Avtomobilnost

Poudarki

  • Prerez avtomobilskega leta 2016
  • Bili smo na največjih svetovnih avtosalonih
  • Multigoriva, avtonomna vožnja in nove storitve na področju mobilnosti
  • Osnovnim šolam smo podelili 200 jahačev
  • Oddaja Avtomobilnost se na TV-zaslone vrača 19. januarja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 4 glasov Ocenite to novico!
Avtomobilnost 70: Samovozeča prihodnost
Eden najbolj odmevnih prispevkov v letošnji Avtomobilnosti je bil pogovor z vodjo razvoja konceptnih vozil pri Audiju, Slovencem Matjažem Kormanom. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Janez Koželj
Janez Koželj je v oddaji Avtomobilnost povedal, da je Ljubljana idealna za prevažanjem s kolesom. Z množičnejšo uporabo električnih koles in postavitvijo polnilnih postaj za električna kolesa bo to tudi idealno prevozno sredstvo za prevoz do prestolnice iz okoliških krajev. Foto: Miha Merljak, MMC RTVSLO
Kevin Rice, glavni oblikovalec pri evropski Mazdi
V Los Angelesu smo si premierno ogledali novo generacijo mazde CX-5 in spregovorili z glavnim oblikovalcem japonske znamke. Kevin Rice je v intervjuju za oddajo Avtomobilnost pojasnil filozofijo oblikovanja pri Mazdi. Foto: Mazda
false
Ekipa oddaje Avtomobilnost se je udeležila številnih prvih mednarodnih predstavitev novih modelov in tudi ekskluzivnih dogodkov, kot je Porschejeva vozniška akademija. Foto: MMC RTV SLO
false
Osnovnim šolam smo podelili kar 200 otroških sedežev in jahačev, da se ne bodo otroci vozili brez njih v šolskih kombijih. Foto: Miha Merljak/MMC RTV SLO
Zimska pnevmatika
Čeprav je pnevmatika edini stik avtomobila s podlago, pa vulkanizerji opažajo, da ljudje še vedno varčujejo pri pnevmatikah in se z zimskimi pnevmatikami vozijo vse leto. To je bil vzrok, da smo voznike in voznice opozorili na pasti, ki jih prinašajo neustrezne pnevmatike v zimskih razmerah. Varnost na cestah je ena izmed prioritet v oddaji Avtomobilnost. Foto: MMC RTVSLO

Dodaj v

V prihodnosti ne bo dovolj samo prodajati avtomobila, ampak mobilnost.

Avtomobilnost v letu 2016
23. december 2016 ob 06:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

V zadnji letošnji oddaji Avtomobilnost smo pogledali, katere avtomobilistične ideje nam je prineslo iztekajoče se leto. 75. oddaja je sestavljena iz kolaža tematik, ki so zaznamovale našo televizijsko oddajo na drugem programu nacionalne televizije in avtomobilski svet. Avtomobilnost se na TV-zaslone spet vrača 19. januarja, ko bo oddaja v znamenju izbora Slovenski avto leta 2017.

Vsaj tri teme so stalnica v oddaji Avtomobilnost: varnost, tehnologija in ekologija. V zadnji sezoni pa je v avtomobilskem svetu, tudi v naši oddaji, velikokrat prišla na dan beseda multimodalnost. O tej temi smo govorili z ministrom za infrastrukturo Petrom Gašperšičem. In v letošnji sezoni, če ste bili pozoren gledalec, ste lahko skupaj z nami opazili, da so avtomobilistična podjetja našla nov poslovni model.

Ugotovili so, da v prihodnosti ne bo dovolj samo prodajati avtomobila, ampak mobilnost. In to bo potekalo tako, kot to poteka pravzaprav že zdaj. S kartico. Z eno kartico bo mogoče potovati s kolesom, avtobusom, letalom in seveda tudi z avtom.

Prihodnost ni tako daleč
Bralci MMC ste v komentarjih pod tovrstnimi članki pogosto navajali, da gre za preveč oddaljeno prihodnost. Vendar pa lahko z eno kartico v večjih mestih že zdaj uporabljamo več prevoznih sredstev. Da ne govorimo o car sharingu in Uberju, celo LPP je uvedel "električni taksi", ki prav tako pri nas prihajata na velika vrata. Na Mestni občini Ljubljana so prepričani, da Ljubljančani v naslednjem desetletju ne bodo več potrebovali drugega avtomobila pri hiši.

V prihodnosti pa se bomo očitno še bolj delili na bogate in revne. Avtomobilska industrija se vse bolj nagiba k ponujanju storitev, ki bodo, odvisno od višine naročnine, ali bo to klasična ali premium, ponujali tudi hitre vozne pasove in boljša parkirna mesta za bogatejše voznike.

