikim potencialom. Hkrati pa pri vsem tem sodeluje tudi država, ki je sprejela celo vrsto strukturnih reform, s katerimi je pripeljala avtomobiliste in celo šolski sistem, s katerim razvija kadre za avtomobilsko proizvodnjo.

Gospodarska slika Slovenije bi bila lahko povsem drugačna, če bi pred 20 leti, tako kot Slovaki, na široko odprli vrata avtomobilski industriji.


V tednu, ko je Magna začela prvo iskanje zaposlitev v mariborski regiji, je ekipa oddaje Avtomobilnost odšla k tistim, s katerimi nas vsi zamenjujejo – k Slovakom. Slovaki so se avtomobilskega posla lotili čisto drugače kot mi in čisto drugače kot vsi drugi v Evropski uniji.

Slovaki v svetovnem vrhu
Pred 20 leti, leta 1997, so na Slovaškem izdelali dobrih 200 tisoč avtomobilov. To je približno toliko, kot jih lahko naredi novomeški Revoz. Lani je slovaška proizvodnja avtomobilov presegla milijon avtomobilov, kar pomeni 190 avtomobilov na 1000 prebivalcev. To jih uvršča v svetovni vrh po številu proizvedenih avtomobilov na število prebivalcev.

Kako so Slovaški razmišljali pred 20 leti? Poslovili so se od Čehov, ampak z njimi so želeli ostati v dobrih gospodarskih in političnih odnosih. Otresli so se Rusov, na Evropsko unijo pa so gledali kot na deželo obljubljenih sanj. Takrat so se vprašali, kaj znajo delati in kaj Evropska unija potrebuje. Znali so delati tanke za Ruse, znali so delati traktorje za cel vzhodni blok in znali so delati tudi avtomobile. Delali so škode, skupaj s Čehi.

Slovenci smo znali delati avtobuse, tovornjake, motorje, avtomobile. Imeli smo enako dobra ali celo boljša izhodišča. "Na primer, pri infrastrukturi lahko avtomobilskemu proizvajalcu ponudimo tudi Luko Koper,“ pravi avtor oddaje Avtomobilnost Andrej Brglez.

Ampak Slovaki so se takrat vprašali, kaj je treba ponuditi avtomobilski industriji, da postaneš zanjo zanimiv.

Delavec je za delo nagrajen
Slovaška je geografsko umeščena v del Evrope, ki je srce evropske avtomobilske industrije. V tem delu ni samo veliko proizvajalcev, ampak tudi veliko dobaviteljev, povezanih z avtomobilsko industrijo. Prav zato je na primer koncern PSA, ki ima tovarno v Trnavi, blizu Bratislave in Dunaja, pred skoraj 20 leti nanjo gledal kot na dolgoročno naložbo. Niso gledali le na to, da so plače nižje kot v bližnji Avstriji. Plače na Slovaškem so rasle in še rastejo.

Pri PSA imajo v tovarni uveljavljen program nagrajevanja. Delavcem plačujejo prispevke v pokojninski steber za čas, ko bodo upokojeni. Na voljo jim je redna avtobusna linija, ki jih prepelje pred vhodna vrata v tovarno, tudi pri nakupu novega avtomobila imajo vrsto ugodnosti, od gotovinskega popusta do ugodnejšega lizinga.

Nič drugače ni v Žilini, kjer je pred desetimi leti tovarno zgradila Kia Motors. Danes je tam zaposlenih 3.800 ljudi s povprečno starostjo 35 let. "Delavec za tekočim trakom v povprečju, skupaj z vsemi dodatki in regresom, dobi 1.345 evrov bruto. Povprečna bruto plača v industriji na Slovaškem je nižja od 900 evrov,“ pravi Jozef Bače, tiskovni predstavnik Kia Motors.

