Avtomobilnost

Poudarki

  • Na Češkem bodo testirali BMW avtonomna vozila
  • Madžari želijo z ugodnostmi privabiti Teslo
  • Ideja, da bi testirali avtonomna vozila v Sloveniji
  • Gigatovarna v Sloveniji ni uresničljiva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 45 glasov Ocenite to novico!
V Revozu v Novem mestu so po tem, ko so v svojo tovarno spet pridobili izdelavo Clia, z veliko napora le uspeli privabiti nekaj več kot 300 delavcev in zagnati nočno izmeno. Foto: Renault
Tesla bo tovarno gradila tudi v Evropi. Zanimanja je veliko, Slovenija pa bi le stežka zadostila potrebi po delavni sili. Foto: Tesla Motors
BMW napoveduje množičen prihod električnih in kasneje avtonomnih vozil. Testirali jih bodo na Češkem. Foto: BMW
Slovenska vlada je po veliki negotovosti le uspela zagotoviti gradnjo Magnine lakirnice v Sloveniji. Magna naj bi dolgoročno pri nas izdelovala tudi avtomobile. Ena njenih prioritet so elektirčna vozila, kot je povsem električni jaguar e-pace, ki bo kmalu zavil na ceste. Foto: Jaguar
Slovaška je za tuje vlagatelje zanimiva zaradi kakovosti proizvodnje in kvalificirane delovne sile, ki je za slovaške razmere nadpovprečno plačana. Avtomobilski investitorji na Slovaško gledajo kot na državo z velikim potencialom. Hkrati pa pri vsem tem sodeluje tudi država, ki je sprejela celo vrsto strukturnih reform, s katerimi je pripeljala avtomobiliste in celo šolski sistem, s katerim razvija kadre za avtomobilsko proizvodnjo. Foto: MMC RTVSLO

Dodaj v

Slovenijo avtomobilski proizvajalci še enkrat zaobšli

Avtomobilske naložbe
28. december 2017 ob 09:17
Ljubljana - MMC RTV SLO

Čeprav nam je v Slovenijo uspelo privabiti Magno, pa je BMW za svoj poligon avtonomnih vozil izbral Češko, Tesla pa se pogovarja z Madžari. S testiranjem samovoznikov je bila sicer povezana tudi Slovenija.

BMW bo na Češkem zgradil testni poligon za samovozna in električna vozila. V gradnjo bo vložil 100 milijonov evrov. To bo prva taka testna steza BMW-ja v Vzhodni Evropi. Kot piše Automotive News Europe to prinaša veliko novih delovnih mest za Čehe, ki sicer delajo za bistveno nižje plače od sosedov Nemcev.

Pri BMW-ju so navedli, da bodo projekt izvedli v naslednjem desetletju. Testiranju so namenili prostor blizu svojega štaba v Münchnu, v Franciji in na Švedskem.

Testno stezo pa bodo zgradili tik za mejo z Nemčijo, in sicer na 500 hektarjih površine. Na njej bodo med drugim testirali tudi vse sisteme za pomoč vozniku, kot tudi sistem samodejnega zaviranja. Nemci so priznali, da so izbirali med 82 kraji.

Slovensko-avstrijski projekt padel v vodo
Zakaj se BMW raje kot za Češko ni odločil za Slovenijo? Andrej Brglez, avtor oddaje Avtomobilnost, pojasnjuje, da so bili pred dobrim letom povabljeni na sestanek ozke skupine deležnikov z idejo, da bi se povezali v skupni čezmejni slovensko-avstrijski projekt testiranja razvoja tehnologij avtonomne vožnje na različnih kategorijah cest pri nas in v Avstriji. Predlog je prišel z avstrijske strani, a ne zato, ker bile ceste pri nas primernejše za kaj takega, ali zato, ker bi Avstrijci do nas gojili posebno naklonjenost.

