Sistem klica v sili bi moral biti v nova vozila uveden že leta 2009, a ga bomo očitno dočakali šele osem let pozneje. Če se bo izkazal za uspešnega, ga bodo pozneje vgradili tudi v avtobuse in tovornjake. Foto: Opel
Sistem klica v sili bi moral biti v nova vozila uveden že leta 2009, a ga bomo očitno dočakali šele osem let pozneje. Če se bo izkazal za uspešnega, ga bodo pozneje vgradili tudi v avtobuse in tovornjake. Foto: Opel

Vsa nova osebna vozila in lahka dostavna vozila v Evropski uniji bodo morala biti od aprila leta 2018 naprej opremljena s sistemom, ki ob prometni nesreči samodejno pokliče na pomoč reševalce.
Pri sistemu samodejnega klica v sili oziroma sistemu eCall gre za vgradnjo posebne naprave v vozila. Če bodo senzorji na vozilu zaznali hujše trčenje, bo naprava v vozilu sama poklicala reševalno službo na evropsko številko za klic v sili 112. Voznik bo lahko tudi sam s posebno tipko v vozilu poklical na pomoč. Reševalci bodo s pomočjo GPS-povezave v trenutku locirali kraj prometne nesreče.
Odzivni čas reševalcev se bo prepolovil
Evropski poslanci menijo, da bi lahko na ta način na leto v Evropi rešili 2.500 življenj, saj računajo, da se bo odzivni čas reševanja v urbanih okoljih zmanjšal za 40 odstotkov, na podeželju pa bodo reševalci pri ponesrečencih za polovico hitreje. Varnost na evropskih cestah se sicer izboljšuje, saj je lani umrlo 25.700 ljudi, kar je 5.700 manj kot leta 2010.
V okviru plenarnega zasedanja Evropskega parlamenta v Strasbourgu je o uvedbi sistema govoril tudi evropski poslanec Igor Šoltes, ki je mnenja, da ni dovolj le vgradnja naprav v vozila, ampak je treba več narediti tudi pri preventivi: "Dejstvo je, da bi se število žrtev v cestnem prometu lahko zmanjšalo že z znižanjem povprečne omejitve hitrosti za 10 km/h. Preventiva mora zajemati tudi nadaljnje ozaveščanje in akcije na področju t. i. treznega voznika." Šoltes je prepričan, da sistem eCall sam po sebi ne bo zmanjšal števila prometnih nesreč, bo pa zmanjšal posledice in predvsem pripomogel k reševanju udeleženih v prometnih nesrečah. Opozoril pa je tudi na prihodnje kompromise glede varovanja osebnih podatkov, ki je sprožil številne pomisleke.
Nova evropska zakonodaja naj bi izključila možnost sledenja vozilom pred nesrečo, reševalci pa bodo imeli v primeru prometne nesreče kljub temu povezavo z vozilom, razkrit bo tudi kraj nesreče, a bodo dostopni le najnujnejši podatki. Proizvajalci imajo tri leta časa, da se pripravijo na uvedbo sistema, zagotoviti pa bodo morali popoln in stalen izbris zbranih podatkov.