Bili smo na štirih velikih avtosalonih
A tudi če odmislimo, da nas pošiljajo na avtobuse, vlake, kolesa, nam ponujajo tudi druge vsebine, tudi take, da svoj avtomobil posojamo in z njim služimo. Tovrstne teme smo spoznavali na salonih v Ženevi, Parizu, Barceloni in Los Angelesu. Prav zadnji je bil še posebej zanimiv. V prestolnici filma so združili avtomobilski salon s salonom novih tehnologij in ga poimenovali, da, Avtomobilnost – tako, kot je ime oddaji, ki jo lahko spremljate na drugem programu nacionalne televizije ob četrtkih zvečer. In pisali smo o tem, da bo ljubljanski avtomobilski salon šov na visoki ravni.

Sedanjost je multigorivna
Drugo področje, ki smo se ga večkrat dotaknili v oddaji, je ekologija. Letošnje leto je zelo zaznamovala odločitev, da živimo v času multigoriv in da bo čas, ko bodo multigoriva na razpolago, zelo dolg. Vprašanje, koliko dolg bo, je podkrepljeno tudi s tem, da bosta bencin in dizelsko gorivo še dolgo zelo živa in da druga goriva, ki jim danes še pravimo alternativna, elektrika, plin, vodik, niso več alternativna - in manj ko so alternativna, nižja bo njihova cena. Skrbno smo pogledali energent sedanjosti – zemeljski plin CNG, ki bi ga lahko pridelovali tudi iz gnojevke krav. Ste vedeli, da bioplin iz gnojevke ene krave zadovolji dnevne potrebe povprečnega slovenskega voznika?

Dolgoročno se kot močan energent kaže elektrika in to leto je na tem področju prineslo dve močni novosti - dosegljive električne avtomobile, ki bodo ponujali doseg več kot 300 kilometrov, in pospešeno gradnjo hitrih polnilnic. Celo ob avtocestah in na počivališčih slovenskega avtocestnega omrežja. Električni avtomobili niso več samo za "eko frike". Avtomobilska industrija je torej na veliki prelomnici.

Motorji na notranje zgorevanje imajo prihodnost
Na drugi strani pa še vedno prevladujejo bencinski in dizelski motorji. Da dizelski motorji zagotovo še niso "rekli zadnje", nam je povedal vodja evropske Mazde Jeffrey H. Guyton. Obljubil je, da bo Mazda porabo goriva klasičnih motorjev znižala za 30 odstotkov. Do popolne elektrifikacije pa bodo dizelske in bencinske motorje bolj množično opremljali z majhnimi elektromotorji.

Ne zaradi električne vožnje, pač pa zaradi prijetnejše vožnje pri bencinskih oziroma dizelskih avtomobilih. S hibridizacijo so tudi ti motorji vse čistejši. Še ena velika novost je filter trdnih delcev. Najprej so se množično pojavili dizelski filtri trdnih delcev, zaradi česar pri novejših primerkih ne vidimo več črnih dimnih zaves za vozili, zdaj pa bodo vgrajeni tudi v bencinske motorje, zato ker tudi tisto, kar se ne vidi, ubija.

Avtonomna vožnja, hokejski plošček in lidar
In tu so avtonomni avtomobili. "Tehnološko že obvladamo vožnjo, sama tehnologija je tako daleč, da bi jo lahko ponudili strankam," je v odmevnem intervjuju za našo oddajo povedal Matjaž Korman, vodja ekipe za konceptna vozila pri Audiju.

Letošnje leto je prineslo tudi streznitve in prve smrtne žrtve. Spomnimo se prve smrtne žrtve v samovozeči tesli model S. Agencije so že ukrepale. Tesla Motors je zavajal z besedo avtopilot, kar je opozorilo, da smo v dobi asistenčnih sistemov, ki se še razvijajo. In ključen za prodor samovozečih vozil na ceste bo hokejski plošček – lidar!

Avtonomna vozila se bodo več kot očitno najprej pojavila v gospodarskih vozilih oziroma vozilih za točno določene naloge. Olli uvaja revolucionarno idejo, demokratizacijo razvoja prek globalnega natečaja in lokalno proizvodnjo s pomočjo 3-D-tiskanja.

Varna vožnja je vodilo oddaje Avtomobilnost
Varnost je za oddajo Avtomobilnost zelo pomembna. Radi se dejavno vključimo v izboljšanje varnosti na naših cestah. Prizadevamo si, da bi tradicionalne pereče teme prikazali tudi z drugega vidika, jih naredili privlačnejše, kot je lahko privlačna dinamična vožnja, s katero smo odprli nova področja prometne varnosti. Zanimiva je, ker jo vsi povezujejo z varnostjo in možnostjo, da privede do nesreče, ampak mi smo v oddaji dokazali, da lahko z dinamično vožnjo vozimo po predpisih in varno. In dinamična vožnja je zanimiva tudi zato, ker dinamika prodaja avtomobile. Zato se je je neumno izogibati. In tudi pri motoristih se nismo izognili padcev. Pogledali smo, kakšne so lahko tehnike padanja, ki udarec omilijo. Pogledali smo tudi najnovejše tehnologije pri razvoju oblek motoristov.