Prišli so s smiselno, logično in dobro premišljeno idejo, ki je bila dobra za vse. EU je imela - in bo imela tudi v prihodnje - za tovrstne projekte rezerviranih precej sredstev za subvencije, in če bi lahko pri takem "mobilnostnem" projektu v razvojnem in aplikativnem sodelovanju segli čez odprto evropsko mejo dveh sosednjih držav, bi sredstva dobili še toliko laže. "Pa smo se potem predolgo spraševali in 'cincali', in ni bilo kaj prida napredka. Mislim, da je to naša velika kolektivna 'osebnostna' težava. Preveč se sprašujemo in predvsem na zalogo obremenjujemo s skrbmi in težavami, ki bi se utegnile pojaviti v primeru, da bi skočili v kakšen tak inovativni projekt, pri katerem je ta trenutek še veliko neznank. Težave pridejo v vsakem primeru, če se z njimi obremenjuješ še pred začetkom dela pa ne le, da pridejo še prej, ampak ti tudi požrejo ves potreben elan in drznost, ki ga vedno potrebujemo za skok v nove delovne podvige," pravi Brglez

V skupini BMW, ki poleg znamke BMW vključuje še znamki Rolls-Royce in Mini, načrtujejo predstaviti svoje prvo povsem avtonomno vozilo iNext leta 2021. V namen razvoja avtonomnih vozil so združili moči z Intlom, Mobileyjem, Delphijem, Continentalom in Fiatom Chryslerjem. Prav tako načrtujejo, da bodo imeli do leta 2025 v svoji modelski floti že 25 baterijskih vozil, polovica naj bi bila povsem električnih.

"Danes smo na prelomnici, ko govorimo o avtomatizirani vožnji," pravi Herbert Grebenc iz BMW-ja, ki priznava, da bodo prav samovozna in električna vozila v prihodnosti glavna, kar zadeva naložbe.

Tesla se zanima za Madžarsko
Madžarski minister za zunanje zadeve Peter Szijjarto se je v Silicijevi dolini sestal s predstavniki Tesle. Pojasnil jim je, kakšne davčne ugodnosti in druge spodbude so Madžari pripravljeni ponudititi v zameno za naložbe na Madžarskem, je poročala madžarska tiskovna agencija.

"Naš predlog je bil, da na svoj zemljevid naložb postavijo tudi Madžarsko, ki je zelo naklonjena avtomobilskim naložbam," je po pogovoru s Teslinimi direktorji pojasnil Szijjarto. Dodal je, da ima dobre občutke, saj so bili odzivi zelo pozitivni. Predvsem po tem, ko so jim pojasnili, kako bi jim prišli naproti. Najbolj so bili navdušeni nad davčno politiko za vlagatelje, ki je med najugodnejšimi med 28 članicami EU-ja.

Minister je dodal, da bo Tesla leta 2018 zgradila dve superhitri polnilnici za Teslina vozila, poudaril pa je, da bo Madžarska do leta 2019 postavila 3.000 polnilnih točk za električna vozila.

Na Madžarskem že deluje Audi, ki je eden največjih izvoznikov na Madžarskem, kjer deluje tudi Mercedes, skupina PSA, Opel in Suzuki Motor.

SK Innovation iz Južne Koreje je novembra v tovarno, kjer bodo izdelovali baterije za električna vozila, namenjena evropskemu trgu, vložil 840 milijonov evrov.

Proizvodnja avtomobilov in njihov izvoz je ključ za rast madžarskega gospodarstva. Madžari imajo dobro izurjene delavce in prilagojen šolski sistem, kjer avtomobilski industriji načrtno zagotavljajo delovno silo, kar se je pokazala za zelo dobrodošlo pri pridobivanju naložb iz avtomobilske industrije.

Avtomobilski sektor na Madžarskem zaposluje več kot 100.000 ljudi in predstavlja okoli tretjino celotnega industrijskega izvoza Madžarske.

Slovenija bi težko zadostila Teslinim apetitom po delavni sili
To, da se Tesla zanima za gradnjo tovarne v Evropi, je več let stara zgodba. Leta 2013, ko je Elon Musk, predsednik družbe Tesla Motors, v intervjuju za Bloomberg dejal, da v družbi razmišljajo o širitvi proizvodnje v Evropo, je neki državljan na spletno stran predlagamvladi.si naslovil vprašanje, kakšne so možnosti, da bi ameriški proizvajalce električnih vozil tovarno gradil v Sloveniji. Predlagal je, da se vlada RS aktivno vključi v lobiranje in družbi Tesla Motors ponudi čim več ugodnosti, ki bi prepričale, da je Slovenija ustrezna lokacija. Na primer, brezplačno zemljišče, davčne ugodnosti itd.