To pomeni, da je korist obojestranska. Avtomobilski proizvajalci so dobili kvalificirano delovno silo, Slovaki pa delovna mesta. Da je pridobila vlagatelje, je morala Slovaška leta 1998 opraviti obsežne reforme, pospešiti je bilo treba birokracijo, odkupiti zemljišča od kmetov, spremeniti davčno politiko, urediti je bil treba cestno, železniško in energetsko infrastrukturo, širiti dobaviteljsko mrežo. To je državo tudi nekaj stalo. V primeru Kie je Slovaška vložila okoli 100 milijonov evrov. V desetletju se je v državno blagajno s plačanimi davki nabralo že štirikrat toliko denarja.

"Velik preboj je bil narejen leta 2000, ko se je VW odločil, da bodo svoj novi projekt SUV zagnali v Bratislavi. Za VW je bilo pomembno, da ima svoje sistemske dobavitelje. Prej jih na Slovaškem nismo imeli. Nismo imeli svetovnih dobaviteljev,“ je povedal Jan Pribula, direktor Zveze avtomobilske industrije Slovaške.


Danes tovarno gradi že četrti avtomobilski proizvajalec
Smer, ki so jo začrtali, je prava. Danes imajo na Slovaškem tri avtomobilske proizvajalce, četrti, Jaguar Land Rover, pa že gradi tovarno. Neposredno to pomeni več kot 127 tisoč zaposlitev, v celotni avtomobilski panogi pa ta številka presega že četrt milijona delovnih mest. To je več kot 10 odstotkov delovno aktivnega prebivalstva na Slovaškem. Zaslužni so za več kot 12 odstotkov slovaškega BDP-ja.

"Nezaposlenost v naši regiji je danes 4,9-odstotna. Za to imajo izjemne zasluge družba Kia in njene tovarne, to, kako je znala izkoristiti zmogljivosti,“ pravi ing. Jozef Štrba, podpredsednik žilinske avtonomne regije.

Slovaki se iz tujine vračajo v domovino
Prav zaradi Kia Motors se je v domovino vrnil Jozef Bače, ki se je zaradi slabih gospodarskih razmer, v katerih so se v devetdesetih letih znašli številni mladi, podal v tujino s trebuhom za kruhom – najprej v Avstralijo, nato pa še na Irsko.

"V Žilini je bila v nekem obdobju brezposelnost skoraj 15-odstotna. Šele po velikih naložbah, kot je bila Kiina tovarna v Žilini, smo se številni vrnili v domovino.“

Na Slovaškem – država je zelo odvisna od avtomobilske industrije, ta pa je leta 2008 zašla v veliko krizo – se zavedajo, kako hitro se lahko razmere v gospodarstvu spremenijo. Samo poglejmo ameriško meko avtomobilske industrije, Detroit, kjer je na tisoče delavcev skoraj čez noč ostalo brez dela.

Ne želijo ponovitve Detroita
Nevarnosti, da se v prihodnosti avtomobilska industrija ne bi razvijala, kot se zdaj, se skušajo tovarne in tudi Slovaška republika s svojo gospodarsko politiko izogniti tako, da na Slovaškem ne bi imeli samo montaže za avtomobilske proizvajalce, ampak da bi prispevali tudi k raziskavam in razvoju novih tehnologij. Da tukajšnje tovarne ne bi delale le za avtomobilsko industrijo, ki deluje le v določeni državi, ampak da bi imeli široko zastopništvo vsaj v okviru srednje Evrope. In da sortiment, ki se proizvaja v nekaterih tovarnah, ne bi bil uporaben le v avtomobilski industriji, temveč tudi v strojni industriji, robotiki itd.

"Pri tem gre za zelo tesno povezavo med posameznimi segmenti, rezultat pa je danes avtomobilska industrija, v končni posledici razvoj gospodarstva ne pomeni le avtomobilske industrije. Razširitev raziskovalno-razvojnih zmogljivosti in družb, ki razvijajo, izdelujejo robote, je na Slovaškem in v naši pokrajini na prvem mestu. To znanje uporabljamo tudi v drugih gospodarskih panogah, in če bi se pokazale težave v avtomobilski industriji, imamo pripravljene rešitve, s katerimi bi obdržali delovno silo, da ne bi povzročili izrazitega padca zaposlenosti ali gospodarstva,“ pojasni Štrba.