Padci se dogajajo tudi v pešconah, kjer se križajo rolke, kolesa, skuterji, pešci. Opozorili smo na neupoštevanje varnostne razdalje slovenskih voznikov in voznic, ki se tudi v megli ne zmenijo na to, da so "prilepljeni" na blatnik vozila pred njimi. Nadaljevali smo z varno vožnjo. Bili smo na 35 osnovnih šolah ter otrokom in šolnikom predstavili, kako se mora otrok pravilno voziti v vozilu in otroškem sedežu. Šolam smo podelili kar 200 otroških sedežev, da se ne bodo otroci vozili brez njih v šolskih kombijih, čeprav vsi strokovnjaki za varnost opozarjajo, da je to nevarno početje in "tempirana bomba", ki bi lahko polnila časopisne stolpce v črni kroniki. Ampak to je šele začetek.

"Skupaj z vami smo ugotovili, da je ogromno nepravilnosti pri prevozih otrok, zakaj čakati, da se nekaj zgodi, če lahko to preprečimo,“ je bil najpogostejši odziv na našo akcijo.

Pa smo prišli do konca zadnje letošnje Avtomobilnosti. Želimo vam lepe praznike in varnosti, a vseeno tudi dinamično leto 2017. Se vidimo januarja, ko gremo naprej z izborom za Slovenski avto leta 2017.

Ekipa Avtomobilnosti

Prijavi napako
Komentarji
Luka Novak
# 23.12.2016 ob 07:09
Z eno kartico bo mogoče potovati s kolesom, avtobusom, letalom in seveda tudi z avtom.

Vprašajte najprej sebe in gospoda ministra Gašperšiča, kdaj bo prebivalec Kobarida, Slovenj Gradca, Metlike ter raznih podobnih področji, lahko pripotoval do letališča, v prestolnico ali na kakšen drug cilj v spodobnem času po avtocesti ali mogoče s sodobnim vlakom ?

Čez desetletje, dve desetletji ali ob svetem nikoli ?

Zaradi te pregovorne jugoslovanske ter slovenske "hitrosti" je bila Nova Gorica z Evropo povezana že v 80' letih minulega stoletja oziroma krepko pred prestolnico. Na račun italijanske avtocestne mreže, ki je bila speljana do njenega obrobja oz slabih 10 km iz centra. Po železnici pa se iz Nove Gorice v prestolnico potuje praktično s hitrostjo bicikla (3 ure vožnje, vmes pa je treba enkrat ali dvakrat prestopiti), zaradi modrosti slovenskega načrtovanja (Rimljani so poznali in tudi zgradili boljšo varianto) pa tudi z 60 km/h ob seveda plačani vinjeti.

Vse najboljše ekipi Avtomobilnosti v novem letu ter skromna želja po večji aktualnosti (pol meseca stare novice so danes nesprejemljive).
veronikad
# 23.12.2016 ob 06:41
al bo treba mogoče več pametnih spodnjih gat, da bodo lihk ob pravem kraju in času posredovale informacijo da je nujno nujno kupit še mal dodatne krame, ker so jo vsi naši pritatelji lajkkali
Simon.tomc
# 23.12.2016 ob 07:29
Bela krajina in koroška umirata zaradi neustreyne cestne povezave. Oni pa sanjajo o hitrih pasovih...sej se osnovnih nimamo. Svašta kak bananistan je ta slovenija!!!
Hik
# 23.12.2016 ob 08:20
@celt
A se zavedate da delate nekje 5-6 mesecev na leto samo za avtomobil (izguba vrednosti, registracija, bencin, vzdrževanje)?