Pred dobrimi štirimi leti so na ministrstrvu za gospodarski razvoj in tehnologijo odgovorili, da je Slovenija dobro pozicionirana kot tehnološka lokacija za električno mobilnost. Raziskave in razvoj komponent elektrificiranega pogona s povezano polnilno infrastrukturo ter povezave z visokim izobraževanjem, razvojnimi centri in podjetji predstavljajo trdno osnovo, marsikaj pa morajo v prihodnosti še nadgraditi. Hkrati pa so ocenili, da je glede na velikost trga, geografske značilnosti Slovenije in njene omejenost z viri (tudi kadrovskimi) vprašanje, ali je stvarno govoriti, da bi bilo v Sloveniji mogoče postaviti gigatovarno. So se pa strinjali, da bi bila to gotovo dobra priložnost za poddobavitelje, tudi če bi se takšna velika tovarna postavila kje drugje v Evropi.

Magna bo proizvodnjo zagnala 1. aprila 2019
V vmesnem času je prišla v Slovenijo s svojo pobudo o postavitvi lakirnice za vozila in kasnejšo gradnjo Magna. Slovenija je po Revozu letos le privabila večjega investitorja iz avtomobilske industrije. Magna Steyr bo do konca leta 2018 zgradila proizvodni obrata v Hočah. V lakirnici naj bi delo dobili 404 delavci. Zaradi povečanega povpraševanja je Magna že morala širiti proizvodne zmogljivosti v Gradcu, v dolgoročnih načrtih pa naj bi avtomobilski gigant tovarno vozil postavil tudi v Sloveniji, na leto pa bi naredili od 100.000 do 200.000 avtomobilov.

Letos bodo v Revozu v Novem mestu, kjer izdelujejo renaulta twingo, smarta forfour in renaulta clio, izdelali 190.000 vozil, naslednje leto pa naj bi padel rekord iz leta 2011, kot so izdelali nekaj več kot 211 tisoč vozil.

V televizijski oddaji Avtomobilnost, ki se po premoru na TV-zaslone spet vrača v drugi polovici januarja, smo letos obiskali Kijino tovarno na Slovaškem in se posvetili vprašanju, zakaj so se Slovaki z reformami avtomobilskega posla lotili čisto drugače kot mi. Odgovor najdete v videoprispevku.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
čak mal noris
# 28.12.2017 ob 09:27
Nič novega. Bomo pa sami "razvijali tesla", v tem nam ni para!
aparat-čik
# 28.12.2017 ob 09:43
mi smo "eko". Živimo lahko od zraka.
guverner
# 28.12.2017 ob 09:50
Kdo se bo pa z naše strani s Teslo pogovarjal? Ehjavec (zunanji minister, ki vodi t.i. gospodarsko diplomacijo) in Počivalšek (gospodarski minister), ki skupaj ne znata niti deset angleških besed?
Razor3010
# 28.12.2017 ob 09:33
Madžarski minister za zunanje zadeve Peter Szijjarto se je v Silicijevi dolini sestal s predstavniki Tesle. Pojasnil jim je, kakšne davčne ugodnosti in druge spodbude so Madžari pripravljeni ponudititi v zameno za naložbe na Madžarskem

Tukaj je lepo napisano in sicer kakšne davčne ugodnosti bi ponudili v zameno za naložbo. Pri nas bi jim samozavestno razložili koliko jih bo treba prvo podmazati pod mizo in koliko morajo prispevati državi. Ker pri nas je očitno ugodnost že to, da lahko stopijo na našo zemljo.
black_barn
# 28.12.2017 ob 09:23
Se pravi namen vzhodne Evrope ni, da bi njeni državljani sami ustanavljali uspešna podjetja, magari tudi s pomočjo države (npr. Tesla dobi ogromno državne pomoči, no, indirektno jo dobijo tako rekoč vsi zahodni 'start upi'), ampak je naš namen bodisi postati država poštnih nabiralnikov (nizki davki), delavnica za zahodnjake, ali pa izvoznik prostituk.
mikic007
# 28.12.2017 ob 09:52
In kdo bi delal v kakšni večji tovarni v Sloveniji? Kje boš dobil 5000 delavcev določenih profilov, v katerem mestu? Bivši tamovci so vsi v penziji, mladina pa rudari, kofetka ali že dela v Avstriji. Magna jih menda ne dobi 30 v Mariboru, ki bi znali nemško, pa tam bojda vsak zna nemško... Majhna država lahko pač stavi na majhne firme, plinskega gospodarstva ni več, niti ni možno..
frgo
# 28.12.2017 ob 09:35
Pri nas razvijamo teleporterje ne pa to zastarelo kramo.
guverner
# 28.12.2017 ob 09:58
Novinarji, pa še nekaj. Nehajte zganjat ''foušijo'' do Čehov, Slovakov, Madžarov, ... Oni so s komunizmom razčistili, pri nas ga pa restavriramo.

