Ceneni nano Indijcev ni prepričal. Foto: Tata motors
Ceneni nano Indijcev ni prepričal. Foto: Tata motors

.

Indijski velikan Tata Motors je leta 2008 predstavil avtomobil, ki je veljal za najcenejšega na svetu. S ceno, to je 2.475 evrov, naj bi si ga lahko privoščile tudi revnejše družine, ki so se do takrat prevažale z mopedi.

O tem, da je prišel čas za slovo, pričajo same proizvodne številke. Po poročanju časopisa India Economic Times naj bi Tata junija izdelala le en primerek nana v primerjavi z 275 primerki, ki so zapeljali s proizvodnega traku lanskega junija.

Varčevanje se ni izplačalo
Šlo naj bi za ljudski avtomobil, ki pa ni uspel niti na cenovno občutljivem domačem trgu. Iz tega bi se lahko kaj naučili tudi drugi proizvajalci. Zmanjševanje stroškov in nizka cena namreč nista dovolj, če avtomobil, kot v primeru tate nano, ne dosega osnovnih standardov in je poleg tega še nagnjen k samovžigu.

Malčka je poganjal 0,6-litrski bencinski dvovaljnik, ki razvije 26 kilovatov (35 KM). Zadnje različice so se lahko pohvalile z nekoliko izboljšano varnostjo, ki so jo dosegli z izboljšavami okvirja. Med zadnjimi pridobitvami je bila tudi možnost samodejnega menjalnika.

Najcenejši avtomobil ni uspel v času, ko je indijski trg zrasel v vseh segmentih. Trg osebnih vozil je junija dosegel 38-odstotno rast, trg gospodarskih vozil pa celo štiri odstotke več.