Delnice Tesle v zadnjih tednih padajo, a so tisti, ki so jih kupili na začetku leta, še vedno v 'zelenih številkah'. Foto: Tesla
Delnice Tesle v zadnjih tednih padajo, a so tisti, ki so jih kupili na začetku leta, še vedno v 'zelenih številkah'. Foto: Tesla

Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla Motors z vsako prodano limuzini model S izgubi 4.000 evrov. Zaradi tega so imeli v zadnjem kvartalu leta izgubo v znesku več kot 300 milijonov evrov.
Vodja podjetja in njegov ustanovitelj Elon Musk po pisanju Reutersa zato že razmišlja o zbiranju dodatnega kapitala, ne izključuje pa niti prodaje novega svežnja delnic. Hkrati je Musk znižal cilje glede letošnje proizvodnje vozil.
Cena delnice Tesle je na začetku avgusta padla za devet odstotkov. Kljub temu so tisti vlagatelji, ki so delnice kupovali leta 2013, še vedno za 70 odstotkov v plusu oziroma je delnica še vedno vredna za osem odstotkov več kot na začetku leta 2015.
Cilj je povečati proizvodnjo, analitiki skeptični
Podjetje Tesla Motors naj bi letos proizvedlo od 50.000 do 55.000 vozil, kar je zanemarljivo v primerjavi z ameriškim velikanom General Motorsom, ki proizvede devet milijonov vozil. Strokovnjaki ocenjujejo, da zagon proizvodnje za novi model stane slabo milijardo evrov, zato je projekt dobičkonosen le, če gre za množično proizvodnjo vozil.
Tesla namerava v prihodnje začeti proizvajati tudi cenejše modele, z začetno ceno nekaj pod 40 tisoč evrov. Cilj Tesle Motors je, da bi do leta 2020 na leto proizvedli pol milijona vozil.
Analitik pri Barclaysu Brian Johnson dvomi o začrtanih ciljih, saj je po njegovem mnenju paleta modelov veliko premajhna in predraga.