P.S.: Za nas bi bilo najbolj pametno, da investiramo v proizvodnjo toalet papirja. Da nam ga ne bo tako hitro zmanjkalo kot v Venezueli. :)
kotzi
# 28.12.2017 ob 09:26
ja...to je to
Mimobeznik
# 28.12.2017 ob 10:43
Če Slovenija ne bi bila par km od Gradca, niti Magna ne bi prišla sem.
FancyBoy
# 28.12.2017 ob 10:14
Alpska Bosna je zanimiva samo za Balkanske tajkune.
Luka Novak
# 28.12.2017 ob 10:10
@Joker

Nekaterim ta "prepoved" očitno ni škodila.
Danes pa imamo zato razne vilije, ki so pametnejši od tesle.


V Sloveniji imamo dejansko pametnejše ljudi kot je Musk.

V 90' je bilo vse nared za proizvodnjo prve manjše serije električnih avtomobilov, pa država ni bila sposobna podpreti/zaščititi domačega znanja, raje se je spajdašila s tujci. Kasneje je prodala delež v Revozu, odpovedala se je možnosti odločanja o pomembnih stvareh, hkrati pa podpirala tuje lastnike s finančnimi inekcijami.

Kot je že bilo rečeno : Čehi in mnogi drugi so izvedli lustracijo oz. počistili s komunizmom, Slovenci ne le da še nismo na tej stopnji, mi ga restavriramo na tisoč in en način. In potem se čudimo zaostanku za Čehi.
Luka Novak
# 28.12.2017 ob 09:47
Tujci želijo ali si vzamejo najboljše, v zameno za najslabše.

V Sloveniji je veliko možnost za ustvarjanje višje dodane vrednosti kot sestavljanje ali lakiranje avtomobilov oz. priložnosti za boljši izkoristek državne pomoči domačemu (znanje, know how, ..) kot tujemu (Magni, Revozu itd.).

In če že iščete primere dobre prakse, obiščite raje Češko.
Eska
# 28.12.2017 ob 10:30
Tudi Kitajci so se v MB le pogovarjali o baterijah, izbrali pa nič.
black_barn
# 28.12.2017 ob 09:53
feminist
ce niso sposobni to ni problem evrope, ali pa pravis da je to za vzhodne evropejce prepovedano (s katerim zakonom?).
je pa tezko konkurirat in ustanavljat podjetje ce ti je bilo pred tem nekaj desetletij prepovedano mislit z lastno glavo


Aja, vzhodni Evropejci so gensko nesposobni ustanavljati uspešna podjetja?

Seveda, z 'zakonom' o prepovedi državne pomoči.
feminist
# 28.12.2017 ob 09:44
Se pravi namen vzhodne Evrope ni, da bi njeni državljani sami ustanavljali uspešna podjetja

ce niso sposobni to ni problem evrope, ali pa pravis da je to za vzhodne evropejce prepovedano (s katerim zakonom?).
je pa tezko konkurirat in ustanavljat podjetje ce ti je bilo pred tem nekaj desetletij prepovedano mislit z lastno glavo.
RibičIČ
# 28.12.2017 ob 10:31
Sem nas je pripeljala politika nacionalinteresentov in tistih, ki bi radi živeli od trave in čistega zraka. Še nedavno so razni Mencingerji, Tajnikarji in Štiblarji predavali o tem, kako so se Čehi in Slovaki vsega lotili narobe in kako je naša ekonomska politika veliko boljša. Medtem so nas Čehi ujeli in prehiteli. Takšni ekonomski "strokovnjaki" so se popolnoma blamirali in jih v nobeni normalni državi ne bi več jemali resno, pri nas pa imajo še vedno prime time.
Joker
# 28.12.2017 ob 09:50
ce ti je bilo pred tem nekaj desetletij prepovedano mislit z lastno glavo.