1. Izguba vrednosti: če kupim rabljen avto za 8000 evrov in ga vozim 10 let ter nato prodam za 500 evrov, je izguba vrednosti zgolj 750 evrov na leto.
2. Bencin ni strošek avta, ampak strošek potovanja. Potrebujem ga, da pridem v Francijo, Italijo, Dalmacijo, na Gorenjsko, na Primorsko, včasih tudi v službo (ko je premrzlo ali preveč mokro za kolo) in ne zato, ker bi bil moj avto požeruh, jaz pa njegov suženj.
3. Ostaneta registracija in vzdrževanje. Če nisi totalni bimbo, boš to letno porihtal z manj kot eno plačo. Skupaj z onimi 750 evri iz točke 1, bi rekel, da za avto delaš 1 do 1,5 meseca na leto. Če pa daš za avto 60.000 evrov namesto 8000, pa seveda ni kriv avto, ampak...
dude
# 23.12.2016 ob 07:44
@Celt
Pretiravas.
izo
# 23.12.2016 ob 13:32
celt, sem na tvoji strani,. kar se tiče stroškov ipd.
ampak ponavljam, vse to je močno vpet v gospodarske tokov vse sektorjev in bi recimo kakšen drug model vse to porušil.
le primer je model, ki prihaja iz zahoda,kjer ekonomija pada že lep čas: ker bi radi na vsak način stalni tržni delež, se vse bolj naslanjano na poslovanje preko sposoje, torej, da izdelek ali storitev ne kupiš, ampak samo plačauješ uporabo zadeve. in tako so vse bolj na trgu softwer preko letnih licenc, oblakov ipd, isto hočejo naredit še v avtomobilizmu, pa še kjje.
po eni strani mogoče ok, po drugi pa delajo samo še večji problem, in to se bo lepo pokazalo v naslednjih 5-10 letih, reicmo in moramo biti zelo previdni, kaj, s kom in kakao sklepamo dogovore.
Celt
# 23.12.2016 ob 12:36
Večina komentatorjev meni da "pretiravam". A res?
Menim, da večina živi v zanikanju saj si dejanskih stroškov lastništva in uporabe avtomobila niso nikoli izračunali. Bom poskusil jaz - na hipotetičnem primeru::

Kupim rabljen avto, recimo star 5let za 10.000 eur
- izguba vrednosti letno cca.1500eur
- srednja klasa 2.0 motor, registracija, zavarovanje itd, cca 400eur
- prevozimo povprečnih 15k/letno, poraba 6l/100km je 900l bencina na leto... vzemimo povprečje med dizlom in 95 recimo 1,20eur/liter = 1080 eur
- stroški vzdrževanja, na grobo 500eur letno
- da ne naštevam dodatne opreme, ki jo mora obvezno (menjava gum, žarnice, pranje vozila...itd) ali neobvezno imeti vsak lastnik avtomobila,... no pa dajmo še 200eur na leto zraven

Skupaj 3680 eur letno...
povprečna plača je recimo 800eur z malico in prevozom
...torej 4.6 meseca na leto delamo za ta hipotetični avtomobil v zgornjem primeru

Ob tem nisem niti računal da MORATE za vsak nov ali rabljen avtomobil denar najprej zaslužiti (ali pač vzeti kredit) - tudi to spada pod stroške lastništva.

Seveda je izračun hipotetičen in variira od posameznika do posameznika... usedite se za mizo in si v miru izračunajte na svojem primeru.

Zdaj pa komentirajte in mi argumentirano dokažite da "PRETIRAVAM!"
izo
# 23.12.2016 ob 11:14
@Celt
Pretiravas.


niti ne preveč.
hik, verjetno je bilo mišljeno za novi avto. s starim pa družba ničesar ne pridobi in to je keč in ironija vsega skupaj. tudi če bi bili avto poceni, ne rešimo nič, kvečjemu obratno.
valcek2010
# 23.12.2016 ob 08:14
@Celt vse skupaj je odvisno od vrednosti avtomobila

vsak nov avtomobil po 5 leith izgubi 50% vrednosti, eni še prej,
tak da dražji je avto več se izgubi,
stroški pa so primerni ceni avtomobila.
JU ima denar za nove avtomobile mi v gospodarstvu pač kupujemo rabljene, naše službe in sindikati ki jih nimamo, nisto stalne 100%.zanesljive

razvojne osi, pa 2 tir pa nacionalni interes, pa ne vem če kaj, v bistvu je razvoj, tako kot pri letališču edvarda rusjana ko ne vejo kam so dali 3 milijone €.
Binder Dandet
# 23.12.2016 ob 07:43
Če bodo kdaj zgradili 3. razvojno os, bomo pri nas razumeli koncept mobilnosti.
Debely
# 23.12.2016 ob 09:50
Tole je vse za časom. Danes si ljudje sploh ne bi smeli več lastiti avtomobila, voziti pa bi se morali na čisto energijo. Vse zastonj.
Celt
# 23.12.2016 ob 07:25
Avtomobili so enostavno predragi.

A se zavedate da delate nekje 5-6 mesecev na leto samo za avtomobil (izguba vrednosti, registracija, bencin, vzdrževanje)? To ni normalno in je odločno preveč.
Asfaltne dileme
link
Z avtomobili je tako kot z nogometom, politiko in seksom
4
19. november 2017 ob 07:50 "O avtomobilih vsi vemo vse in imamo o vsem tudi izdelano mnenje. Navduši me, kako hitro znajo bralci MMC-ja prepoznati bistvo sporočila neke informacije in kako dolgo lahko o tem med seboj tvorno ...
Več novic ...
Kazalo