Do potrebnih kadrov z vlaganji v šolstvo
Tudi 5,4-milijonska Slovaška se danes ob majhni brezposelnosti spopada s težavami pri pridobivanju kadra za delo v tovarnah. Jaguar Land Rover bo imel velike težave pri pridobivanju kadra za svojo tovarno v Nitri, ki je blizu Trnave, kjer je v tovarni PSA zaposlenih več kot 2.000 ljudi.

Na velikem svetovnem industrijskem trgu, na katerem niso tekmeci samo na Kitajskem in v Indiji, bo delo dobil samo tisti, ki bo znal ponuditi visokokvalificirano in motivirano delovno silo, ki bo znala narediti v krajšem času več in bolj kakovostno. Da bi Slovaki čez deset let v resnici to lahko ponudili, delajo danes temeljite spremembe v šolstvu v srednjih šolah in na fakultetah.

V Žilini je 60 odstotkov strokovnih šol, družba Kia pa je eden največjih partnerjev pri zagotavljanju strokovnega izobraževanja dualnega sistema na šolah. Tudi žilinska univerza je v številnih primerih partner Kie, absolventi srednjih šol in fakultet sodelujejo s Kio. V okviru raziskovalno-razvojnih projektov na univerzi so izvedeni projekti, ki jih družba Kia uporablja v praksi.

Avtomobilisti gradijo parke, bolnišnice
Po drugi strani se tudi avtomobilisti zavedajo, da morajo tesno sodelovali s prebivalci in jim ponuditi bolj kakovostno življenje. Pri PSA ne sodelujejo dobro le z državo, ampak tudi z regijo in mestom Trnava. Organizirajo razne športne in druge dogodke in tudi zato je Trnava eno najlepše urejenih mest z moderno infrastrukturo.

Program, ki ga razvija družba Kia v okviru pomoči svojemu okolju, je danes pomemben sestavni del sistema subvencij žilinske regije. Družba Kia pomaga občinam, društvom pri razvoju v okviru sistema subvencij, pri obnovi trgov, šol. Zadnji zelo uspešen in dobro sprejet projekt, ne le v mestu, tudi širše, je bila finančna pomoč pri obnovi otroškega oddelka bolnišnice v Žilini.


"Kje so Slovaki danes?“ se sprašuje Brglez in ponudi ugotovitve. Gospodarsko nedvomno stojijo veliko bolje, kot če avtomobilski industriji ne bi odprli vrat. Nezaposlenost je nizka. Višina povprečne plače se počasi dviguje, izrazito pa se širi tudi mreža dobaviteljev, kar daje možnosti zaposlitve širši skupini delavcev.

Slovaška je pred 20 leti v avtomobilski industriji prepoznala nekaj, česar Slovenija ni. Eden od vzrokov je zagotovo ta, da se je Slovaška ločila od Češke in predvsem od močnejših spon s Sovjetsko zvezo, Slovenci smo končevali zgodbo z Jugoslavijo in njenim trgom, od EU-ja pa očitno nismo pričakovali istega kot Slovaki. Oni so prepoznali bistveno večje priložnosti kot mi. Zdaj, ko tudi mi odpiramo vrata avtomobilski industriji in Magna prihaja v okolico Maribora, moramo tudi mi od njih kaj pričakovati. Ne zgolj delovnih mest in plačila na čas, ne zgolj malo nadpovprečne plače, ampak tudi to, da bodo poskrbeli za delavce, poskrbeli za kakšno novo kolesarsko pot, da se bodo družine družile ob raznih prireditvah, ki jih bodo organizirali, in da bodo poskrbeli predvsem za okolje in prebivalce. Moramo se znati prilagoditi razmeram v EU-ju in tudi v Sloveniji. Mi jim moramo ponuditi veliko, veliko pa moramo tudi od njih pričakovati. Pričakujemo, ne samo od tujih podjetij, tudi od slovenskih, da se delavci zaposlijo, da se ne uporabljajo več agencijski delavci, da gredo lahko na dopust, porodniško ali bolniško in da dobijo regres. In s tem poskrbiš, da gre vse skupaj z roko v roki. Zahtevamo torej minimalne standarde.


