RAV4 je že desetletja znano ime tudi na slovenskem trgu. Foto: M. Kr.
RAV4 je že desetletja znano ime tudi na slovenskem trgu. Foto: M. Kr.

SUV, ki se je z imenom RAV4 prvič pojavil na trgu že leta 1994, se lahko tako poleg dolgoletne tradicije pohvali še z napredno pogonsko tehnologijo. Srce hibridnega pogona predstavlja 2,5-litrski bencinski motor z atkinsonovim ciklom, ki poganja prednji par koles in zmore 112 kilovatov moči (152 KM), za pogon zadnjega para pa poskrbi ločen elektromotor z močjo 105 kilovatov. Največja skupna sistemska moč hibridnega sklopa je 145 kilovatov, največji navor pa 270 Nm.

Za usklajeno delovanje vseh elementov hibridnega pogonskega sklopa skrbi elektronika, ki bdi tudi nad vklapljanjem zadnjega električnega pogona, če to zahtevajo razmere na cesti.

Pomoč elektronike v različnih situacijah
Elektronika priskoči na pomoč vozniku tudi v številnih drugih situacijah, saj ima RAV4 sedaj še nadgrajen sistem »safety sense«, ki poleg prepoznavanja nevarnosti za trčenje, nenamerne menjave voznega pasu ter znakov za omejitev hitrosti, bdi še nad preklapljanjem svetlobnih snopov, z aktivnim tempomatom uravnava hitrosti ter prepoznava nevarnost trčenja s pešci in po potrebi samodejno zavira. Pregled nad okolico vozila pa zagotavlja sistem kamer, ki pokrivajo celoten krog okoli vozila.

RAV4 je bil deležen tudi nekaj konstrukcijskih posegov s pomočjo katerih so dvignili raven udobja ter zmanjšali hrup v potniški kabini in vibracije vozila, na oko in otip prijetnejši je tudi videz posodobljene armature, podobno velja za notranje obloge in sedeže.

Bencin za vsa štiri, dizel le za dve kolesi
Poleg hibridnega pogonskega sklopa kupcem na slovenskem trgu ponujajo še 2,0-litrski bencinski motor z močjo 112 kilovatov (152 KM) ter 2,0-litrski dizelski motor z močjo 105 kilovatov (143 KM). Bencinski motor je na voljo le v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, dizelski le z dvokolesnim, hibrid pa z dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom.

Cenovni prag je najnižji za dizelski dvokolesni pogon in sicer pri 24.350 evrih, sledi bencinski štirikolesni pogon za katerega je treba odšteti 25.800 evrov, najvišja je stopnička za hibridno različico in sicer pri 29.850 evrih, a kot poudarjajo pri slovenskem zastopniku malce višji prag ni le posledica hibridnega pogona, ampak predvsem višje ravni opreme, kot pri vstopnih različicah s klasičnima pogonoma.

Kljub višji izhodiščni ceni pa trdno verjamejo, da se bo za novo opcijo pogona odločila vsaj polovica kupcev, saj so po številu prodanih hibridov pri drugih modelih v ponudbi že doslej presegali evropsko povprečje. Od leta 2008 dalje so tako na slovenske ceste zapeljali že 2.403 hibridi z značko Toyote ali Lexusa.

Na evropskih trgih je bilo sicer prodanih že milijon Toyotinih vozil s hibridim pogonom, na globalnem trgu pa skupno osem milijonov. Do leta 2020 naj bi delež prodanih vozil s hibridnimi pogoni presegel polovico vseh prodanih toyot in lexusov.