Ko avtomobil miruje, lahko zagotavlja energijo za lokalno infrastrukturo. Foto: Toyota
Ko avtomobil miruje, lahko zagotavlja energijo za lokalno infrastrukturo. Foto: Toyota

Toyota je na avtomobilskem salonu v Tokiu med številnimi koncepti predstavila tudi futuristično oblikovano vozilo FCV plus s steklenimi vrati in panoramskim vetrobranskim steklom ter pogonom na gorivne celice.
Stisnjen vodik ima višjo energijsko gostoto kot baterije, je enostaven za shranjevanje, sodi med najbolj razširjene elemente v naravi, zato ga strokovnjaki uvrščajo med najobetavnejše vire energije za pogon avtomobilov. Toyota je že s serijskim modelom mirai, ki deluje na vodik, nakazala pot, po kateri bo vozila v prihodnosti, številni koncepti, med zadnjim je FCV plus, pa to le potrjujejo.
Veliko udobja za potnike
FCV plus koncept je majhno vozilo - v dolžino meri 3,8 metra, v širino 1,75 metra in v višino 1,54 metra, je pa zato medosna razdalja velika, meri kar tri metre. Tudi zato je v potovalni kabini prostora za potnike na pretek. To so dosegli tako, da so v vsako posamezno kolo vgradili po en elektromotor, gorivne celice so namestili med prednji kolesi, posoda za vodik pa je za zadnjima sedežema. Ko avtomobil miruje, se lahko uporablja kot mobilna elektrarna, saj presežno energijo deli z infrastrukturo v okolici, iz vodika pa je zmožen celo ustvarjati električno energijo tako za svoje kot za potrebe lokalne infrastrukture.
Vozilo je tudi znotraj zasnovano zelo futuristično, saj nima klasične armaturne plošče, ampak zgolj projekcijski zaslon.
Pri Toyoti priznavajo, da nimajo ambicij po serijski proizvodnji tovrstnega vozila, ki so ga pokazali zgolj kot demonstracijo njihovih zmožnosti po ustvarjanju futurističnih vozil, kot tudi za razvoj vozil na gorivne celice.