Še več o tem, kako razmišljajo Slovaki o avtomobilski industriji, izveste ob ogledu oddaje Avtomobilnost.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
SpicyWeiner
# 08.03.2017 ob 17:58
bilzerian
s povprečno plačo v višini 900 evrov se jaz ne bi hvalil

A res? A Slovenija je pa toliko boljša? Slovaška konstantno gospodarsko in finančno raste, sploh ob upoštevanju, da so bili še 15 let nazaj daaaleč za nami po razvitosti in povprečni plači. Sedaj nam pa že "dihajo za ovratnik" in nas bodo v naslednjih letih prehiteli. Ampak hej, važno da imamo mi sindikate in CIMOS.
Bolek
# 08.03.2017 ob 18:56
Slovaki pač nimajo protagonistov nacionalnega interesa.

In nimajo Mencingerje in Tajnikarja.
c3po
# 08.03.2017 ob 17:47
Raje se hvalimo z visoko brezposelnostjo...

Ne štekam naše mentalitete - vse bi imeli, malo do nič ne bi za to naredili in če gre kaj narobe so zmeraj drugi krivi.
Prismuknjen
# 08.03.2017 ob 19:10
Ne rabimo mi tega. Mi imamo svoja, preverjena podjetja, kjer se hranijo "naši". Ne bomo mi tujcem dajali. Tujega nočemo, svojega ne damo.
conanbarbarian
# 08.03.2017 ob 18:08
Slovaki ne nastavljajo kadre z namenom izcrpavanja podjetji kot se to dela v Slovenistanu !
Bolek
# 08.03.2017 ob 19:30
Kaj je nacionalni interes?
Nacionalni interes je čim več podjetij ohraniti v državni lasti in zakaj je to pomembno?

To je pomembno za politike, da imajo svoj peskovnik, kjer se lahko igrajo z ljudmi.

Če pa so podjetja v privatni lasti (vseeno ali v tuji ali domači), pa politiki nimajo kaj z govoriti. Vzeli bi jim peskovnike in to se ne sme, ker bi ostali brez molzne krave.
accko
# 08.03.2017 ob 19:31
eh oni s temi 900eur več dobijo v svoji državi in delajo za urejena podjetja , med tem ko v sloveniji eni v 4 izmenah delajo pa sproti hodjo na rdeči križ ... oni vlgajo v svoje ljudi , slovenija sam v svoje tajkune ki prejemajo meneđerske nagrade čeprav spravijo več kt 100 družin v revščino ... in še v JS ki uničuje z birokracijo še tisto malo uspešnega kar ni državno ...
Lord Vader9
# 08.03.2017 ob 23:15
Ni panike!
Sedaj ko nas bodo prehiteli Slovaki, Čehi, Madžari,.... nam bodo prali možgane, da smo uspešnjejši kot Kosovo!!
ciracara
# 08.03.2017 ob 23:02
V Sloveniji je probelm to, da bi vsak vsakega rad malo nategnil. Pa je to v proizvodnji, menedžmentu ali javni upravi.

Kulturo sodelovanja imamo zelo nizko.
Franc Pijanc
# 08.03.2017 ob 23:00
Slovenska ex komunistična politična elita ne mara tujih investitorjev ker njim in njihovim "tapravim" ne omogočajo visokih položajev.

Mamo raje napol propadle državne firme da se komiji lahko pasejo.
Sussudio
# 09.03.2017 ob 00:02
Niso Slovaki nek balkanski narod z mafijsko politiko...

Bilzerian,
kaj pa misliš da smo mi? Kakšne pa so naše povprečne plače? A misliš da pri nas zahodnjaki odpirajo tovarne ker smo kompetentni? Odpirali so jih ker smo bili in ker smo še poceni delovna sila. Čehom in Slovakom dodaj poleg cene, še večjo kompetentnost in nižjo stopnjo mafije v državi.... rezultat pa je da pri njih investirajo tujci dolgoročno, pri nas pa povečini špekulanti ker nihče v naši državi ne vidi kredibilnega partnerja za dolgoročne naložbe in dologoročen razvoj.