Nekaterim ta "prepoved" očitno ni škodila.
Danes pa imamo zato razne vilije, ki so pametnejši od tesle.
peglezn
# 28.12.2017 ob 11:31
BTW, ne vem o kakem zaostanku za Čehi, Madžari in Slovaki tule eni nabijate?

Koliko časa pa že niste bili tam? Ceste, javna infrastruktura, mentaliteta folka,... mislim halo!?

Pojma nimate, v kako lepi državi živimo... Ne, da se ne da še veliko spremenit - seveda se da, ampak koliko enega jamranja. Pejte malo naokrog, ne pa samo na forumih kokodakat...
GoodFella
# 28.12.2017 ob 13:22
Joj, to najedanje z lustracijami, komunisti ipd., potemtakem bi itak SDS bil brez dobre polovice svojega članstva, če bi bila izvedena lustracija. Iz časa SDS-ove vlade se ne spomnim nobenega odpiranja avtomobilskih tovarn, zgolj kreditiranja in tajkunskih prevzemov, ko pa se je šlo za dovoljenja za Magno, so pa ravno SDS-jevci in njihovi sateliti bili najbolj proti, tako da to teh rumenjakov imam totalen odpor, ker apriori blokirajo vsak projekt, če ga ni naumil njihov veliki vodja.
SamoRes
# 28.12.2017 ob 11:31
the law1
# 28.12.2017 ob 11:21
. A nisi videl, da hočejo, da prodamo NLB ampak se naši socialistični paraziti upirajo na vse pretege

Kaj spet flancaš? Ti je ekonomist J.Damijan lepo razložil kaj je s tem.

Dejstvo je, da tedanja vlada pod vodstvom Janeza Janše ni želela prodati deleža v NLB, s čimer je tedaj izgubila okrog 640 milijonov evrov, vključno z letom 2008 pa je dokapitalizacija pobrala še dodatnih 900 milijonov evrov, sedanja sanacija NLB pa bo stala okrog 2 milijardi evrov. S tem je tedanja Janševa vlada povzročila za okrog 3.5 milijarde evrov neto izgube za davkoplačevalce.
fiston
# 28.12.2017 ob 11:23
@lexani89 haha da nimamo dovolj kadra..trenutno res ne ker gre v tujino, če bi bilo pa tako podjetje bi se pa marsikdo premislil in raje tukaj ostal..ah..

Ja oni iz Magne v Avstriji se bodo zdaj vsi premislili in prišli delat v Magno v Slovenijo za minimalno plačo.
Joker
# 28.12.2017 ob 11:05
the law1,

Kot vedno pišeš neke socialistične traparije, ki nimajo nobene veze s to temo. Tudi v tem prispevki ti samo slovak pove, da je prisotnost Kije dvignila vse plače in devalci v tej tovarni so nadpovprečno plačani za slovaške razmere.

Zakaj pa potem Revoz pri nas hoče delavce za minimalca? A so Francozi socialistični trapi?
Joker
# 28.12.2017 ob 10:21
Luka Novak,

