Toyota prius je prejela maksimalno oceno za varnost, hkrati pa je prvi avtomobil, ki je na testih Euro NCAP pri hitrosti 40 km/h uspešno prepoznal pešca in preprečil trk z njim. Foto: Euro NCAP
Toyota prius je prejela maksimalno oceno za varnost, hkrati pa je prvi avtomobil, ki je na testih Euro NCAP pri hitrosti 40 km/h uspešno prepoznal pešca in preprečil trk z njim. Foto: Euro NCAP

Toyota prius je blestela na zadnjih testih trčenj evropskega konzorcija Euro NCAP, ki je prvič preizkusil dve novi pravili. Japonski hibrid je uspešno prestal test prepoznavanja pešcev, Suzuki baleno pa si je prislužil tri in štiri zvezdice za varnost.
Za kaj gre? Euro NCAP je z letom 2016 uvedel dve novi pravili in ju prvič preizkusil na testu varnosti toyote priusa in suzuki balena. Prva novost je test prepoznavanja pešcev, drugo novo pravilo pa je dvojno ocenjevanje, in sicer ločena ocena za standardno opremljen avtomobil in ločeno ocenjevanje za avtomobil z dodatno varnostno opremo, ki je na seznamu doplačil.
Toyota prius je prejela najvišjo oceno, pet zvezdic, že za standardno različico modela, saj ima serijsko vgrajen paket tehnologij, poimenovan "Toyota Safety Sense", ki med drugim uspešno prepoznava in preprečuje trk s pešci.
Japonski hibrid je prejel 92 odstotkov točk za varnost odraslih potnikov, 82 odstotkov točk za varnost otrok, 77 odstotkov točk za zaščito pešcev in 85 točk za nabor in delovanje varnostnih asistenčnih tehnologij.
Pri Euro NCAP-u dokazali, da tehnologija pripomore k varnosti
Drugi avtomobil na zadnjem testu je bil Suzukijev mali mestni avtomobil baleno, ki je po novem, dvotirnem sistemu prejel zgolj tri zvezdice za varnost za standardno opremljen model (tak mora biti na prodaj v vseh članicah Evropske unije) in zvezdico več za varnost z vključenimi varnostnimi sistemi, ki jih za balena ponuja Suzuki.
Pri Euro NCAP-u so želeli z novim, zaostrenim sistemom ocenjevanja pokazati, kako pomembni za varnost so asistenčni sistemi. Kupce vozil želijo z ocenami na testih spodbuditi, da kupijo z varnostno opremo bolje založene avtomobile, ali pa doplačajo za varnostne sisteme, predvsem sistem za samodejno zaviranje v sili, ki je zmožen preprečevati trke v zadek drugega vozila, ali pa se izogibati pešcem in kolesarjem.
Michiel van Ratingen, generalni sekretar Euro NCAP-a, je po premiernih testih dejal: "To, da morajo imeti vozila tudi sistem za prepoznavanje pešcev za dosego odlične ocene, predstavlja velik korak naprej v varnosti v prometu in razvoju varnejših avtomobilov. Test bo pripomogel k temu, da bodo proizvajalci vozil sistem razširili na vse svoje modele, tudi najmanjše in najcenejše."

Toyota prius na Euro NCAP-u

Suzuki baleno na Euro NCAP-u