Pri nas smo zadovoljni če proizvajamo najcenejši Renaulti... medtem ko Slovaki proizvajajo tudi razkošne Audije, Kia je pri njih investirala milijarde, mi pa sanjamo da nam Kitajci odprejo tovarno baterij... avstrijci lakirnico...
Conchis
# 08.03.2017 ob 18:45
Super oddaja in clanek, tudi ce izpusti kak detajl, Slovaki so imeli in imajo bistveno vec potrebnega kadra, mi se v revozu ne najdemo nocne izmene, kar me ob pogojih niti ne cudi. Da pa pridejo tudi audi in jaguar je pa druga zgodba.
Sussudio
# 09.03.2017 ob 00:15
yoda
problem je ta da bi Slovenci radi dohiteli Švico, obenem pa se šli kubanske politike.
To pa ne gre skupaj. Ne moreš pobrati prednosti liberalizma in obenem bonbončke socializma.
Seesaw
# 08.03.2017 ob 23:04
Gospodarska slika Slovenije bi bila lahko povsem drugačna, če bi pred 20 leti, tako kot Slovaki, na široko odprli vrata avtomobilski industriji.

Glejte na pozitivno stran. Namesto avtomobilske industrije imate "najboljša kmetijska zemljišča".
the law1
# 09.03.2017 ob 07:03
@Binder Dandet

Tale clanek so pa za tebe spisali the law.:)

No, upam da so ga spisali tudi za tiste bluznike, ki nočejo verjeti podatkom :)

Tako, da naj si vsi dobro preberejo kaj velja za tovarno KIE

Nič drugače ni v Žilini, kjer je pred desetimi leti tovarno zgradila Kia Motors. Danes je tam zaposlenih 3.800 ljudi s povprečno starostjo 35 let. "Delavec za tekočim trakom v povprečju, skupaj z vsemi dodatki in regresom, dobi 1.345 evrov bruto.

In zaradi nižje obdavčitve plač na Slovaškem teh 1.345 EUR bruto znese cca. 1030 EUR neto. Se pravi delavci za tekočim trakom v Žilni imajo cca. slovensko povprečno neto plačo.

Poleg tega pa bi lahko napisali še nekaj za nacionalinteresente. Glede na eonormem letni dobiček KIA Slovakia ta plača cca. 70 milijonov davka na dobiček. Če seštejemo vsa naša monopolna podjetja ne plačajao toliko davka na dobiček skupaj.

Moram pa priznati, da mi je všeč da so končno spisali takšen članek
Bloodline
# 09.03.2017 ob 04:34
Kako so Slovaški razmišljali pred 20 leti? Poslovili so se od Čehov, ampak z njimi so želeli ostati v dobrih gospodarskih in političnih odnosih. Otresli so se Rusov

Formula za uspeh.
Skippy
# 09.03.2017 ob 00:41
Ne štekam naše mentalitete - vse bi imeli, malo do nič ne bi za to naredili in če gre kaj narobe so zmeraj drugi krivi.

Zakaj pa misliš, da smo tako zadolženi in se še kar zadolžujemo? Še povečini za tiste, ki že imajo 5000 EUR plus bruto plače.
yoda
# 08.03.2017 ob 23:43
@endrug
za vzgled smo imeli Švico, pa ni šlo. Omenil sem samo gospodarstvo in ne njegove veje. Če bi poskusil v Sloveniji kaj sam ustvariti, bi hitro ugotovil, da so birokrati grobarji slovenskega gospodarstva.
ata
# 09.03.2017 ob 06:05
Približno 12 let nazaj je novinarka Erika Ž. hodila po Slovaškem in "strokovno" ugotavljala kaj državi prinašajo nedavno sprejete liberalne reforme gospodarstva. Ena glavnih referenčnih točk je bil neki taksist, ki je (enako strokovno) ugotovil, da od reform (ki so šele dobro začele veljati) in od enotne davčne stopnje nima prav ničesar.