Kriviš komuniste za napake, ki jih je zagrešila oblast v samostojni Sloveniji.
Tipično nakladanje nesposobnežev že 26 let. Kaj ko bi raje začeli razmišljati in delati, kot da se za svoje neumnosti izgovarjate na komuniste.
Res pa imamo ljudi, ki so pametnejši kot Musk, samo niso na odgovornih položajih, ki jih večinoma zasedajo tesla.
Robiland
# 28.12.2017 ob 10:06
Na koncu se gre vedno za stroske. Strosek dela je najvecji. Predlagam, da znizamo minimalno placo na 400 evrov in privabimo BMW. Kajti pri BMW nimajo revcki denarja za place.
vzhodnik
# 28.12.2017 ob 09:41
Vse je samo odvisno od vseh, predvsem od civilnih iniciativ, ki so z svojim početjem v preteklosti, vlagateljem postavili zid, kje so bolj kot za skrb varstva okolja postavili v ospredje lastne interese in predvsem odkrito povedano igrajo na denarni tok, ki je pogoj, da se jim plača. Tu ni kaj zanikat. Uspeh bo sam v tem, če se uporabi izključno pamet in brez politične nomenklature. Da se nas izogibajo, je odraz vseh dogodkov okrog Magme!! Lepo smo se predstavili in tu je še tudi drugi tir!!Res se je še kaj dodati. Pri drugem tiru, pa samo toliko, uporabimo svoje znanje in svoja podjetja, in brez tujega vlagatelja. Izkušnje z sosedi so najslabša, z izjemo Avstrije, Nemčije..... Uporabimo lasno znanje in brez umazanih igre civilne iniciative, tu je marsikaj umazano. Delovna sila?? Tu ni problema, ampak prijeti je potrebno za orodja in želeti delati. To mnogim primanjkuje....
Dr. Kumrovec
# 28.12.2017 ob 13:46
To so cenena delovna mesta s premalo dodane vrednosti - Čeki in Madžari naj jih kar imajo! Slovenija mora vlagati v znanje, v razvoj in tehnološki preboj. Slediti moramo skandinavskemu modelu, ne pa nekim čehom!
black_barn
# 28.12.2017 ob 12:01
the law1

Z vrha glave:
https://en.wikipedia.org/wiki/United_Sta
tes_Postal_Service

https://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak
black_barn
# 28.12.2017 ob 11:40
the law1

Tudi janša je obdržal državna lastništva oz. se je šel pajdaški kapitalizem. V tem pač ni bil prav nič različen od drugega pola

OK, ampak če je državno lastništvo znak socializma, potem so ZDA socailistična komuna. Mislim, besede uporabljaj glede na njihov namen, ne piši kar nekaj v tri dni. Potem smo pa kar naenkrat vsi komunisti, nacisti itd.
lexani89
# 28.12.2017 ob 10:41
haha da nimamo dovolj kadra..trenutno res ne ker gre v tujino, če bi bilo pa tako podjetje bi se pa marsikdo premislil in raje tukaj ostal..ah..
mmeeddoo
# 28.12.2017 ob 10:33
Nič ni narobe s premišljevanjem in cincanjem, če to vodi v neko zgledno rešitev in v doglednem času.
Drugo je, ko odgovorni to odgovornost samo porinejo na rob mize in študirajo kam bodo šli na malico in dopust.
SamoRes
# 28.12.2017 ob 10:31
Romunija (275 evrov), Latvija in Litva (380 evrov), Češka (407 evrov), Madžarska (412 evrov), Hrvaška (433 evrov), Slovaška (435 evrov), Poljska (453 evrov)

Se čudite da zahodnjaki rinejo na Vzhod. Tudi pri nas Revoz ponudi minimalca začetnikom in namesto da bi v času gospodarske rasti zvišal plače in privabil delavce se pogovarja o uvažanju Hrvatov.
Ko smo šli v EU smo mislili, da se bomo približali njihovim plačam, smo pa le poceni delovna sila in naša gospodarska rast temelji na suženjskem delu, nobene dodane vrednosti.
svyatoslav
# 28.12.2017 ob 13:49
Kateri BMW? Je to tisti BMW, ki se je zavihtel na prvo mesto po številu samovžigov? Hude težave imajo tudi z motorji, saj so tudi glede strganih pogonskih verigah na prvem mestu.
vzdev
# 28.12.2017 ob 13:25
Drugače pa so Slovenske plače že sedaj izredno visoke. Toda na žalost so visoke samo za delodajalce, delavec pač dobi potem ven tisti drobiž. Podjetja pa si tudi ne morejo privoščiti, da bi za enega delavca mesečno dajale več kot 2000€, da bi potem delavec dobil solidno plačo.

