Električna tesla model S je prav tako kot glavni konkurenti BMW serije 5, audi A6 in mercedes razred E prejel 5 zvezdic za varnost. Foto: Euro NCAP
Električna tesla model S je prav tako kot glavni konkurenti BMW serije 5, audi A6 in mercedes razred E prejel 5 zvezdic za varnost. Foto: Euro NCAP
Rezultati Euro NCAP
Nad zadnjimi rezultati testiranj Euro NCAP so lahko nezadovoljni le pri Suzukiju. Foto: Euro NCAP

Na najnovejših testiranjih trčenj Euro NCAP so ocenili varnost petih novih vozil.
Električna tesla model S, BMW serije 2 active tourer, nissan pulsar in škoda fabia so prejeli pet zvezdic za varnost, s tremi zvezdicami je pogorel suzuki celerio.
Največ pozornosti je pripadlo opevani tesli model S. Električni avtomobil se lahko pohvali z najvišjo oceno za varnost tako v ZDA, kjer ga je s petimi zvezdicami nagradila ameriška agencija NHTSA, kot tudi v Evropi, kjer mu je zdaj pet zvezdic podelila tudi neodvisna organizacija Euro NCAP.
Brez napak tesla le ni
To je še toliko pomembnejši podatek, ker se ameriški in evropski testi med seboj bistveno razlikujejo. NHTSA daje prednost trdnosti in strukturi karoserije, s poudarkom na absorpciji energije pri trku. Američani poudarjajo predvsem varnost odraslih potnikov. Evropski Euro NCAP s testi varnosti otrok in pešcev širi nabor scenarijev. Zadnja leta so v Bruslju močno zaostrili merila in za pridobitev najvišje ocene zahtevajo tudi asistenčne varnostne sisteme.
Tesla model S je za varnost odraslih potnikov na testih Euro NCAP prejela 82 odstotkov točk, za varnost otrok 77 odstotkov, za varnost pešcev 66 odstotkov in za asistenčne varnostne sisteme 71 odstotkov točk. Pri Euro NCAP navajajo, da so v tesli model S vsi deli telesa potnikov, razen glave, dobro zavarovani. Bočna zračna blazina ob trku v oviro ni zadovoljivo opravila svoje naloge pri zaščiti glave. Pri Tesli trdijo, da so težavo že raziskali. Imeli so težave s kalibracijo programske opreme zračne blazine in napako že odpravili. Čeprav napaka v primeru trka ne bi kritično vplivala na potnike, so jo pri Euro NCAP nagradili z nižjo oceno. Testne lutke so pokazale, da je ne glede na položaj sedenja ali velikost potnikov zaščita dobra. Odlično je bil električni avtomobil ocenjen pri trku z boka, enako velja za oceno trka od zadaj.
Pri mali fabii izpostavili sisteme za pomoč vozniku
Prvi BMW enoprostorec serije 2 active tourer je varnostno zelo uravnotežen, saj je dosegel dobre ocene v vseh kategorijah, enako velja za nissan pulsar, ki bo kmalu konkuriral Volkswagnovemu golfu. Nova generacija škode fabie dokazuje, da so lahko tudi majhni in poceni avtomobili varni. Ocenjevalci hvalijo varnostne inovacije, kot je funkcija samodejnega zaviranja v sili, funkcija večnaletnega zaviranja, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika ...
Edini, ki je pogorel, je suzukijev mestni model celerio, ki je prejel le tri zvezdice za varnost. "Pokopal" ga je skromen nabor varnostnih sistemov, saj je v omenjeni kategoriji prejel zgolj 38 odstotkov točk. Pri Euro NCAP menijo, da sta ESP, ki je od 1. novembra obvezen del opreme v vseh novih avtomobilih na trgih EU-ja, in opozorilnik za pripete varnostne pasove, pač premalo. Celerio nima ne omejevalnika hitrosti, kaj šele sistem za opozarjanje na nenamerno menjavanje voznega pasu ali sistem za samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih (AEB). Tudi 61 odstotkov za varnost odraslih je podpovprečen rezultat. Konkurenčna toyota aygo in renault twingo sta se na avgustovskih testih s štirimi pridobljenimi zvezdicami odrezala veliko bolje.
Pri Euro NCAP so po polomu renault megana, ki so mu poleti oceno znižali le na tri zvezdice za varnost, avtomobil ocenili še enkrat. Pri Renaultu so megana nadgradili s serijskim sistemom za opozarjanje na pripenjanje varnostnih pasov in ima po novem štiri zvezdice za varnost.