"Strokovni" zaključek oddaje je bil, da pospešen umika države iz gospodarstva in liberalnejša gospodarska zakonodaja ne prinašata sprememb.
tomive
# 09.03.2017 ob 05:32
Ja, ta Kučanov "nacionalni interes" in naša socialistična birokracija... grobar Slovenije!

Pod Avstro-ogrsko smo bili priden, deloven narod. Balkan (Jugoslavija) nas je pokvarila, socializem/komunizem pa dolgoročno pohabil cele generacije Slovencev! In to se nam danes vse pozna!
Sussudio
# 09.03.2017 ob 00:10
pozitivc
tudi na Slovaškem razvijajo tehnologijo...
To da pri nas v naših medijih tu pa tam slišiš za razvojno podjetje še ne pomeni da se to drugje ne dogaja. Tudi v Romuniji najdeš kompetentna razvojna podjetja.
Jasno pa je da so razvojna podjetja majhna v primerjava s proizvodnimi in zaradi tega tudi manj medijsko odmevna. Še za naše težko slišiš, kaj šele za tuje. Isto velja to pri njih.
Od kod misliš da ima Avstrija tako visok BDP na prebivalca čeprav večina Slovencev pozna samo zgolj avstrijski redbull, avstrijski ktm, pa še kak traktor mogoče? Veliko število podjetij z visoko dodano vrednostjo v svoji stroki. Niso velike korporacije in kot take niso medijsko odmevne.
S čim pa se mi ponašamo? Gorenje? Pipistrel? Elan? 99,99% Evropejcev sploh ne ve za ta podjetja, kaj šele da so to slovenska. Sedaj pa si predstavljaj kaj tujci vedo o naših razvojnih podjetjih. Isto povprečen Slovenec ne ve kaj prida o razvojni podjetjih v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Franciji... kaj šele o razvojni podjetjih na Slovaškem.
tureavanture
# 08.03.2017 ob 23:24
Da je pridobila vlagatelje, je morala Slovaška leta 1998 opraviti obsežne reforme, pospešiti je bilo treba birokracijo, spremeniti davčno politiko

sonarodnjakom Slovencem voščim srečno 1997
yoda
# 08.03.2017 ob 23:11
Razlika med Slovenci in Slovaki je, da imamo mi cilj imeti močno razvito negospodrstvo, Slovaki pa močno razvito gospodarstvo. Kdo bo na dolgi rok zmagovalec?
tomive
# 09.03.2017 ob 05:19
Z levičarji na oblasti, Slovenija tudi nikoli ne bo zgodba o uspehu!
endrug
# 08.03.2017 ob 23:40
Po privatizaciji firm so novi lastniki najprej ukinili razvojne oddelke. Strošek? Ja, pa kaj še. Sedaj so vsa tista podjetja propadla. Domač ali tuj lastnik? Vseeno! Tisti, ki resno misli, bo razvijal firmo in vlagal v izobražene strokovnjake.
Naši politiki pa dajo v Vizijo 2050 inovacije kot nekaj pomembnega. Sramota!
bilzerian
# 08.03.2017 ob 20:21
@ conchis

Slovaki so imeli in imajo bistveno vec potrebnega kadra, mi se v revozu ne najdemo nocne izmene

ne gre se za kader, ker na tekočem traku delajo navadni delavci in ne strokovno izobraženi kader.
in slovaki so pripravljeni delati za male denarje v 4 izmene, pri nas pa ne, v revozu ne najdejo niti hrvatov ali bolgarov, ki so pripravljeni delati v 4 izmene za majhen denar.
rovtarx
# 08.03.2017 ob 19:51
Ne želijo ponovitve Detroita.