Če bi država, že enkrat dala malo roke stran od plač, bi se standard državljanov izredno povišal. Potem bi pa zopet lahko bolj zapravljali, pa se bi denar zopet prilil preko davkov.
black_barn
# 28.12.2017 ob 12:05
the law1
Iz finančnega poročila od Akrapoviča je razvidno, da za cca. 800 zaposlenih porabi cca. 29 milijonov za stroške dela

Tvoje prva teza je bila, da se da vse zreducirati na davke. Ko sem ti dokazal, da je za Akrapoviča Slovenija bolj ugodna od Avstrije, je bil tvoj odgovor, da so stvari vseeno malo bolj komplicirane.
leonis
# 28.12.2017 ob 11:54
Glede na to kako lahko vsak kmet na vasi ali v mestu ustavi nek projekt,sproti se vmeša še kakšna civilna iniciativa ki odneha če dobi kakšno kuverto pod mizo.., mene še čudi da sploh še kdo hoče prit v to našo vukohebino. Magna res ni ekološki biser ampak je primer drugim vlagateljem kaj jih čaka, potem vidijo še kaj počnejo Fondovci s Pečečničkom in ko na koncu razmislijo da lahko plačajo Čehe 400,-€ nas pa bi 600,- se seveda odločijo za Čehe.Seveda mene to ne moti, ker če mislijo,da bomo k Kitajci delal za pest riža,naj kar odpirajo na Češkem in Madžarskem.Tukaj naj odpirajo tisti ki bodo zahteval od nas zahodne standarde in nas tud tko plačal.
black_barn
# 28.12.2017 ob 11:48
the law1

LOL, MOJO trditev? Ti pišeš eseje o preveliki obremenitvi dela v Sloveniji.

Potem pa kontra vprašanje: zakaj Akrapovič ne gre v Avstrijo?
black_barn
# 28.12.2017 ob 11:34
the law1

Kul, potem pa je na tebi, da mi razložiš, zakaj Akapovič še vztraja v Sloveniji, če so pa stroški dela (po tvoje) višji kot v Avstirji? Altruizem?
black_barn
# 28.12.2017 ob 11:25
the law1
A ti to, kar na pamet a ne?

Akrapovič, d. d.: regres v znesku dobrih 1.000 evrov bruto bodo izplačali junija, povprečna bruto plača je 2.043 evrov
Iz službe za stike z javnostmi v podjetju Akrapovič, d. d., ki ima proizvodno enoto tudi v Črnomlju, so nam sporočili, da bodo regres za letni dopust zaposlenim izplačali junija, v višini nekaj čez 1.000 evrov bruto.

Glede povprečne mesečne bruto plače pa so pojasnili, da je bila ta lani v povprečju 2.043 evrov bruto (po naših izračunih okrog 1.310 evrov neto).

To, pa da od dobrih 2.000 EUR ostane delavcu "samo" cca. 1.300 pa je kriva država ase ti ne zdi?


LOOOOOOOOOOOOOOOOOL, hvala, ker si dokazal moj prav. Ja, plače imajo nekaj čez 1000 evrov, medtem ko so plače inženirjev v Avstriji okoli 2.500 NETO. 14x na leto. Torej še enkrat hvala, ker si dokazal moj prav: Akrapovič ostaja v Sloveniji, ker so stroški dela pri nas nižji.
black_barn
# 28.12.2017 ob 10:56
bojfab
Samo minimalne plače znižati za 30% in bomo takoj bolj zanimivi kot Čehi.

Drži. Lahko dodamo še zakon, s katerim bi imeli direktorji korporacij pravico do prve noči - če se hči delavca poroči, mora prvo noč preživeti z delodajalcem. Tako bomo še bolj zanimivo za tuje investitorje. Kako pa to, da imaš v Švici tovarno v vsaki vasi, plače, ki so v Švici določene po sektorjih, pa so med višjimi na svetu?

Drugača pa nič novega: dežela hlapcev. Namesto, da bi investirali v domača podjetja, klečeplazimo za tujimi 'vlagatelji'. In sodeč po komentarjih, narodu to izredno ugaja.
grafikon
# 28.12.2017 ob 10:38
Lepo vas prosim, spet bi imeli neke civilne iniciative in zborovanja kako je to škodljivo za zdravje in proteste ker bi padlo nekaj dreves ali njiv. Ter ljudje bi jokali ker bi morali delat. Bolje da so šli drugam. Veliko uspeha jim želim, Sloveniji pa več zdrave pameti.
Luka Novak
# 28.12.2017 ob 10:38
@Joker


Kriviš komuniste za napake, ki jih je zagrešila oblast v samostojni Sloveniji.
Tipično nakladanje nesposobnežev že 26 let. Kaj ko bi raje začeli razmišljati in delati, kot da se za svoje neumnosti izgovarjate na komuniste.
Res pa imamo ljudi, ki so pametnejši kot Musk, samo niso na odgovornih položajih, ki jih večinoma zasedajo tesla.


