Avtomobilnost
(9)

Poudarki

  • Razvoj celotnega vozila, izjema le motor
  • Prva preizkušnja s tekmeci že avgusta
Študentska formula
Znanje študentov so podprli z izkušnjami in materiali v nekaterih specializiranih slovenskih podjetjih. Foto: UM/Henkel

Dodaj v

Študentska formula iz Slovenije

Projekt je združil znanje študentov in izkušnje številnih slovenskih podjetij
21. julij 2011 ob 12:41
Maribor - MMC RTV SLO

Ekipa študentov Fakultete za strojništvo Univerze v Mariboru je zasnovala in izdelala malo formulo, ki jo čaka v začetku avgusta dirka v Hockenheimu.

Približno trideset študentov je leto dni ustvarjalo izdelek, ki so ga pretekli teden premierno predstavili na prireditvi, kjer sta prve kroge zapeljala tudi dva izkušena voznika relija Miran Stanovnik in Marc Coma. Pri izdelavi formule so uporabili kupljen motor, veliko večino drugih sestavnih delov pa so zasnovali študentje sami. Tako so poskrbeli za računalniške simulacije delovanja sesalnega in izpušnega sistema, testiranje in nastavljanje motorne elektronike na testni mizi, študijo dinamike vožnje in zasnovo mehanizmov vzmetenja, številne trdnostne analize šasije, vzmetenja in pogonskega sklopa ter razvoj elektronskih sistemov, kot so robotiziran sekvenčni menjalnik, variabilni sesalni sistem, sistem za nadzor vrtenja pogonskih koles in štartna elektronika.

Slovenska predstavitev študentske formule pa je bila le uvod v nastope pred javnostjo. Prvo dirkaško preizkušnjo bo namreč študentski izdelek doživel med 2. in 7. avgustom v Hockenheimu, kjer se bo pomeril s številnimi evropskimi vrstniki.

Ekipa je pred nastopom optimistična, navsezadnje tudi zaradi uspešno izpeljane premiere, o kateri je vodja projekta Dino Florjančič povedal: "Svojo prvo vožnjo pred občinstvom je dirkalnik opravil z odliko, zato smo v ekipi s predstavitvijo zelo zadovoljni. Vse je potekalo po načrtu, kar pri prototipnih izdelkih ne gre vedno pričakovati. Vožnja Mirana in Marca je bila izjemno atraktivna. Pričakovali smo, da bosta bolj zadržana, saj sta prvič videla tako stezo kot dirkalnik. Toda dirkač je dirkač, zato je šlo na navdušenje gledalcev takoj na polno."

M. Kr.
Študentska formula
Študentska formula
Študentska formula
Študentska formula
Prijavi napako
Komentarji
podjetnik
# 21.07.2011 ob 13:45
Pohvalno. Čimveč inovativnih mladih in Slovenija bo na pravi poti...
bismark
# 21.07.2011 ob 14:05
Lepo. Me veseli, da se tudi pri nas še kaj raziskuje in izdeluje. Sploh v segmentu športnega avtomobilizma, kjer je poznavanje "mehanike" že malodane na nivoju kvantne fizike.

Bi pa lahko g. novinar vseeno napisali med podatki za kakšen motor gre ( čeprav je kupljen ), ter za kakšno vrst tekmovanja gre ( da nebi izpadlo kot kakšno Red bull cart box tekmovanje).
svashta
# 21.07.2011 ob 14:35
in to se ni vse. nasi srednjesolci so na kemijski olimpijadi v ankari dosegli tretje mesto. imen ne poznam gre pa za po enega dijaka/dijakinjo z gimnazije Bezigrad, gimnazije Skofja Loka, 2. gimnazija Maribor in ce se prav spomnim gimnazija Litija.

dajte se o tem kaj napisat in ne le o brezveznih politicnih neumnostih, ki se razen tistih na vrhu, skoraj nikogar ne ticejo
MartinEs
# 22.07.2011 ob 12:37
Vgradili smo motor CBR600RR...

Hehe...glih tako Hondo imam jaz in leti ko svinja! In mašina je kar dobro navita in nimaš na njej kaj čarat, tako da ne razumem kaj so delali na motorju, razen študij...vse ostalo vzmetenje, šasija,... čestitke (čeprav, če se prav spomnem, se mi zdi da so mariborski strojniki že naredili eno podobno pred leti?). Sicer pa lepo da se dela po vzoru ameriških fakultet tudi kaj na praktičnem delu, ker slovenski izobraževalni sistem na splošno je najbolj gnila katastrofa od katastrofe, zdaj ko je ta nov bolonjski sistem, je stvar samo še slabša! Fakultete nimajo denarja za kake konkretne praktične projekte ali dela v laboratorijih, razen kakih res redkih projektov...pol pa profesorji spamajo možgane od študentov z nekimi 150 letnimi izpeljavami enačb in brezveznim akademskim balastom, ki se v praksi sploh ne uporablja. Na koncu pa študentje, ko diplomirajo pojma nimajo o delu v praksi in podjetja rabijo več mesecev, da jih naučijo delat!

Tako, da take praktične projekte v okviru fakultet, povrh vsega pa še spodbujanje timskega dela, ki ustvarja sinergije, več kot podpiram!!
Roxon
# 21.07.2011 ob 15:32
Bravo! Z veseljem bi jo sprobal :)
gellan
# 21.07.2011 ob 16:11
Ta novinar je totalen začetnik.namesto da bi naredil popolen članek,piše kot osnovnošolec.
evo tukaj je link prve vožnje :
http://izklop.com/?url=links%2Fstart&
;a=open&id=71885
necromncr
# 21.07.2011 ob 15:19
Naslednje: davek na inovacije.
BD-
# 21.07.2011 ob 19:01
domobran, nimaš prav.

Vgradili smo motor CBR600RR, ki pa je zaradi pravilnika na podlagi katerega potekajo tekmovanja, omejen s restriktorjem (omejevalcem) zraka premera 2cm, pač zaradi varnostnih razlogov na dirki.

LP!
domobrán
# 21.07.2011 ob 15:09
gre za Hondin 250 kubični motor.
Kazalo