Če se grem malo šlogarja, slovenski časopis nekje leta 2040. Detroit nekoč sinonim
gospodarskega propada automobilske industrije, danes pa eno najbolj cvetočih mest
severne amerike in trenutno najbolj zaželjeno mesto za mlade ameriške družine. Ja tako to gre tudi Pittsburgh je bilo nekoč propadlo mesto ameriške jeklarske industrije pa poglejte kje je danes.
Sussudio
# 09.03.2017 ob 08:32
jankoP
ja ti kar sanjaj da smo Slovenci neka izjema med "vzhodnjaki" in da smo delavni in sposobni kot Avstrijci, vsi ostali "vzhodnjaki" so pa lenuhi.
No, saj najbrž s tabo primerljivi Slovaki imajo podobno logiko. Oni se najbrž smatrajo za delavne in sposobne srednje evropejce, primerljive avstrijcem in nemcem, nas Slovence pa imajo za lene in nesposobne balkance.
ata
# 09.03.2017 ob 06:59
@jankoP: Slovaki v resnici niso glih neki delavci, ce bi te tovarne postavli v Sloveniji, bi naredili vec, v Avstriji pa se vec. Ampak so tolk cenejsi in pri vse vec robotih clovek ni vec tako pomemben.

Svoj zadnji stavek še enkrat počasi preberi.
ata
# 09.03.2017 ob 06:08
@Bolek: se popolnoma strinjam glede nacionalnega interesa.

2. tir je popolnoma ista zgodba, a ljudje kar verjamejo... Moč medijske propagande je neverjetna.
Alchemist
# 09.03.2017 ob 00:01
Vlaganje v izobraževanje se vedno splača. Pa najbrž ni Slovaška edini primer. Ko smo mi to delali, se nam je tudi obrestovalo. Ni to nobena topla voda. Finta je v tem, da je danes izobraževalni sistem popolnoma zastarel, o reformah (ki hkrati niso privatizacija) pa ne razmišlja nihče.
obelix complicus
# 09.03.2017 ob 14:03
the law1: In zaradi nižje obdavčitve plač na Slovaškem teh 1.345 EUR bruto znese cca. 1030 EUR neto. Se pravi delavci za tekočim trakom v Žilni imajo cca. slovensko povprečno neto plačo.

Seveda ... s to 'majčkeno' razliko, da slovenski delavci na tekočih trakovih nikakor ne zaslužijo 1030 € neto ... koliko že ponuja delavcem Revoz?
In potem mi govorimo o zaostanku Slovakov.
Napetost
# 09.03.2017 ob 09:11
Sicer je ta Slovaška zgodba nedvomno zgodba o uspehu, naredili so kar je treba, več stvari se je poklopilo, ljudje imajo delo.

Vseeno pa mislim, da za Slovenijo identičen recept ni pravi. No, morda bi bil pred 15 leti, danes pa gotovo ni to smer v katero bi morali pluti. Če naj država že spodbuja določene panoge naj bodo to take ki imajo najvišjo dodano vrednost. Se pravi ta t.i. visoka tehnologija na različnih področjih, npr. biokemija, farmacija, elektronika, novia materiali ipd. Imamo vrsto strokovnjakov na univerzaih in inštitutih, industrija pa na določenih področjih krepko zaostaja. Tu bi morali zares vlagati, tu so delovna mesta, ki si jih želimo - nasprotno z sestavljanjem avtomobilov.
avreli
# 09.03.2017 ob 05:20
In, da se ne bo nekdo glede Singapora spotekel, Lee ... prvi predsednink neodvisnosti, je bi socialist, ... discipliniran socialist, ki je gradil socializem na kompeticiji ne ....da smo vsi enaki.
In je uspel ... s spoštovanjem, tu ni debate.
avreli
# 09.03.2017 ob 05:04
kako se pa misli da južna Koreja, Singapore, Japonska začeli ... poglemo kje so sedaj ???
A ne Slovenčki?
ZETAC
# 09.03.2017 ob 11:23
Kapo dol tudi poljakom glede novih tovarn
Drži, da ne omenjamo Mađarske in Baltika. Mi pa imamo državna podjetja, ki so so naš nacionalni interes in bi bila veleizdaja, če bi jih prodali in tajkune, ki jih nastavlja politika, pa kot je tudii že eden prej omenil, Tajnikarja in Mencingerja.
ata
# 09.03.2017 ob 11:18
@Napetost: to traparijo o ekonomskih posebnosti Slovenije poslušamo s strani Mencingerja in njegovega krdela od kar obstaja Slovenija.