Lepo si povedal – za Muskom stoji Amerika, za njegovimi slovenskimi kolegi pa Slovenija z večinoma vladami sestavljenih iz strank, ki so naslednice komunistične partije oz njeni derivati. In slednji niso storili nič, ko Francozi niso izpolnili podpisano pogodbo o dobavi prve serije avtomobilov oz osnov namenjenih predelavi v električna vozila. Vsak dober gospodar, bi ukrepal. Kar pa naslednice komunistične partije oz njeni derivati nikoli niso bili in ne bodo.
Joker
# 28.12.2017 ob 10:26
magna ni prišla,magno bo država nekaj let subvencionirala.. in to smatrajo kot fosežek ?

tudi, če bi subvencionirali Teslo, to ne bi bil kaj večji dosežek.
black_barn
# 28.12.2017 ob 10:19
feminist

Moderna, povojna Nemčija se za svoj obstoj lahko zahvali samo in izključno ameriškim davkoplačevalcem, ki so jo prek Marshalovega plana postavili na noge iz pepela. Če bi v ameriškem senatu takoj po vojni zmagala trda desnica, bi bila danes Nemčija nekje na nivoju Zmibabveja.

Vzhodna Evropa pa je morala po padcu komunizma, ko so bile naše ekonomije popolnoma na tleh, brezkompromisno sprejeti 'prosti trg' (ki ga Nemčiji po vojni ni bilo potrebno) v vsem svojem 'sijaju' - naša podjetja niso smela imeti protekcije države, našim podjetjem država ni smela pomagati, kakršne koli tarife so bile nedopustne itd. Sedaj je rezultat tega to, da lahko bodisi postanemo davčna oaza (in propademo), ali pa delavnica zahodne Evrope, dokler EU ne sklene dogovora z Indijo, ko se bo celotna industirja selila tja.
Dumr
# 28.12.2017 ob 10:04
glede na to da vsak drugi slovenec onanira na njegovega dizla , mislim da bi bili protesti že samo zaradi nekega novega lova na čarovnice preveč moteč faktor da bi Tesla zgradila tovarno. Sej veste, elektrifikacija vozil je fuj in fej in brezvezna, moj črnokadeči dizel je bolj čist, pa kamionarjem iz auspuha tudi letijo rožice.
DeepBlue
# 05.01.2018 ob 07:01
@ feminist

'je pa tezko konkurirat in ustanavljat podjetje ce ti je bilo pred tem nekaj desetletij prepovedano mislit z lastno glavo.'

Ja, ker smo v Avstro-Ogrskem cesarstvu bili možgani Evrope ...

Nabijač.
jankoP
# 29.12.2017 ob 15:12
Slovenija je premajhna in prevec razvita za velike avto firme. Treba je privabit manjse, z visjimi placami, in to se tudi dogaja, samo da to ni tolk zanimivo kot ce bi 5000 ljudi naenkrat delalo za bmw. In mimogrede, katerih 5000?
bojfab
# 28.12.2017 ob 16:04
Meni je jasno o katerih državah pišeš, zato sem tudi postavil vprašanje. Edino ne razumem zakaj preskok.

Na 9. strani one študije je podana tablica z izračuni obremenitve 1 neto izplačanega €. Verjetno ji ni za oporekati. Socialna kapica je nekaj drugega in bi zajemala mogoče 5% delojemalcev in nikakor typical worker. Bila bi dobrodošla. Iluzorno je pa pričakovati, da bi davčne razbremenitve delodajalci prenakazali v delojemalčev žep.

Mimogrede: kako potem predlagaš prerazporeditev davčnih obremenitev, da bi država napolnila proračun do 44% BDP kot to počne Avstrija in potemtakem funkcionirala kot Avstrija.

Flat tax rate je pa nekdo omenil - verjetno - kot svetal zgled fiskalne politike.
bojfab
# 28.12.2017 ob 15:33
O kateri državi je sedaj pišeš?
bojfab
# 28.12.2017 ob 14:25
@Geres*

Nabor držav s flat taxes je zelo zanimiv. Sami svetilniki! :)
Kazalo