Evropske cene za teslo model X še niso znane, niti to, kdaj bo v Evropi na prodaj. V ZDA morajo kupci za električno vozilo z najbogatejšo opremo odšteti okoli 120.000 evrov. Foto: Tesla Motors
Evropske cene za teslo model X še niso znane, niti to, kdaj bo v Evropi na prodaj. V ZDA morajo kupci za električno vozilo z najbogatejšo opremo odšteti okoli 120.000 evrov. Foto: Tesla Motors

Pri Tesli Motors so končno razkrili električni športni terenec teslo model X, ki so ga v konceptni različici predstavili že leta 2012. Posebnost so dvižna vrata, s polno baterijo je doseg okoli 400 kilometrov, pospešek od 0 do 100 km/h je 3,2 sekunde.
Tesla model X naj bi podjetju, znanemu po električnih modelih, predvsem limuzini tesla model S, po letih izgub končno prinesel dobiček.
"Mislim, da nas je pri modelu tesla model X malo zaneslo," je ob predstavitvi novega modela z dolgim seznamom posebnosti, dejal prvi mož podjetja Elon Musk. Ameriški milijarder je zbranim novinarjem poudaril, da so za električni model, ki se bo na trgu meril s prihodnjim Audijevim in Porschejevim brezemisijskim športnim terencem, že prejeli 25.000 naročil. Čakalna doba na izročilo vozila bo za kupce, ki so že oddali naročilo, od osem do 12 mesecev.
3,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Električni model s pogonom na vsa štiri kolesa ima vgrajena dva elektromotorja, na voljo pa bo v dveh različicah. Kot model X 90D s 386 kilovatov moči, ki z mesta do 100 km/h pospeši v 4,8 sekunde in kot X P90D s 568 kilovatov moči in pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,8 sekunde, oziroma v 3,2 sekunde z možnostjo "ludicrous speed package". Najvišja hitrost je 250 km/h, kapaciteta baterije je 90 kWh.
Koeficient zračnega upora je 0,24, k temu bistveno prispeva tudi aktivni zadnji spojler. Vozilo je opremljeno z zračnim vzmetenjem s petimi načini prilagajanja podvozja in odmikom od tal 23 centimetrov. Vozilo ima med drugim vgrajen sistem samodejne vožnje s samodejnim parkiranjem, usnjene sedeže s funkcijo ogrevanja in ventilacije, tretjo vrsto sedežev. Zanimiv podatek je, da lahko vozilo za seboj vleče prikolico z maso 2.268 kilogramov. Dvižna vrata so opremljena s senzorjem, ki v primeru nižjih garaž ustavijo odpiranje vrat, pohvali se lahko tudi z največjim vetrobranskim steklom med serijskimi vozili.
Tudi zaščita pred biološkim orožjem
Tesla Motors ni le izdelovalec avtomobilov, ampak tudi inovator. Vozilo ima vgrajen celo sistem, ki potnike ščiti pred napadom z biološkim orožjem. Medtem ko imajo konvencionalni avtomobili ventilacijski sistem, ki deluje na dva načina - eden omogoča pritok zraka od zunaj, drugi pa reciklažo kabinskega zraka, so pri Tesli izumili še tretji način, ki ščiti pred napadom z biološkim orožjem. To omogočajo posebni zračni filtri. "Želimo biti vodilni pri zaščiti v primeru črnega scenarija," je napol v šali na predstavitvi dejal Musk.