Tudi pred 15 leti smo poslušali, da recepti, ki so za druge dobri, za nas niso OK.
Vedno ista pesem, vedno isti nateg - vedno nove ovce
tocco
# 09.03.2017 ob 10:43
Kapo dol tudi poljakom glede novih tovarn
uiophjk
# 09.03.2017 ob 09:57
Kapo dol pred Slovaki.

Ampak vseeno pa ne razumem logike, po kateri mora država subvencionirati gradnje avtomobilskih tovarn, podjetja pa gradnjo šol, bolnišnic in parkov. Zakaj ne bi raje vsaka stran plačevala tistega, kar je njeno?
Tu160
# 09.03.2017 ob 06:32
Neglede na dejansko stanje je nas ultrastrateg ekonomski mad-max tajnikar veckrat povedal da je slovaska zgodba z avtoindustrijo "slab izkupicek" in da je dobro da kaj taksnega ni pri nas. Je pa pohvalil novo lakirnico v hocah... Primerljivo 1:1 :)
endrug
# 08.03.2017 ob 23:34
@yoda! Koliko gospodarskih in koliko negospodarskih firm je v Luksemburgu?
Napačne imamo za vzgled. V desetih letih nas bodo Slovaki dohiteli. Po plačah seveda. In potem bomo imeli možnost postavljanja novih firm s slabimi plačami.
Res to hočemo?
Binder Dandet
# 08.03.2017 ob 16:43
Tale clanek so pa za tebe spisali the law.:)
Sirtuin
# 22.06.2017 ob 00:05
pri nas pa nočemo posekat ene majhne hoste
dalton1
# 09.03.2017 ob 01:33
Preprosto, znati je treba tu pa šepamo skoraj na vseh področjih, še dobro nam gre.
endrug
# 08.03.2017 ob 23:30
Poceni delovna sila. Politiki in neizobraženi pa si želijo takšne posle. Evropa dveh hitrosti bo potisnala Slovenijo v isti položaj. Nizke plače, umazana industrija, trg za zahodno Evropo.
Ja, izobrazženi bodo že našli delo na Zahodu.

Katera stranka podpira izobraževanje in znanost?
kralj matjaž
# 08.03.2017 ob 23:28
kučkučki
Če bi v Sloveniji imeli Slovaške davke bi.........
izo
# 08.03.2017 ob 19:34
Ne želijo ponovitve Detroita

sej mi nismo želeli krize, pa so jo k nam izvozili in še zdaj odgovarjamo namesto njih. zdej so jim izvozili "afero"..
frlekin
# 09.03.2017 ob 11:59
Haha Slovaki. Nerazvit narod, dokler ne bojo cel mesec za minimalca šopal nočne in scali v plenice nimajo kaj iskat v EU!
Pussy_Slayer_XxX
# 09.03.2017 ob 05:28
Haha, pa sem hotel ob prejsnji novici napisati, da gre za manipulacijo. No zdaj je se slepim postala ocitna.

Na slovaskem je povprecna placa 400€. Raj. Zato pa smo vsi vzhodnjaki in juznjajo v Nemciji. Pa srecno.
jankoP
# 09.03.2017 ob 06:23
Slovaki v resnici niso glih neki delavci, ce bi te tovarne postavli v Sloveniji, bi naredili vec, v Avstriji pa se vec. Ampak so tolk cenejsi in pri vse vec robotih clovek ni vec tako pomemben.
Kia
link
Izglasujte Slovenski avto leta 2018
18. november 2017 ob 15:01 Leto je naokoli, znova je prišel čas, da določimo, kateri izmed avtomobilov, ki so v poslavljajočem se letu zapeljali na slovenske ceste, si zasluži lovoriko slovenski avto leta 2018.
Več novic ...
Kazalo