Z uporabo dveh ladij s pogonom na utekočinjeni zemeljski plin bo Volkswagen občutno zmanjšal emisije pri prevozu svojih avtomobilov. Foto: Volkswagen
Z uporabo dveh ladij s pogonom na utekočinjeni zemeljski plin bo Volkswagen občutno zmanjšal emisije pri prevozu svojih avtomobilov. Foto: Volkswagen

V ta namen bodo za prevoz avtomobilov iz Evrope v Severno Ameriko začeli uporabljati dve čisto novi ladji, ki ju poganja utekočinjeni zemeljski plin. Morski velikanki merita več kot 200 metrov v dolžino in 36 metrov širino, kar je približno toliko, kot so merile letalonosilke razreda Yorktown iz obdobja druge svetovne vojne oziroma sta od slednjih malce krajši, a širši in višji.

Ladji poganja stroj proizvajalca MAN (pod okriljem Volkswagnovega tovornega in avtobusnega oddelka), ki razvije skoraj 12.500 kilovatov (17.000 KM) in se napaja iz rezervoarja s tremi milijoni litrov utekočinjenega zemeljskega plina.

Čez lužo veliko čisteje
Ladji, ki ju bo upravljalo podjetje Siem Car Carriers, lahko sprejmeta do 4.500 vozil. Njun plinski pogon omogoča zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida do 25 odstotkov, dušikovih oksidov do 30 odstotkov, trdih delcev za 60 odstotkov, žveplovih oksidov pa skoraj v celoti.

Sprva (od leta 2019) ju bodo uporabljali za prevoz dokončanih avtomobilov iz tovarn v Evropi do kupcev v ZDA, Kanadi in Mehiki, pozneje pa bodo vključili še več ladij s tovrstnim pogonom na različnih delih sveta in se namesto na cestni tovorni promet začeli vse bolj zanašati na ladijske povezave.