Tožniki poudarjajo, da so sistemi nevarni, saj voznik ne ve zagotovo, ali je motor ugasnjen, zato lahko v garažah prihaja do izpustov ogljikovega monoksida in zastrupitev ter posledično smrti. Foto: BMW
Tožniki poudarjajo, da so sistemi nevarni, saj voznik ne ve zagotovo, ali je motor ugasnjen, zato lahko v garažah prihaja do izpustov ogljikovega monoksida in zastrupitev ter posledično smrti. Foto: BMW

Ameriški kupci bodo tožili deset največjih proizvajalcev avtomobilov zaradi domnevno nevarnih sistemov za vžig vozila na gumb. Predvidevajo, da naj bi bilo z omenjenim sistemom opremljenih več kot pet milijonov vozil v ZDA.
29 ameriških potrošnikov je prepričanih, da zaradi napake na sistemu prostoročnega zagona motorja brez ključa prihaja do zastrupitve z ogljikovim monoksidom, zaradi česar naj bi po njihovem prepričanju umrlo 13 ljudi, piše Bloomberg.
Na sodišču bodo skušali dokazati, da so proizvajalci vozil za nevaren sistem vedeli, pa niso ukrepali. Tožba je vložena proti podjetjem BMW, vključno z Minijem, Daimlerju z Mercedes-Benzom, Fiat Chryslerju, Fordu, General Motorsu, Hondi, vključno z znamko Acura. Omenjeni so tudi Hyundai, Kia, Nissan, vključno z znamko Infiniti, pa Toyota in Lexus, kot tudi Volkswagen vključno z Bentleyjem.
Garaže naj bi zapolnil plin brez vonja in barve
Kupci, ki bodo tožili na okrajnem sodišču v Los Angelesu, so prepričani, da so sistemi, ki omogočajo zagon motorja s potiskom na gumb, in ne s klasičnimi ključi, nevarni. Pojasnjujejo, da sistemi, ki so sicer v ZDA na voljo že 12 let, nimajo vgrajenega varnostnega sistema, ki bi motor samodejno ugasnil, če bi to voznik pozabil storiti.
Predvsem v zaprtih prostorih, kot so garažne hiše ali domače garaže naj bi bilo to zelo nevarno. Zaradi tega, ker se v nekaterih primerih motor vozila ni ugasnil, se je prostor napolnil z nevarnim ogljikovim monoksidom, ki je brez barve in vonja in je za človeka smrtonosen.
Trdijo tudi, da je bilo od leta 2009 na ameriško Nacionalno agencijo za varnost v prometu (NHTSA) vloženih že 27 pritožb. V svojih zahtevah bodo vztrajali pri tem, da bodo proizvajalci vozil vgradili zaščito, ki bo samodejno izklopila motor vozila.
Pri Fordu trdijo, da je varnost voznikov na vrhu njihovih prioritet in da stalno izboljšujejo sisteme, da bi bili zanesljivejši in varnejši. Enako velja za sisteme vžiga vozila. Pri BMW-ju, Fiatu, Chryslerju in Toyoti zadeve niso želeli komentirati, prav tako se ni odzval nobeden izmed preostalih proizvajalcev, ki so se znašli na seznamu.
Po uradnih podatkih zaradi zastrupitve z ogljikovim monoksidom na leto v ZDA umre 430 ljudi.